Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Здравейте,
от скоро семейството се сдоби с Touran '07 , 2,0 (109к.с.) Ecofuel. Засега колата си върви нормално на метан с изключение на няколко проблема. Сутрин при първо палене минава дълго време докато превключи на метан, а по принцип трябва да го направи при темп. над 15'С. Или ако околната темп. е над 15С' трябва направо да пали на метан. След първото палене при работа на бензин като стане момент да прехвърли на метан колата претриса силно или направо гасне. След това като запали няма проблем и веднага минава на газ. Следващите паления през деня няма проблем и направо си пали на метан. Също така понякога след като се заредят до горе бутилките, за известно време светва чека. Все още не сме направили диагностика да видим какви са грешките.
До колкото разбирам, след прочитане тук там и разговор с човек който търкаля подобно Кади, става въпрос за проблем с метановия редуктор (не е електронен), и по-точно остарели мембрани и някакви клапани вътре, които "бъркат" ниското налягане.
Та някой занимавал ли се е с такива редуктори, подлежат ли на ремонт, има ли резервни части за тях, или направо трябва да се поръчва нов от Порше ?
от скоро семейството се сдоби с Touran '07 , 2,0 (109к.с.) Ecofuel. Засега колата си върви нормално на метан с изключение на няколко проблема. Сутрин при първо палене минава дълго време докато превключи на метан, а по принцип трябва да го направи при темп. над 15'С. Или ако околната темп. е над 15С' трябва направо да пали на метан. След първото палене при работа на бензин като стане момент да прехвърли на метан колата претриса силно или направо гасне. След това като запали няма проблем и веднага минава на газ. Следващите паления през деня няма проблем и направо си пали на метан. Също така понякога след като се заредят до горе бутилките, за известно време светва чека. Все още не сме направили диагностика да видим какви са грешките.
До колкото разбирам, след прочитане тук там и разговор с човек който търкаля подобно Кади, става въпрос за проблем с метановия редуктор (не е електронен), и по-точно остарели мембрани и някакви клапани вътре, които "бъркат" ниското налягане.
Та някой занимавал ли се е с такива редуктори, подлежат ли на ремонт, има ли резервни части за тях, или направо трябва да се поръчва нов от Порше ?
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Преди време се борих с такъв проблем.От местния представител на VW обявиха цена за редуктора около 3000-3500 лв.Клиента се се отказа естествено.Какво стана след това не зная.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Това са сериозни цифри , т.е. редуктора не подлежи на ремонт?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Еми това е официален дилър (сервиз) на VW.mafiota написа:Това са сериозни цифри , т.е. редуктора не подлежи на ремонт?
Там не ремонтират, а сменят... такава е фирмената политика. Поради същата причина не можеш да си закупиш от там ремонтен комплект за редуктора.
Това е, което аз знам по въпроса. Ако има някаква неточност в твърденията ми с днешна дата, моля да бъда извинен!
Поздрави!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Това е цена равна на 1/3 от цялата кола. Дали има компромисен вариант с друг тип редуктор?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Това, относно съотношението на цените на чстите и пазарната стойност на МПС-то, въобще не влиза в компетенцията на сервизите...
Относно преправката... възможно е, трябва новият редуктор да потдържа същото налягане и дебит като оригиналния.
Не мога да ти предложа конкретна марка и модел... експериментирай... до 3000 лева има бая възможни варианти.
Относно преправката... възможно е, трябва новият редуктор да потдържа същото налягане и дебит като оригиналния.
Не мога да ти предложа конкретна марка и модел... експериментирай... до 3000 лева има бая възможни варианти.
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Мисля системата работеше на 7-8 бара. Не съм чувал за редуктор с такива възможности.
Оригиналния Телефлекс Гфи бях попадал на инфо подържа от 2 до 12 бара явно регулируемо.
Оригиналния Телефлекс Гфи бях попадал на инфо подържа от 2 до 12 бара явно регулируемо.
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
На мен когато клиент ми каже подобно нещо,му отговарям с въпрос.mafiota написа:Това е цена равна на 1/3 от цялата кола.
"Ако колата ти е подарък,трябва ли аз да ти я ремонтирам безплатно?"
Ти все пак имаш избор,можеш да караш на бензин!
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
-Мноооого ама много си прав и аз така им отговарям , ама и на бензин няма да е за дълго, на тая швабскосвинска Бънгия бензиновият резервоар не беше ли 10-15 литра??? или се бъркам с някой друг швабскосвински фтунубил??ipivan написа:На мен когато клиент ми каже подобно нещо,му отговарям с въпрос.mafiota написа:Това е цена равна на 1/3 от цялата кола.
"Ако колата ти е подарък,трябва ли аз да ти я ремонтирам безплатно?"
Ти все пак имаш избор,можеш да караш на бензин!
-Наскоро преработвах цялостно системата LPG на Фиат Бобло-Бифуел...-същата работа е със оригинални редуктор и инжектори......... Цени непоносими почти 1/2 от цената на колата...-но, поне Бензиновият резервояр си беше стандартен 42 литра... та собственика дорде събра пари за новата система, си джитка 3-4 месеца на бензин......
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Тук не става въпрос за подаръци и безплатни ремонти и подобни.... , по тая логика трябва да си поддържаме старите автомобили само в официални сервизи, с неоправдано скъпи части и услуги. Просто си мисля, че може би има алтернатива на тези 3000.....4000лв., примерно ако една турбина или "автомат" се строшат, не е задължително да си ги купуваш чисто нови от дистрибутор, а могат да се рециклират.
Значи ниското е около 7....8 бара, предполагам може да се види на живи данни?
Значи ниското е около 7....8 бара, предполагам може да се види на живи данни?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
mafiota написа:Тук не става въпрос за подаръци и безплатни ремонти и подобни.... , по тая логика трябва да си поддържаме старите автомобили само в официални сервизи, с неоправдано скъпи части и услуги. Просто си мисля, че може би има алтернатива на тези 3000.....4000лв., примерно ако една турбина или "автомат" се строшат, не е задължително да си ги купуваш чисто нови от дистрибутор, а могат да се рециклират.
Значи ниското е около 7....8 бара, предполагам може да се види на живи данни?
1. Поддръжка на автомобил (и не само) означава подмяната на даден компонент или ремонт на същия с оригинални или алтернативни части.
В този смисъл, и за конкретния автомобил опцията е само "подмяна". Никой не е казал, че трябва да го правиш в официален сервиз. Намери си и си го смени сам.
2. Ниското, по спомен, не се вижда на живи данни... просто няма сензор. Манометър ти трябва, но доколкото се сещам май наистина беше към 7-8 бара, а такъв "талянски" редуктор няма. всичките са на около 2...
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Има датчик за налягането в рейката (G401), но дали е само за сигнал на високо и ниско ниво, не става ясно:
http://vwts.ru/vw_doc2/ecofuel_rus.pdf
Понаучих малко повече за проблема, оказва се, че в "порше" за 4000-те хил. лева подменят всичко по метановата система без бутилките, като заменят редуктора с някакъв друг "електронен". Подменят и софтуера на ECU-то на мотора. Преди години е било сервизна кампания, но вече не е.
http://vwts.ru/vw_doc2/ecofuel_rus.pdf
Понаучих малко повече за проблема, оказва се, че в "порше" за 4000-те хил. лева подменят всичко по метановата система без бутилките, като заменят редуктора с някакъв друг "електронен". Подменят и софтуера на ECU-то на мотора. Преди години е било сервизна кампания, но вече не е.
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Аз мога за 2000лв. да ти монтирам друга система на метан.Бутилките остават същите.На тази друга система поддръжката ще е много по-евтина!
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
И това е решение, но лошото е че когато е на метан, ECU-то на колата ще си "знае", че колата работи на бензин, предполагам, че няма да е активна заводската корекцията на аванса, не е активна индикацията за оставащото гориво и км., и т.н. Но в краен случай и това ще е вариант.
Re: Проблем с метанов VW Touran (Ecofuel)
Проблема е отстранен.
Подменена е мембраната и игла в редуктора с нови, някой преди това е правил свободни съчинения. Целия ремонт излезе около 120лв.
Подменена е мембраната и игла в редуктора с нови, някой преди това е правил свободни съчинения. Целия ремонт излезе около 120лв.