Като са стоковите закрепването и реглажа е стоков!
За актуатора може и да си прав, но по вероятно е да не можеш да го настроиш. Не говоря само за механиката, тя се вижда пък и може да се модифицира с изрязване примерно, а софтуерно. И това трябва да знаеш как работи и устройството му, за да знаеш как да го модифицираш. Управлява се с вакум от електрическия клапан. Клапана е направен да се управлява с импулсна модулация като вакума се изменя в зависимост от коефициента на запълване. Има си карта за управлението на този коефициент. Лесния начин е на диното. Умният... с вакумпомпата си правиш графика при какъв вакум на какъв % движиш лопатките. После взимаш работната крива на клапана и по нея виждаш при какъв коефициент на запълване колко е вакума и ... коригираш по картата на турбината и имаш 99% таблицата. После в движение, накрая може леко да се побутне картата за да изглади ако има леки пиковете.
Дотук е това, но... идва ред на мапа. Трябва да кажеш с колко искаш да надуваш. Ако е над 2,8-2,9 трябва да се смени. Като го смениш, новия трябва да му смениш и картата за калибрирането и ... още няколко.
Идва ред на дебитомера. Глупаво е да мислиш, че той мери до безкрайност. Реално максималното му напрежение е 5волта и двойно повече въздух го тавани. Вариантите са 2 - сменяш го с по голям (може само тръбата да се смени с по голяма) или го изключваш софтуерно. Според мен е по добре да си го има, ако ще си караш колата. А и настройките стават по лесни. Калибрираш го наново - картата е 256х1 и още 10-тина други. Като почне да ти отчита реалния въздух правиш едно кръгче и си записваш лог на пълна газ, на 50 и 75%. После почваш сметките: Обороти по въздух = на нужното гориво за исканата смес и имаш горивните карти. Интерполираш стойностите да я попълниш цялата и после се почва каране и корекции докато получиш исканото.
Като стане всичко като хората установяваш лимитерите за да имаш защитата на мотора и пей сърце.
Стоковите са доста по лесни. Там от повечето галимации рядко има нужда и в повечето случаи стават само по сметки, докато при тебе няма какво да с смята още и по лесния и бърз начин е на дино.
Е не винаги става с 85% повече гориво и 3 бара буст като при теб
ЕЦМ-а не е лоша, но ... няма ги там лимитерите и доста други неща, защото може да му даваш заявка, но като го реже лимита .... В края на краищата като знаеш какво правиш инструмента не е важен. Ако искаш ще ти я пратя като новогодишен подарък.
И моля те, разделяй малко тия изречения, че дъх не ми остана докато го прочета.
Та така, да ни е честита новата 2014 година колеги. Да е здрава и плодотворна, че аз я посрещах при внучката в болницата. За много години,живи,здрави,догодина,доамина!