Страница 1 от 1

MONO-BOSCH и LUKAS делко

Публикувано на: Нед Дек 13, 2015 11:01 pm
от gt40
Здравейте.
Занимавам се с една щуротия за собствено уоволствие. Моно Бош-а е от Пасат '92 1.8 ABS мотор и трябва да го свържа към делко Лукас с обикновенна бобина. Няма датчик на хол, от където да взема сигнал за 13 пин и ми трябва връзка с бобината, от където да се формира сигнал като от хол. Но трябва да се измисли някаква схема. За сега вариантите които пробвах с ценери и ... не дават резултат. Няма да ви ги казвам, за да не ви подведа. Върти ми се нещо с чакащ мултивибратор.
Помогнете със някакви идеи и схеми.
Поздрави

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Публикувано на: Нед Дек 13, 2015 11:19 pm
от ivanovbg
Ся ми дойде друга идея. Вместо бобина слагаш едно съпротивление и сменяш кондензатора с по малък и едно съпротивление. От чукчето ще излезе нормален правоъгълен сигнал. Застопоряваш вакумрегулатора и центробежния, слагаш една гоуфува бобина на делкото и си ти!
Иначе заигравки колкото искаш http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Публикувано на: Пон Дек 14, 2015 8:45 am
от gt40
Колата е с комутатор и няма чукче. Само че датчика не е хол триизводен, а е с бобинка двуизводна. Варианта е да ползвам центробежния и вакуумния, за да е характеристиката като за този си мотор, иначе става още по сложно, трябва да се чипосва.
Поздрави

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Публикувано на: Пон Дек 14, 2015 10:08 am
от bobolin4o
Е то при всяко положение ще трябва да чипосваш, нали трябва да се нагласи момента на впръскване щом не смяташ да разбутваш положението на делкото... а и количеството... освен това, това "Моно Бош" си гласи оборотите на празен ход не само с актуатора, но и с динамично променяне на аванса. А ти искаш въобще да не го контролира. На времето си бях направил жигулата "моноинжекция"... вярвай ми, знам какво говоря...
Според мен е много по-лесно да се пишат карти за аванс, отколкото да се гласи момент на впръскване според импулс за горна мъртва точка. За първото картите са ясни, за второто си трябва сериозен дамос, какъвто няма да намериш...
Слагай един формировател с "555-ца" (най-добре в компа) и нататък блокаж на делкото, базов аванс - 6 градуса и естествено - ремап.
Поздрави!

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Публикувано на: Пон Дек 14, 2015 1:57 pm
от ivanovbg
Я за по лесно купи едно гоУфче 500коня за 500уева и пей сърце :mrgreen:

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Публикувано на: Пон Дек 14, 2015 9:38 pm
от rudoni
Ми ,то индуктивни са на Опел вектра А ! Виж как се комутира сигнала към бобината и как се управлява! Там е най просто ! С 3 датчика управляваш мотор! И са с лесен софт. Май искаш да правиш моно джетроник на твоя Форд! 8) Мотроника е на абс мотора ,и знаеш как е без вакуум аванс, докато на RP моторите е каквото търсиш _разделен впръскване и запалване!

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Публикувано на: Пон Дек 14, 2015 11:06 pm
от ivanovbg
gt40 написа:Колата е с комутатор ...
Мите, анджък. Наместо запалителна бобина сложи съпротивление и хоп - правоъгълен сигнал. Пък нататък както ти казах.

Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко

Публикувано на: Вто Дек 15, 2015 8:22 am
от gt40
bobolin4o написа:бях направил жигулата "моноинжекция"... вярвай ми, знам какво говоря...
Ясен ми е принципа на управление на моно-мотроника.
Бях си приготвил моно от 1.4 i F6B със сменен дросел , портвано тяло на моното с 5мм и колектора, делко Бош без регулатори, инсталация, комп , бях говорил с колега за чипосване, за да е за този двигател характеристиката... обаче изгоряха при пожара. Клиент разпродава Пасата и съм го подготвил моното с колектор.
В момента нямам делко за да го направя дирекно Мотроник, а и нямам готовност за тунинг(финансова) . Имам лош опит със счупено бутало преди години заради грешен аванс и не ща да го мисля, и без това няма детонационен датчик.
За това първо искам да го пусна тъй, щото това делко е за него, а и се кара на газ повече, а после като намеря делко (бобина не е проблем от ГоУф или Пасат) ще се настройва.
Поздрави