Проблем с Фиат Пунто ?

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

ivanovbg написа:
bobigas написа:.Налягането на горивото го мерих когато създава проблемите и не пада под 2.4 бара с осцилоскоп проверих времето на отваряне на дюзите и там не видях нещо нередно.И всичко продъллжава колата губи мощност постепенно и загасва Щом я запалиш всичко е ок.
А мери ли го като подаваш газ 2,4 е малко-не трябва да пада под 2,8-3 бара на пълна газ и да не трепери стрелката.Като стиснеш връщащата за малко трябва да я дигне до към 4-5 бара.Виж и горния пост.Премери тока и напрежението на помпата когато работи нормално и като се появи проблема.
+1 ... доста масов проблем при меган1 и клио2 ...
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

ivanovbg написа:Абе тая бедна смес не ми дава мира- на газ анализатора какво показва в този момент.Ако сондата постоянно показва бедно и компа се мъчи да я обогати ефекта е същия.И друго ако ламбда сондата е универсална тия фиати пълнят картера с бензин(ако харчи масло даже няма да познаеш) и давят колата.Пробвай да откачиш ламбдата и да изключиш акомулатора за половин час на контакт за да изтрие актуализациите на ламда контрола после я пробвай без нея.
.... сондата не показва постоянно бедно , а само докато глъхне .... тоя пиниз с универсалните сонди го знам и по принцип е валиден само за алфите с М1.5.5 .... все пак , за всеки случай пробвах и с прясно сменяната оригинална сонда от пунтото на мой познат , като я проверих и преди и след това ....
.... пробвах и да откачам компютъра (и двата) , и да го ресетвам през скенера .... и без сонда го карах .... разликата е само , че тогава светва лампата и "казва" , че сондата не работи .....
.... имаше бензин в маслото , ама все пак човека беше извъртял два акумулатора със замръзнали гърнета ... сменихме го като сваляхме картера ....

.... между другото .... по някое време спря да гасне , обаче не разбрах нито кога , нито защо :oops: ... вече се оправя , не само след изгасяне , а и ако го оставя да поработи на ПХ за около минута - две ...
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от ivanovbg »

sporttech написа:
ivanovbg написа:Абе тая бедна смес не ми дава мира- на газ анализатора какво показва в този момент.Ако сондата постоянно показва бедно и компа се мъчи да я обогати ефекта е същия.И друго ако ламбда сондата е универсална тия фиати пълнят картера с бензин(ако харчи масло даже няма да познаеш) и давят колата.Пробвай да откачиш ламбдата и да изключиш акомулатора за половин час на контакт за да изтрие актуализациите на ламда контрола после я пробвай без нея.
.... сондата не показва постоянно бедно , а само докато глъхне .... тоя пиниз с универсалните сонди го знам и по принцип е валиден само за алфите с М1.5.5 .... все пак , за всеки случай пробвах и с прясно сменяната оригинална сонда от пунтото на мой познат , като я проверих и преди и след това ....
.... пробвах и да откачам компютъра (и двата) , и да го ресетвам през скенера .... и без сонда го карах .... разликата е само , че тогава светва лампата и "казва" , че сондата не работи .....
.... имаше бензин в маслото , ама все пак човека беше извъртял два акумулатора със замръзнали гърнета ... сменихме го като сваляхме картера ....

.... между другото .... по някое време спря да гасне , обаче не разбрах нито кога , нито защо :oops: ... вече се оправя , не само след изгасяне , а и ако го оставя да поработи на ПХ за около минута - две ...
На газ анализатора какво показва като глъхне?А картерната вентилация дали не е запушена и през сегментите да създава налягане в цилиндрите и да не може да ги пълни със смес?И все пак продължавам да си мисля за проблем в главата-по точно със зассядащи клапани,щом като пръскаш гориво и то се пали в колектора.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

ivanovbg написа:На газ анализатора какво показва като глъхне?А картерната вентилация дали не е запушена и през сегментите да създава налягане в цилиндрите и да не може да ги пълни със смес?И все пак продължавам да си мисля за проблем в главата-по точно със зассядащи клапани,щом като пръскаш гориво и то се пали в колектора.
.... показва пълни глупости .... 1-2-3-5% CO (различно всеки път) ... много HC - около 1500-1700ppm ... много кислород 8-9%vol ... и малко CO2 ..... то няма и как да показва друго при малък вакуум и очевидно непълно изгаряне ....
.... и аз към нещо по всмукателните клапани почвам да се ориентирам ... направо утре като я докара му свалям главата ...
gt40
КОЛЕГА
Мнения: 387
Регистриран на: Пон Окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от gt40 »

Тъйкато колата е инжекцион, все се насочвам към електрониката, при тази компресия. Ама имах еди случай с Рено 11 1,4 карбуратор, който прилича на този.
Колата беше докарана на въже. Запали на 3 цилиндъра. Оказа се паднал повдигателен прът. Регулирах клапани и заработи. На място и 4000 об няма проблем. При каране с повечко газ смъкна мощността, пукотевици в карбуратора и пак паднали пръти 2 бр този път!! Прибирах я на въже да гаража. Закачане на кобилици и пали се едно нищо не е било! 2 опит пак тъй, но бях с инструменти!!! Веднага отваряне и докато е топла клапаните едвам мърдат и зависват на ръка. Малко да истине и се нормализира. Оказа се бензина с някакви смолисти боклуци, чак залепват клапани. Без пружини на топъл мотор не може да ги мръдеш, на студен със сила. Промих ги с коресилин, първо смених маслото, после се усетих за бензина :x . 3 дена мъки!! Накрая капак клапани , кобиличен вал и пружина на клапан свалях като механик на F1, само да го хвана топъл.
Е, на Пунтото така не става, щото е друга конструкция. Налепа беше нещо кафяво и не се отличава много от нагара.
Дано да ти даде насока. Успех!
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

.... мда ... и аз съм имал такъв случай с Ауди Б4 моно на газ .... оказа се , че бензина е стоял в резервоара около 2 години и залепя клапаните за водачите , обаче само на студен двигател .... ако успееш да го задържиш в обороти да прескочи 30-40 градуса , всичко заспива .... докато стигна до това , мерих налягане на маслото и сменях два пъти повдигачите .... добре че имам 3-4 комплекта такива , та поне не набутах клиента с нови ...
.... по този повод едно от първите неща , които направих с пунтото беше да сменя бензина (въпреки че миришеше на пресен) и да изпъскам два карб спрея през дросела :D
KLESHTITE
КОЛЕГА
Мнения: 585
Регистриран на: Съб Сеп 26, 2009 4:51 am
Местоположение: Sofia ovcha kupel 2

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от KLESHTITE »

абе аз пакси мшсля че е центровка пробва ли да вдигнеш буталото горе ида свалиш капака да няма счупена шпонка
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

KLESHTITE написа:абе аз пакси мшсля че е центровка пробва ли да вдигнеш буталото горе ида свалиш капака да няма счупена шпонка
sporttech написа:..... антифриз и няма СО2 в охладителната система
- ангренаж ОК - включително разглобих всичко за да проверя шпонките
- реглаж на клапаните ОК - проверих ги и ....
.... отркрих спукана тарелка на всмукателния клапан на 3-ти цилиндър ..... имал съм такава случка и преди с една от бегачките , ама там проблема се появяваше чак след 8500-9000 (в зависимост от предавката) .... се си мислех , че такова нещо не може да се случи на нормален мотор :|
.... има и странни износвания по стеблото на въпросния клапан .... явно е задържал във водача ....
.... като е готова главата ще видим дали само това е проблема ...
sporttech
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
Местоположение: Прага
Обратна връзка:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от sporttech »

.... сега работи нормално .... нов клапан , пружина и тарелка ... и 8 водача .... явно някой е правил главата преди време и някои от водачите не отогваряха на размера на клапаните .....
gt40
КОЛЕГА
Мнения: 387
Регистриран на: Пон Окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Мнение от gt40 »

Честито!!
Заключено