Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Kirilpm
КОЛЕГА
Мнения: 78
Регистриран на: Чет Мар 15, 2012 12:40 pm
Местоположение: Поморие

Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от Kirilpm »

Проблема се появи след смяна на ангренаж.Колата запали при първата проба след смяна на ремъка,при повторно палене 16/16 клапана на салата.При проверка на ангренажа всичко си дойде точно на белег и ремъка беше добре обтегнат,съмненията се насочиха към шпонката на коляновия вал,но след като свалих шайбата се разбра че такава няма.Според опита на други препатили заводски не е вградена,а във вала и в зъбното колело има шпонков канал.Утре ще се оправя проблема с клапаните,но ме гризе въпроса защо няма заводски сложена шпонка,която да осигури шайбата против превъртане.Аутодатата и гугъл мълчат по този въпрос.
vladistia
КОЛЕГА
Мнения: 46
Регистриран на: Пет Яну 04, 2013 12:40 pm

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от vladistia »

Колега,не се ядосвай,има още двигатели които са на това дередже.
joro
КОЛЕГА
Мнения: 52
Регистриран на: Съб Апр 28, 2007 5:22 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от joro »

В АутоДатата пише на колко килограма се стяга колелото на коляновия вал.
Kirilpm
КОЛЕГА
Мнения: 78
Регистриран на: Чет Мар 15, 2012 12:40 pm
Местоположение: Поморие

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от Kirilpm »

Това беше първото,което проверих,не е там ключа от бараката.Единственото сигурно решение в случая за мен е шпонка,но братушките споменават проблеми с белезите при монтирането и.А държа да съм коректен в ремонта, за да не се чуди този който отвори колата след мен.
KLESHTITE
КОЛЕГА
Мнения: 585
Регистриран на: Съб Сеп 26, 2009 4:51 am
Местоположение: Sofia ovcha kupel 2

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от KLESHTITE »

колега 2013 година сме
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от Todio »

Нов болт отпред ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - старият е разстегнат и от там и проблема!
Countach
КОЛЕГА
Мнения: 55
Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 6:59 pm
Местоположение: PB

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от Countach »

Вола застопори ли го както е показано
Изображение
Последно промяна от Countach на Чет Авг 01, 2013 9:06 am, променено общо 1 път.
NASKO12234
КОЛЕГА
Мнения: 236
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 9:10 pm
Местоположение: Германия

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от NASKO12234 »

При проверка на ангренажа всичко си дойде точно на белег и ремъка беше добре обтегнат,съмненията се насочиха към шпонката на коляновия вал,но след като свалих шайбата се разбра че такава няма.
Няма как всичко да е на белег и да има 16 смляни клапана, а тя няма и белези, освен ако не си ги слагал ти. Тук всички ангр. колела са раздвижни - без шпонки. За да стане както трябва, разхлабваш ангр. колела на кол. вал и рзпр. валове, слагаш ремъка и го изпъваш, без значение на белези и маркировки - просто да е опънат както го дават. Кол. и разпр. валове трябва да са застопорени с инструментите както си видял в аутодата, и тогава ги стягаш и няма да имаш повече проблеми. Успех
Kirilpm
КОЛЕГА
Мнения: 78
Регистриран на: Чет Мар 15, 2012 12:40 pm
Местоположение: Поморие

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от Kirilpm »

Прощавайте колеги,малко съм объркал последователността проверката беше след първото палене докато бяха свалени другите ремъци,преди да се накривят клапаните.Ремонта го правих без блокатора,но докато не превъртя зъбното колело нямаше проблем колата си работеше нормално.Утре ще я събирам,ще купя нов болт,но ще сложа и шпонка.
NASKO12234
КОЛЕГА
Мнения: 236
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 9:10 pm
Местоположение: Германия

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от NASKO12234 »

Става, от рзпр. валове пак можеш да я нагласиш, но мисля че няма нужда.
vrm
КОЛЕГА
Мнения: 111
Регистриран на: Сря Авг 12, 2009 10:13 pm
Местоположение: холандия,хага

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от vrm »

Най-добре е цял сет (ремък и ролки),вътре има всичко.

А и много мотори от тези чупят клиенти които сменят сами демферни шайби на коляновия вал :lol:
90% от проблема е от последния ремонт!
rangel1
КОЛЕГА
Мнения: 630
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 6:36 pm
Местоположение: Русе

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от rangel1 »

Колега не ми е работа ,станалото станало но защо си се запънал за тая шпонка :roll: Едно време като щях да ставам голям майстор четях доста и бях стигнал до извода че шпонките са само фиксатори а въртящия момент се поема от конусни сглобки или се разчита на челния натяг на цилиндрични(както в случая).Болтовете които осигоряват натяга са два типа работещи на еластична и пластична деформация......................................
На татък мисля че се досещаш но както и да е щом си решил слагай да си спокоен.
presko79
КОЛЕГА
Мнения: 528
Регистриран на: Пон Мар 02, 2009 9:08 pm
Местоположение: gabrovo

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Мнение от presko79 »

rangel1 написа:Колега не ми е работа ,станалото станало но защо си се запънал за тая шпонка :roll: Едно време като щях да ставам голям майстор четях доста и бях стигнал до извода че шпонките са само фиксатори а въртящия момент се поема от конусни сглобки или се разчита на челния натяг на цилиндрични(както в случая).Болтовете които осигоряват натяга са два типа работещи на еластична и пластична деформация......................................
На татък мисля че се досещаш но както и да е щом си решил слагай да си спокоен.
Точно така е .Въртящия момент се поема от притискането м/у агр.колело шайбата и вала .Шпонката е фиксатор.
Бензина е за измиване на дизелови части.
Публикувай отговор