Ford Mondeo проблем с обороти
Ford Mondeo проблем с обороти
Мондеото е 2001 годинa 2.0 TDdi D6BA.Проблема се появи след смяна на демпферен маховик и съединител.Колата припалва за секунда и гасне,набива грешка за дебитомер,сензор за температура на въздуха и датчик на коляновия вал.Буксите са проверени,датчика за оборотите има 400 ома съпротивление,верига до ЕКУто има,аварийния ключ за горивото е включен,дебитомера получава захранване.Проблема е че при въртене на стартер засича обороти и след като припали спира и забива някъде около 500 оборота +/- 50 както на оборотомера така и към екуто.Свалих датчика целия беше наклепан със стружки,изчистих го и пак го сложих същата работа,свалих го още един път този път съвсем чист и след като го монтирах го премерих веригата до компютъра,няма проблеми с нея.Маховика влиза на чоп,не може да се обърка зъбите са еднакви със стария.Озадачи ме това че компютъра получава сигнал за обороти от още едно място(вероятно динамото или помпата) и докато въртя на стартер показват еднакви стойности,след като не запали забиват на различни стойности и докато не върна контакта и не включа отново оборотомера не се връща.Имобилайзера също е проверен няма ядове с него,въпреки че припалва и гасне.Проблема е че не мога да намеря датчик за проба в момента и не мога да го набедя категорично,някой да се е борил с подобна неволя?
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
Писал си, че зъбите на маховика са еднакви ама сигурен ли си 100% ??
Същия проблем имах с Транзит с този мотор след смяна на съединител комплект.
Тогава колегите дето го сменяха ме убеждаваха че са еднакви и няма какво да са сгрешили ама се оказа, че не са еднакви ...
П.П. Другия сигнал за обороти е от помпата и е наполовина на този на маховика - незнам как са еднакви. То и на диагностиката си излиза "pump speed" и "engine speed".
Същия проблем имах с Транзит с този мотор след смяна на съединител комплект.
Тогава колегите дето го сменяха ме убеждаваха че са еднакви и няма какво да са сгрешили ама се оказа, че не са еднакви ...
П.П. Другия сигнал за обороти е от помпата и е наполовина на този на маховика - незнам как са еднакви. То и на диагностиката си излиза "pump speed" и "engine speed".
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
-Точно така е! Направи сравнение на двете величини, и със коя помпа е тази "коза"??Ilko написа: П.П. Другия сигнал за обороти е от помпата и е наполовина на този на маховика - незнам как са еднакви. То и на диагностиката си излиза "pump speed" и "engine speed".
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
Мондеа-та са с VP44. Аз поне друга не съм виждал на TD-Di в Мондео.
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
Да с VP44 е,но нямам никаква причина да набедя помпата.Аутокома ме е забатачил,сигнала на помпата го извежда като Revolution signal,пак изгубени в превода.За сега набеждавам датчика на коляновия вал след проба на верига до ЕКУто и проверка на сигнала,но това "замръзване" на оборотите след спирането на стартера не мога да си го обясня поне днес при помпата го нямаше,появява се единствено при датчика за коляновия вал обротомера и екуто замръзват на 500 оборота,а в този момент сигнал от датчика няма според осцилоскопа.
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
Дори и да те е подвел АутоКом-а с превода, няма как двата сигнала за обороти да са еднакви.
VP44 с дефект да показва повече обороти не съм виждал до сега (може и да е възможно, ама не ми се е случвало). Аз бих търсил нередност в маховика или в монтажа му, ако не сте пипали зацепването.
Въпреки грешките дето записва що не вземеш да провериш едно голямо реле дето е под стойката на акумулатора - така за всеки слуай.
VP44 с дефект да показва повече обороти не съм виждал до сега (може и да е възможно, ама не ми се е случвало). Аз бих търсил нередност в маховика или в монтажа му, ако не сте пипали зацепването.
Въпреки грешките дето записва що не вземеш да провериш едно голямо реле дето е под стойката на акумулатора - така за всеки слуай.
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
при вп44 на нисан точно така излизат,колкото на помпата толкова и на вала а и на доста коли така излизат,колянов и разпределителен еднакви,и аз се чудих но факт и все още се чудя с каква цел е написан така софта
KESS-5.017 EU and KTAG-7.020 EU ready for sale(FULL UNLIMITED)-0898484308
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
Колега,за всеки случай вземи пусни ток на стартера от външен акумулатор с кабели и гледай кабелите да не минават покрай тези на датчика или самия датчик.По-горе имаше теми за проблеми със стартер,а и аз лично брах ядове с едно волво точно в тази насока.
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
ако софтуера визуализира обороти на двигателя, то това са обороти на коляновия вал, на голфа с делко примерно величината е обороти на двигателя, нищо че делкото се върти 2 пъти по бавно , подозирам че компютъра все се справя да умножи по 2
иначе по темата - логично ми се струва да има разлика в маховиците, поне по описание това е най-вероятно.
иначе по темата - логично ми се струва да има разлика в маховиците, поне по описание това е най-вероятно.
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
Утре ще има нов датчик за проба и ще закача колата с Snap On да видим какво ще каже.Вчера сигнала за оборотите на помпата не беше на половина от сигнала за оборотите на маховика оттам и грешката в синхронизацията.Но проблема с непостоянния сигнал от датчика на коляновия вал ме кара да набедя него първо,че свалянето на маховика е тегава работа.Ще пробвам и това с втория акумулатор,но на самата кола няма такъв проблем стартера е от предната страна на кутията а датчика се пада откъм купето и кабелите им не са близо.Помпата и ангренажа не са пипани разкачени са единствено дебитомера датчика за скоростта и датчика за коляновия вал при свалянето на кутията.Другата грешка която имам е за веригата на IAT сензора,който подозирам че е вграден в дебитомера,на живи данни си седи на -40,но не виждам проблем да запали така.
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
щом кабелите са далече от датчика,значи не е там проблема и наистина остава да е различен маховик...
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
И аз съм имал подобен проблем, но с бензинките .IAT при това показание означава че е прекъсната веригата му или той самият.Дизела преобогатява сместа в този случай и няма как да запали,само припалва.Ако виждаш оборотите на КВ ,тези на помпата са делено на две!Щом имаш осци ,то лесно ще видиш дали работи датчика на КВ , а пък може да си видиш и синхронизацията с него.
С нами Бог!
0886 224486
0886 224486
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
Този IAT не можах да разбера дали е вграден в дебитомера,но предполагам че е там защото не виждам никъде такъв отделен датчик,не съм се занимавал до сега с него,но утре ще го проверя.Иначе синхронизацията се губи след като припали,докато се мъчи да тръгне е точна според аутокома.Исках да я пробвам с осцилоскопа но не открих по схема къде се намира датчика за помпата,нито на кое краче на ЕКУто дава сигнал,за да го сравня с този на маховика.Днес имаше ново 20 въртя на стартер показания за обороти няма,осцилоскопа показва сигнал от датчика след като спра стартера оборотите си скачат на 500-600 остават там(сигнал от датчика в този момент няма на осцилоскопа) и седят така в екуто и таблото докато не изключа контакта и не го включа отново.Утре ще се пробвам с чисто нов датчик,но това замръзване на оборотите не мога да си го обясня откъде може да е при положение че веригата е изправна и датчика дава добър сигнал,остава ЕКУто да е виновника?
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
със стария маховик палеше ли колата? как спря да пали? смени съединителя и спря? или маховика е куц, или не е закачена маса на скоростите, или при въртенето напред-назад се е разместил ангренажа според мен. т.е. ако колата е спряла да пали следствие ссмяна на съединител, то най-вероятно проблема е от смяната на съединител, не че е невъзможно да се скапе еку-то точно в този момент ама е твърде малко вероятно. мисля че ключа от палатката е скрит в това което е правено.
аз лично незабавно бих започнал отново да разглобявам, и ако не открия нещо пропуснато бих свалил маховика за да го разгледам, и ако няма нищо видимо бих сложил стария и да кача кутията на 2 болта да видя дали ще запали. малко трудоемко ама не бих си тормозил съзнанието
аз лично незабавно бих започнал отново да разглобявам, и ако не открия нещо пропуснато бих свалил маховика за да го разгледам, и ако няма нищо видимо бих сложил стария и да кача кутията на 2 болта да видя дали ще запали. малко трудоемко ама не бих си тормозил съзнанието
Re: Ford Mondeo проблем с обороти
За сега проблема е различен маховик,тоя курник с D6BA имал 3 модела маховици за този мотор,но чичо люк си трае по въпроса.След смяната ще пиша като се реши проблема.