Проблем с ламбда сонда

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Здравейте колеги !Закъсах нещо с личната кола - ламбда сондата работи когато си иска.Смених две други същата работа .Вчера май цял ден я диагностицирах и не работеше . днеска се включих към газовия компютър - совдата бачка .Изкарах я понеже имах клиентска кола и след час два пля пак не работи.Трябваше да ходя на пазар и тръгнах с лънча - работи .човек да полудее.
Та някой да даде идея за стъпки за проверка като спре ще съм благодарен .Кота спре в същност само обеднява сместта понякога и като я изфорсирам напрежението скача от 0.02 0.04 примерно на 0.09 иначе стои постоянно долу.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Забравих да пиша колата е Голф 4 газова вега компакт. Има и друг незнам дали е проблем но на ниски обороти няма никъква мощност.Предишната ми беше Голф 2 1800 тази е !600 и двете ги дават една и съща мощност ама -не.Тази види ли байр забрави да изпреварваш - надолу лети .Сутрин гасне докато загрее - нито газ нито бензин - на бензин е е дна идея по-добре - сложих ключе да лъжа компа с девет градуса надолу да не гасне.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ivanovbg »

1600 добре, но букви на мотора? На газ ли я гледаш сондата? Колко е адаптацията? Предполагам +25.Ако я обогатиш ръчно показва ли по високо напрежение?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Мисля че е AKL те са няколко с еднаква мощност 74 киловата .И на Газ и на бензин всичко е едно и също ако работи работи и на двете ако не работи и на двете не работи .Да ти кажа честно това с адаптациите не ми е много ясно на бензин или на газ ме питаш? Преди една година май като я купих колата купих и диагностиката на Бардолини и си поиграх малко че още тогава ми правеше този проблем с паленето но ламбда сондата си работеше -от тогава не съм я закачал на газ даже забравих къде ми е софтуера .Миналата година изкарах грип някакъв и изпозабравих много неща.Още тогава го имаше проблема с паленето - може да си е изместила настройките на бензин ама ламбда сондата си работеше.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Ако става въпрос за корекцията на времето на газта спрямо бензина беше нещо 3.4 към 5.6 на газта на празен ход това прави 50%
SUNTESTER
КОЛЕГА
Мнения: 41
Регистриран на: Чет Юли 14, 2005 3:39 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от SUNTESTER »

Ако си с нещо подобно Engine code: AEH-AKL Golf 1998>,Bora 1999>

; ECU Number : 06A-906-019

; Engine type: 1.6 I R4/2V SIMOS HS 2272

потърси в 10-та група 10,0,Lambda control and activated charcoal filter system-Click for details

10,1,Lambda, regulation,+25 to -25 %

10,2,Lambda probe,Voltage,0.00-1.00 Volt

10,3,Activated charcoal, valve 1 Duty Cycle,0-20 %

10,4,Lambda correction, Tank venting active,-20-2 %


Lambda regulation и се опитай с едновременно отворени бензинова и газова програма да регулираш коефициентите на газовата карта така,че процентната регулировка да съвпада максимално с тази на бензин в колкото можеш повече точки-за предпочитане в движение на 5-та скорост от около 50 до около 90 км в час.Ако корекциите са със знак плюс-иска обогатяване,минусът иска обедняване. +5% -5% са горе- долу приемли-
ви.Обърни особено внимание на стойностите около празния ход,с или без фарове,вентилатор на парното и климатик.Цифрите които си дал са вероятно времената на дюзите на празен ход.Всичко това предполага газовите дюзи да са регулирани предварително поне с микрометър,ако го позволяват.
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Мнага благодаря за подробното описание .Ще пробвам и ще пиша за резултата
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от rudoni »

Прилича ми на удавена ламбда сонда. Я си провери цялостно запалителната система-свещи ,кабели .
С нами Бог!

0886 224486
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от bobolin4o »

Ако наистина колата ти е с първия Simos - не се коси!
Сондата си е напълно здрава, крива ти е настройката на газта.
Тоя насран Simos е така програмиран, че ако е в ламда регулиране и тримът е заспал на +/- 25% за повече от 5 секунди, регулирането се изключва до следващия старт на двигателя. Забива грешка за бедна или богата смес, на всичкото отгоре, дори да е направил някаква дългосрочна адаптация - при изтриването на грешките тя се занулява!
Това е колата на която настройката на газова уредба ми е отнемала най-много време...
Съветвам те да забравиш за момента, че имаш газ в колата... карай си я няколко дена само на бензин и виж какво се получава.
За почистване на дросела и проверка за паразитен въздух смятам, че няма нужда да споменавам.
Със здраве!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Да компютъра е Симос и аз също имам впечатление че е много зле
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Това че картата на газ не е добре направена почти е сигурно но имам чувството че проблемите са два .В сряда сондата не работеше май целия ден а вчера беше точно обратното само един път ми го направи - днеска почвам с неработеща сонда и процентите са минус 50
10-1 -50%
10-2 00 или02-04
10-3 0
10-4 -50%
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Докато напиша предишното я загасих и сега при повторно запалване сондата работи но процентите и на газ и на бензин са едни и същи -50
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

Ще мина само на бензин да видим какво ще стане
ummng
КОЛЕГА
Мнения: 210
Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:52 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от ummng »

намалих времето на впръскване от 1.6 -1.7 на 1.2 някъде и резултатът е нулев -колата ми се стори че даже върви по-добре обаче корекциите остават -50 -значи това не е вярно като данни .Още повече колата няма ОБД -един колега каза че там гледал резултата от корекциите на впръскване но тука е невъзможно.Опитах чрез сравнение на напрежението на ламбда сондата при превключване от бензин на газ и обратно и резултата пак не е обнадеждаващ понеже има прекъсване при превключването от бензин на газ и нещата нямат повтаряемост ми се струва - ту е богата свместта ту е бедна .Ще ходя в провинцията и ще опитам да видя как работи ламбда сондата при различни режими .дано поне почне да пали сега като вече на бензин сместта трябва да е по -богата с течение на времето.
SUNTESTER
КОЛЕГА
Мнения: 41
Регистриран на: Чет Юли 14, 2005 3:39 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ламбда сонда

Мнение от SUNTESTER »

Между дебитомера и дроселовата клапа има ръкав които се пука на невидими места и оттам засмуква въздух което води до неправилни показания на дебитомера и неправилно смесообразуване.Пак на този ръкав е и вентилацията на картера с един каучуков клапан накрая, които
също умира с времето , духа маслени пари и води до неверни показания на дебитомера.Пробвай да осигуриш всичкия засмукван въздух да минава единствено през дебитомера.Ако трябва замени за момент този ръкав със здрав маркуч ,а маслените пари ги изкарай с друг маркуч като на Жигули.Някъде в живите данни трябва да е упоменато количесвото на засмуквания въздух прибл.7,2-16,2 кг/час.
Публикувай отговор