opel екотек проблем

- Пропан-бутан<br>
- Метан
todor
Мнения: 11
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 6:37 pm

opel екотек проблем

Мнение от todor »

Здр. колеги имам проблем с опел омега2.0 16v екотек прдполагам че и вие сте се сблъсквали с подобен проблем
След мотаж на агу и експлоатация около 3 мес.се появи проблем с работата на бензин когато е студена не работи гладко ,бедна смес чак не пали,след като загрее изглажда(на бензин,на газ няма никакви пробл.)
Проблема се среща при вс систими simtec на опел(1,6 1,8 и2,0) на които е монт.симулатор на ламбда сонда (неподходящ)
Специално на екотек-simtic еку AEB препоръчват да се монтира "симулатор" AEB cod 3513 в който има две релета едн.прeкъсва сондата ,другото лампата на табл.и няма проблеми (макар че нищо не симулира) същата работа вършат две релета
Закачах въпр. опел и му изчистих грешките но пак същата работа,ще му сменя сондата защото я отчита като гр. пък и като набл жив.данни не работи (но това не е гаранц че тя е пробл) нали при първ пускане на студен мотор еку-то не я търси няколко мин и т.нат.....
volodja
Мнения: 11
Регистриран на: Чет Сеп 21, 2006 7:51 pm
Местоположение: пловдив
Обратна връзка:

Мнение от volodja »

Задължително почисти дюзите на ултразвук и тогава тръгвай да сменяш.
От карането на газ дюзите са се дозатлачили и сместа се обеднява и затова отчита и ламбда сонда.
todor
Мнения: 11
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 6:37 pm

opel екотек проблем

Мнение от todor »

Благодаря за отговора колега ище го направя
Имам ултразв.вана и съм почистил доста дюзи затова бързо ги хвашам
В моя случай симптомите са точно като на запушени дюзи но не се хванах за тях защото е вървяла малко на газ ,при всяко палене минава през бензин(което не значи че няма да се затлачат-а побавно ще стане),аи един колега пусна два опела(симтек-еку)със симулатори0-5v ислед месец същата работа(още по кратко) тогава намерихме въпросните AEB (в инстр им пише -за опел с симтек еку) и пробл се реши но не и с зи тези които отначало тръгнаха с 0-5v симул.
volodja
Мнения: 11
Регистриран на: Чет Сеп 21, 2006 7:51 pm
Местоположение: пловдив
Обратна връзка:

Мнение от volodja »

Като отстраниш проблема пиши, да знаеме и ние от какво е бил всъщност проблема.
automax
КОЛЕГА
Мнения: 175
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 6:04 pm

Мнение от automax »

повечено ламбда симулатори подават 0.45 ~ 0.5 V постоянно напрежение към ECU, но в някои случаи когато волтажа е постоянен няколко минути ECU-то смята, че има проблем в ламбдата и преминава в сервизен режим. Мисля че ламбда емулатор с променливо напрежение към компа ще свърши работа. Ако не ме лъже паметта, такова нещо правят DEK.
todor
Мнения: 11
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 6:37 pm

opel екотек проблем

Мнение от todor »

Симулатора които бях сложил подава напрежение от0 до5V-промемливо(0.2до4.5V счестота около1Hz)
Според мен проблема е там че ЕКУто се обърква от този симулатор и след като премине на бензин изобщо не се опитва да контролира сместа а може и ламбда сондата да не работи.
Колеги вие как решавате въпроса с симулацията наламбда сондата при опел със симтек ЕКУ?
Charlie
Мнения: 13
Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 9:05 pm

Мнение от Charlie »

Здравейте колеги!
Преполагам ще ставаме колеги, защото след месец и аз ще блъскам газовата тема в сервиза.

Та на проблема:
Не разбрах оригиналната ламбада на екотека висок банд ли е или нисък банд. Не може да се подава 0,2 до 4,5 Волта синус честота на Еку което си работи с нисък банд ламбада (0,2 до 0,8 Волта синус честота).

Плюс това ако е висок банд трябва да варира в рамките не на 0,2 В , а минимум 2,1 В до 3,2 В или точната ламда за симулация вариара около 2.35 В. То е ясно че ЕКУ-то ще се побърка от такива стойности.

Що направо не се сложи ламбада контрол, а се играете с тези симулатори?
todor
Мнения: 11
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 6:37 pm

opel екотек проблем

Мнение от todor »

Колега варианта да не се симулира ламбда (ида не трупа грешки) е газов инжекцион там на газ сондата работи точно като на бензин(без никаква разлика и няма никакви усложнения-пробвал съм) а при ламбда контрол системите се следи сигнала на кисл.сензор исе коригира сместа но това не става така динами4но като на бензин затова към еку(оригиналното-бенз)пак се подава симулиран сигнал...
Симулатора който съм монтирал симулира напрежения от 0до5V (но не синусоида) също като оригиналната сонда(там напрежението варира от около0.8до4.2V -висок банд и не съм толкова зле да сложа0-5v сим на0-1v сонда)
Charlie
Мнения: 13
Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 9:05 pm

Мнение от Charlie »

Да бе разбрах колега.

Поста ми не целеше да се "надмятаме".
Аз съм в час на отворените УКУ-та Мегаскуирт (вер.3) и разработих и висок банд контролер за Бош ЛСУ сензор с мониторче за сместа(по- точно с един канадец бацаме) . В момента правя тестове на мойта газолинка и се стремя да понаправя часта от сервиза в тема LPG спринцовки.

Та мисълта ми (както и е духа на форума) да не се "надмятаме" в тема "Бългаска му работа" ами да попиеме по биричка (почти всяка вечер го правиме с колегите от силовия тюнинг), защото като гледам клиентите вият на тема "газаджии" и са прави. Първо от некадърно свършена работа и второ и трето, абе ... то ясно.

Та ето ми ГСМ-а 08998 03330 има за какво да си поговориме и за акъли и свършена работа съм насреща.

П.С. Използвам темата да попитам админа на форума защо ми е банато личното ми ИП (85.91.149.217) от къщи за форума. Вчера се регнах от бачкането с профила ми Charlie, днес гледам ... изненада! Не ми е пробелем да влизам където и да било и както и да било все пак повече от 20 години опит с компири ... та така!
automax
КОЛЕГА
Мнения: 175
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 6:04 pm

Мнение от automax »

за Charlie,
И при мене беше същото. Имало е проблем с мрежата с IP 84.22. ....., много спам и ме бяха резнали. При тебе може да е същото. Пиши на klambrev <at> mail.bg
koko
КОЛЕГА
Мнения: 245
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 4:56 pm
Местоположение: гр. София, кв. Банишора
Обратна връзка:

Мнение от koko »

Charlie и твойто ип е разрешено. Съжелявам за неприятностите.
todor
Мнения: 11
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 6:37 pm

Re: opel екотек проблем

Мнение от todor »

колеги здравеите
проблема го реших и се оказа елементарен-ниско налягане на горивото


нова помпа ,филтър и вс е ок (не бил пробл.в некадърните газаджий уви)
Та за газадзийте от една уредба (горивозахранваща ) която е алтернативна на
оригиналната при това 7-8пъти по евтина (визирам прост изпарител без ламбда контрол
или по слож. уредби монтирана за 7-8 часа от полуграмотни изпълнители)при това по надеждна от оригиналната какво повече да очакваме .......
sariev
Мнения: 11
Регистриран на: Сря Авг 30, 2006 5:35 pm

Re: opel екотек проблем

Мнение от sariev »

Здравеите.Да ви споделя и моя опит с екотек на Опел.Моят автомобил е vektra-b 2000 16v.Понеже от 17 години се занимавам с газови уредби.експериментирам с него всякакви варянти.Без ламда емулатор двигателат се представя по добре.Паленето трябва да става винаги на бензин.Превключването на газ да е над 2200-2400 оборота.Свещи и кабели-винаги в исправност(това си го знаете).За 3 години и 180000 км несъм имал никакви проблеми.
mirkogb
КОЛЕГА
Мнения: 30
Регистриран на: Пон Май 05, 2008 12:06 am

Re: opel екотек проблем

Мнение от mirkogb »

Екотека работи добре и без ламбда симулатор.Трябва винаги да пали на бензин,защото при гасене на газ остава горивна смес в колектора и ако почнеш да палиш на газ се получава голяма детонация
automax
КОЛЕГА
Мнения: 175
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 6:04 pm

Re: opel екотек проблем

Мнение от automax »

Колеги споделям горчив опит от екотек-а и инсталирана класическа газова система.
Преди 15на дни идва вектра Б x20ez екотек със светещ чек на двигателя и сложена преди месец газова система. Веднага показва грешка в MAF ниско напрежение. 0v, 0kg въздух. Меря 0,035mv при всички обороти и при контакт. Работота е ясна сменяваме MAF-а и всичко спи. Настройвам газовата система според данните на бензин. Клиента даволен.
Днес идва същия пак свети чека - чета-MAF (р0130). Гръмнала и извадила маркучета на МAP-a. Жичката на деритомера беше отнесена. Направо му се ревеше.
Когато дойде и чуе 1200 лв. за газов инжекцион - пали колата и бяга, защото са му казали, че няма да има проблем и ще му сложат за 300-350лв. обикновенна уредба и почват проблемите.
Публикувай отговор