X18XE1 - Въпрос към знаещите

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
tnikolov
КОЛЕГА
Мнения: 81
Регистриран на: Вто Ное 06, 2007 11:58 pm

X18XE1 - Въпрос към знаещите

Мнение от tnikolov »

Става дума за следното: При палене двигателя се развърта относително бавно/като дизел/ . При запалване - като че ли става отведнъж с удар. Оборотите спадат след няколко секунди на нормалните за загрял д-л. Колата загрява сякаш прекалено бързо до работната си температура. На тихи обороти работи стабилно, но твърдо ,с нещо като леки детонации на всеки няколко оборота. При форсиране двигателя е шумен / според други майстори/. Автомобила /Опел Зафира/ се ускорява прекалено добре /истински майсторлък е да превключа скоростите плавно, без подскачане/ до около 3000 об/мин., след което се забавя. Системата за промяна дължината на смукателните колектори не се задейства след 3600 об/мин. На моменти върви с 120 км/ч относително тихо, друг път е по шумна.
Сменил съм - тампони преден и странични, датчик вода, ламбда сонда, няма катализатор, гърнетата са нови.
Опитвал съм с подмяна на: дебитомер, ЕCU, блока за свещите, промяна в зацепването на ремъка, EGR. За момент като че ли нещата са по добре, но след ден всичко е по старому
Оставам с впечатление че или има нещо объркано в газоразпределението, или в момента на подаване на искрата.
Помагайте!!!
mitko
КОЛЕГА
Мнения: 603
Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 4:35 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Мнение от mitko »

А на диагностика как са датчиците на колянов вал и разпределителен вал. От това което описваш си се насочил правилно да търсиш грешка в момента на подаване на искра . Този момент се определя от ЕЦУ като взема под внимание данните от двата датчика. Провери ги . Успех
renene
КОЛЕГА
Мнения: 303
Регистриран на: Нед Мар 23, 2008 6:43 pm
Местоположение: люлин 2

Re: X18XE1 - Въпрос към знаещите

Мнение от renene »

Датчика за детонация най вероятно.
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
tnikolov
КОЛЕГА
Мнения: 81
Регистриран на: Вто Ное 06, 2007 11:58 pm

Re: X18XE1 - Въпрос към знаещите

Мнение от tnikolov »

Мисля че не е от него, развивал съм го, разкачал съм го - ЕКУ-то веднага усеща и реагира, освен това колата се движи на 5-та предавка с 40 км/ч при изкачване и се ускорява без причукване и предърпване. Не знам дали имате впечатления от този автомобил, нещо с предавателната кутия като че ли не е в ред - говоря за предавателните числа. Скоростите са къси и при 120км/ч двигателя вече дрънка на 3700 об/мин , където на всичко отгоре се усещат най силно някакви вибрации.
charli05
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Апр 03, 2008 12:14 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: X18XE1 - Въпрос към знаещите

Мнение от charli05 »

Служебната ни Вектра имаше странни прояви X18XE 16V.Не може да се каже,че не вьрвеше,но отвреме на време при по рязко ускоряване се зачудваше,а на газ се е случвало и да грьмне.Кабелите и свещите и бяха НОВИ.При мерене на бобината,на вторичната намотка даде разлика(по принцип трябва да е еднакво сьпротивлението),пробвахме и с друга бобина-няма разлика.Датчика на разпределителния вал не показваше каквото трябва и след смяната му всичко каточели си дойде на мястото.Естествено сменихме и бобината с нова защото остана подозрението,че тя сьщо има своя принос за "сбьрканата" работа.Искрата на 1 и 4 цилиндьр беше доста по силна и от лулата на свеща на 1_ви се чуваше пукане,а датчика(CMP) е в непосредствена близост както и кабела му,та може и да е прихващал някаква индукция.
Що се отнася до шума на мотора и на мен ми се струва,че е малко шумен в средни обороти,но колата си вьрви доста добре след смените.
Публикувай отговор