Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Начи става въпрос за нисан алмера 2001 година 2.2тди
Поразгледах, ама не можах да намера нещо подходящо за дизел.
Тъй че ако имате опит или идеи свиркайте.
И още нещо искам да питам, не съм карал досега дизел и ми се вижда малко тромавичка, не мога да уцела на какви обороти да карам явно.
Поразгледах, ама не можах да намера нещо подходящо за дизел.
Тъй че ако имате опит или идеи свиркайте.
И още нещо искам да питам, не съм карал досега дизел и ми се вижда малко тромавичка, не мога да уцела на какви обороти да карам явно.
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
- Местоположение: Прага
- Обратна връзка:
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
... това е DDi 110 коня с VP44 помпа , нали ?
... има вариант за "чип" ... доста се подобряват нещата
... има вариант за "чип" ... доста се подобряват нещата
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
tdi
Помпата-никва идея.
И турбото ми се вижда че се включва много късно... при над 3000 оборота, кел файда
Помпата-никва идея.
И турбото ми се вижда че се включва много късно... при над 3000 оборота, кел файда
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Турбото трябва да го усетиш още на 2000 об,значи имаш друг проблем С чип няма да се оправи
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
- Местоположение: Прага
- Обратна връзка:
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
... няма Нисан TDI ... тва е като да кажеш Golf TDS ... или BMW dCi ... примерно ... алмерата даже няма интеркулер , така че отпада и тази масова интерпретация на абревиатурата ....
... както и да е ...
... на тези мотори турбината прави налягане под 2000 оборота , но усещането за "тръгване" се появява някъде към 2500 в зависимост от състоянието на мотора и турбината .... "чипа" доста осезаемо променя това ...
... естествено не е изключено тази конкретната алмера , да има някакъв проблем и да е още по-умряла ...
... ако не свети CHECK ENGINE има вероятност за няколко често срещани проблема , които правят колата особено тромава :
- замърсен дебитомер
- натрупвания на нагар по стените на всмукателния колектор
- запушен катализатор
- пукнатина в турбинния охлюв
- счупени от твърди частици лопатки на турбинното колело
- износени лопатки на компресора от некачествен въздушен филтър
... както и да е ...
... на тези мотори турбината прави налягане под 2000 оборота , но усещането за "тръгване" се появява някъде към 2500 в зависимост от състоянието на мотора и турбината .... "чипа" доста осезаемо променя това ...
... естествено не е изключено тази конкретната алмера , да има някакъв проблем и да е още по-умряла ...
... ако не свети CHECK ENGINE има вероятност за няколко често срещани проблема , които правят колата особено тромава :
- замърсен дебитомер
- натрупвания на нагар по стените на всмукателния колектор
- запушен катализатор
- пукнатина в турбинния охлюв
- счупени от твърди частици лопатки на турбинното колело
- износени лопатки на компресора от некачествен въздушен филтър
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Че няма интеркулер няма.
Някакви идеи как да проверя дали описаните неща са повредени. (майстор газаджия съм не по двигателите)
Някакви идеи как да проверя дали описаните неща са повредени. (майстор газаджия съм не по двигателите)
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
- Местоположение: Прага
- Обратна връзка:
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
- дебитомера се сваля и измервателния елемент се почиства със спрей за почистване на карбуратори или със специалните MAF sensor спрейове ...
- всмукателния колектор се проверява като се демонтира и се види ... или директно се пробва почистване на място(примерно с протек) ... саждите от EGR + маслото от турбината и картерната вентилация , се натрупват по стените и намаляват диаметъра на тръбите
- катализатора се проверява като всички катализатори - или с демонтаж и визуална испекция , или с проверка на налягането между него и турбината
- турбината се проверява визуално като се демонтира и се свалят двата охлюва (ако не си го правил никога , по-добре не се захващай сам)
- всмукателния колектор се проверява като се демонтира и се види ... или директно се пробва почистване на място(примерно с протек) ... саждите от EGR + маслото от турбината и картерната вентилация , се натрупват по стените и намаляват диаметъра на тръбите
- катализатора се проверява като всички катализатори - или с демонтаж и визуална испекция , или с проверка на налягането между него и турбината
- турбината се проверява визуално като се демонтира и се свалят двата охлюва (ако не си го правил никога , по-добре не се захващай сам)
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Очертава се много работа като се постопли времето.
За двигателя съм сигурен че всичко е ОК, само турбината ме притеснява.
За двигателя съм сигурен че всичко е ОК, само турбината ме притеснява.
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Сложи един манометър и провери налягането на турбината в движение.Пробвай и да изключиш дебитомера да видиш дали ще тръгне или ще се спъне повече.Виж си и въздушния филтър Виж за някой спукан маркуч.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Дебютомера според мен си е най-голямата простотия на съвремените автомобили, ама тва си е лично мнение.
Ще огледам за маркучи.
Може проблема да е в мен, така и не схванах как на какви обороти, на каква скорост върви най-добре.
Ще огледам за маркучи.
Може проблема да е в мен, така и не схванах как на какви обороти, на каква скорост върви най-добре.
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто Май 05, 2009 12:56 pm
- Местоположение: Прага
- Обратна връзка:
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
... тоя мотор много се ошашква без дебитомер ....
... не е простотия ... точното измерване на количеството въздух , дава възможност за много по-прецизно дозиране на горивото , сравнено със Speed-Density или Alpha-N , или който и да е метод за косвени измервания ....
... не е простотия ... точното измерване на количеството въздух , дава възможност за много по-прецизно дозиране на горивото , сравнено със Speed-Density или Alpha-N , или който и да е метод за косвени измервания ....
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Ем напълно точно си се измерва като взима данни от тпс-а, компютъра като знае колко е отворен дросела и какъв е размера на тръбите и сичко точно.
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Не си прав, колега. ТПС показва ъгъла, но той е еднакъв за много възможни режими: на 1000, 3000 и .. , а количество на засмукания въздух да е различно! От там и корекцията на връскването е съответна.
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
А с японките често се сблъсквам с нерегулирани клапани! С пулове са и са много трудоемки. Едно Рено 21 2,1 Д което ползвах известно време, само от реглаж на клапани свали 1 литър разход и пооправи ходенето. Проверил ли си хлабините на твоя?
Re: Идеи за силов тунинг на нисан (дизел)
Пак казвам двигателя е в идеално състояние, от дебютомера до катализатора... премина достатъчно чателен преглед (не от мен) и всичко беше идеално. Затова търса проблема или в мен(начина на каране) или в турбото.
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства