Отваряш си го в Тамоната.ivailoradoev написа:светни ме тоя фаил дето си го дал с какво да го разгледамр на тамонта разширението но осцилоскопа е **.osc , тоя твоя ми мяза на текстов ако не даи идея с какво да го отворя, не съм хакерче да съм наясно със всички му там формати
Проблеми с Tamona Progas - решени
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Проблеми с Tamona Progas
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Проблеми с Tamona Progas
Момчета, днес ми прещрака и конвертирах уредбата в LPG.
Всичко 6+, нито един от описаните проблеми.
Преди да сложа ЛПГ, смених сонда, филтри и МАП датчик - без ефект.
Остават 2 варианта:
- редуктор
- ЕКУто , т.е. тамоната да не работи с метан като хората.
Всичко 6+, нито един от описаните проблеми.
Преди да сложа ЛПГ, смених сонда, филтри и МАП датчик - без ефект.
Остават 2 варианта:
- редуктор
- ЕКУто , т.е. тамоната да не работи с метан като хората.
Re: Проблеми с Tamona Progas
От собствен опит,за метан е важно къде са щуцерите в смукателните колектори и дължината на маркучите между рейката и щуцерите.Пропан-бутана не е толкова капризен в това отношение.
Крекции по картата прави ли,както споменаха колегите?(на метан)
Крекции по картата прави ли,както споменаха колегите?(на метан)
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблеми с Tamona Progas
По-нагоре съм сложил снимки, къде е пробит колектора.
Дължината на маркучите е еднаква 18см.
Корекции съм пробвал, какви ли не, за да не ми гасне на всяко кръстовище я карам с постоянно бедна смес, само тогава не гасне.
Диря някой колега с метанов ижекцион, да пусна 2 маркуча и да ползвам редуктора, да го елиминирам него като опция.
На ЛПГ си я настройвам, както си искам и няма никакви проблеми.
Дължината на маркучите е еднаква 18см.
Корекции съм пробвал, какви ли не, за да не ми гасне на всяко кръстовище я карам с постоянно бедна смес, само тогава не гасне.
Диря някой колега с метанов ижекцион, да пусна 2 маркуча и да ползвам редуктора, да го елиминирам него като опция.
На ЛПГ си я настройвам, както си искам и няма никакви проблеми.
Re: Проблеми с Tamona Progas
Запалителната система(свещи,кабели...) трябва да е перфектна.Махни катализатора ако не е.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблеми с Tamona Progas
Не е и от това.
Свещите са нови, бобините са сменени, колкото за проба. После си върнах моите.
Катализатора днес беше разкачен също за проба. И много бучи гадината без гърнета
Свещите са нови, бобините са сменени, колкото за проба. После си върнах моите.
Катализатора днес беше разкачен също за проба. И много бучи гадината без гърнета
Re: Проблеми с Tamona Progas
Както писах по горе не съм се борил с метан,но не е ли доста високо това налягане(2бара диференциално).
Калкулатора на блутроник дава това
Не знам колко е верен за метан,но за пропан-бутан не ме е подвеждал.
Калкулатора на блутроник дава това
Не знам колко е верен за метан,но за пропан-бутан не ме е подвеждал.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Re: Проблеми с Tamona Progas
Не случайно написах, че Романото е от 1.8 бара до 2.4 диф. налягане.
Братушките около 2бара ги държат.
Калкулаторите за размера на дюзите пък не искам да ги коментирам.
Де що има документация на ГИ съм я изчел и само 2 имат таблици, в които размера е правилния.
Братушките около 2бара ги държат.
Калкулаторите за размера на дюзите пък не искам да ги коментирам.
Де що има документация на ГИ съм я изчел и само 2 имат таблици, в които размера е правилния.
Re: Проблеми с Tamona Progas
След празника ще се свържа с приятел който монтира метан.да говоря с него.emzo написа:Не случайно написах, че Романото е от 1.8 бара до 2.4 диф. налягане.
Братушките около 2бара ги държат.
.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Re: Проблеми с Tamona Progas
OK, благодаря ти предварително, но в случая не се съмнявам във възможностите си, а в редуктора или самата тамона.
Евентуално да приемем, че метана не харесва ъгъла на разпробиване на щуцерите в колектора, другата седмица и това ще елиминирам, като взема такива преходници от линка по-горе.
Евентуално да приемем, че метана не харесва ъгъла на разпробиване на щуцерите в колектора, другата седмица и това ще елиминирам, като взема такива преходници от линка по-горе.
Re: Проблеми с Tamona Progas
Колега не мисля че проблема ти е в щуцерите. Това което виждам от снимките е най добрия вариант за разпробиване и не мисля че с преходни втулки ще имаш разлика. Доста са дълги маркучите на дюзите опитай да ги скъсиш ако имаш възможност. Точно когато ти мени оборотите наблюдаваи налягането на редуктора ,един редуктор ако е неисправен държи едно налягане и след подаване и пускане на гасста налягането се променя.
Re: Проблеми с Tamona Progas
Признавам, че с метан не съм се занимавал, а стана така, че автомобила е личният ми.
Не е проблем да пробвам да пробвам и с много къси маркучи, но по спомени до 20см е препоръката.
А на ЛПГ и с различни дължини съм виждал изпълнения и пак работеше добре.
Ето налягането на редуктора в моменти на падане на оборотите:
Намерих АЕБ 510Н софт. 12 от колега, в момента си правя собствен кабел, да не разпоявам неговата инсталация и ще пробвам и с него.
Гледам описанието, че ако не вържа единия проводник към ТПС-а, ще има постоянна корекция на аванса и на празен ход.
Не е проблем да пробвам да пробвам и с много къси маркучи, но по спомени до 20см е препоръката.
А на ЛПГ и с различни дължини съм виждал изпълнения и пак работеше добре.
Ето налягането на редуктора в моменти на падане на оборотите:
Намерих АЕБ 510Н софт. 12 от колега, в момента си правя собствен кабел, да не разпоявам неговата инсталация и ще пробвам и с него.
Гледам описанието, че ако не вържа единия проводник към ТПС-а, ще има постоянна корекция на аванса и на празен ход.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:19 pm
- Местоположение: софия
Re: Проблеми с Tamona Progas
добре на мен ли ми се струва че тоя редуктор е доста не постоянен ,пробвали да откачиш вакума та да държи постояно едно налягане,и пак даи ги тия осцилоскопи на фаил да проследим че ми стана интересно
а колконто до изпреварване виж може да е от полза
а колконто до изпреварване виж може да е от полза
газовите уредби дават алтернативата от която имах нужда
Re: Проблеми с Tamona Progas
Голяма веселба е достъпа до датчика на КВ, отказах се и отворих конектора на ЕКУ-то и там запоих кабелите на ТАП-а.
След малко отивам да пробвам.
-------
Чисто информативно, от хора, които се занимават с метан, може ли да се достигне вървеж като на LPG ?
След малко отивам да пробвам.
-------
Чисто информативно, от хора, които се занимават с метан, може ли да се достигне вървеж като на LPG ?
Re: Проблеми с Tamona Progas
Утре сутрин първата ми работа ще е това.ivailoradoev написа:добре на мен ли ми се струва че тоя редуктор е доста не постоянен ,пробвали да откачиш вакума та да държи постояно едно налягане,и пак даи ги тия осцилоскопи на фаил да проследим че ми стана интересно
----------
Сложих и ТАП (AEB510N soft12), както препоръча Орлов, без ефект.
ТАП-а го пробвах на 9 и на 12гр. има разлика във вървежа определено.
Когато е вързан към ТПС-а не променя предварението, затова го разкачих да дава постоянно такова.
Автокалибровката изобщо не минава, като стигне до 3ия цилиндър и гасне директно.
p.s. пробвах да поставя отметката в програмата за инсталиран ТАП , но с нея и без нея - ефект няма.