MONO-BOSCH и LUKAS делко

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Post Reply
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

MONO-BOSCH и LUKAS делко

Post by gt40 »

Здравейте.
Занимавам се с една щуротия за собствено уоволствие. Моно Бош-а е от Пасат '92 1.8 ABS мотор и трябва да го свържа към делко Лукас с обикновенна бобина. Няма датчик на хол, от където да взема сигнал за 13 пин и ми трябва връзка с бобината, от където да се формира сигнал като от хол. Но трябва да се измисли някаква схема. За сега вариантите които пробвах с ценери и ... не дават резултат. Няма да ви ги казвам, за да не ви подведа. Върти ми се нещо с чакащ мултивибратор.
Помогнете със някакви идеи и схеми.
Поздрави
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Post by ivanovbg »

Ся ми дойде друга идея. Вместо бобина слагаш едно съпротивление и сменяш кондензатора с по малък и едно съпротивление. От чукчето ще излезе нормален правоъгълен сигнал. Застопоряваш вакумрегулатора и центробежния, слагаш една гоуфува бобина на делкото и си ти!
Иначе заигравки колкото искаш http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Post by gt40 »

Колата е с комутатор и няма чукче. Само че датчика не е хол триизводен, а е с бобинка двуизводна. Варианта е да ползвам центробежния и вакуумния, за да е характеристиката като за този си мотор, иначе става още по сложно, трябва да се чипосва.
Поздрави
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Post by bobolin4o »

Е то при всяко положение ще трябва да чипосваш, нали трябва да се нагласи момента на впръскване щом не смяташ да разбутваш положението на делкото... а и количеството... освен това, това "Моно Бош" си гласи оборотите на празен ход не само с актуатора, но и с динамично променяне на аванса. А ти искаш въобще да не го контролира. На времето си бях направил жигулата "моноинжекция"... вярвай ми, знам какво говоря...
Според мен е много по-лесно да се пишат карти за аванс, отколкото да се гласи момент на впръскване според импулс за горна мъртва точка. За първото картите са ясни, за второто си трябва сериозен дамос, какъвто няма да намериш...
Слагай един формировател с "555-ца" (най-добре в компа) и нататък блокаж на делкото, базов аванс - 6 градуса и естествено - ремап.
Поздрави!
TuningMaster Image
0887 704 900
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Post by ivanovbg »

Я за по лесно купи едно гоУфче 500коня за 500уева и пей сърце :mrgreen:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
rudoni
КОЛЕГА
Posts: 779
Joined: Wed Aug 24, 2011 8:40 pm
Location: Крумовград

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Post by rudoni »

Ми ,то индуктивни са на Опел вектра А ! Виж как се комутира сигнала към бобината и как се управлява! Там е най просто ! С 3 датчика управляваш мотор! И са с лесен софт. Май искаш да правиш моно джетроник на твоя Форд! 8) Мотроника е на абс мотора ,и знаеш как е без вакуум аванс, докато на RP моторите е каквото търсиш _разделен впръскване и запалване!
С нами Бог!

0886 224486
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Post by ivanovbg »

gt40 wrote:Колата е с комутатор ...
Мите, анджък. Наместо запалителна бобина сложи съпротивление и хоп - правоъгълен сигнал. Пък нататък както ти казах.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Post by gt40 »

bobolin4o wrote:бях направил жигулата "моноинжекция"... вярвай ми, знам какво говоря...
Ясен ми е принципа на управление на моно-мотроника.
Бях си приготвил моно от 1.4 i F6B със сменен дросел , портвано тяло на моното с 5мм и колектора, делко Бош без регулатори, инсталация, комп , бях говорил с колега за чипосване, за да е за този двигател характеристиката... обаче изгоряха при пожара. Клиент разпродава Пасата и съм го подготвил моното с колектор.
В момента нямам делко за да го направя дирекно Мотроник, а и нямам готовност за тунинг(финансова) . Имам лош опит със счупено бутало преди години заради грешен аванс и не ща да го мисля, и без това няма детонационен датчик.
За това първо искам да го пусна тъй, щото това делко е за него, а и се кара на газ повече, а после като намеря делко (бобина не е проблем от ГоУф или Пасат) ще се настройва.
Поздрави
Post Reply