Здравейте Колеги,
Имам проблем с едно Мондео 2000г. 2.0 TDDi 115к.с с код на мотора D6BA.Проблема се изразява в това, че не си управлява геометрията на турбото коректно.Вакумите са наред, вакум има в казанчето.Когато колата е запалена дърпа геометрията някъде до 1/2 и после колкото и да се форсира мотора не я дърпа, а даже малко я отпуска.Като грешки не изписва никакви свързани с турбото има само една за генератора.Клапаните които пускат вакума работят като ги пробвам само на акумулатора.По ауто дата мерих на компютъра какво трябва да идва на крачетата които управляват клапаните и работи коректно.(като там пише на контакт да меря и идват две захранвания) явно компютъра дава масата за да проработи, но когато запали едното захранване не изчезва а меря 5-6 V.Възможно ли е компютъра да е здал багажа или аз нещо немога да се ориентирам?
Благодаря!
Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо
По-скоро ти не можеш да се ориентираш.
1. Това с напрежението на клапана се мери с осцилоскоп, а не с мултицет. Седи около 5 волта, защото управлението е с ШИМ. Ако има 0 волта, клапанът щеше отдавна да е изгорял.
2. Вакум ясно че има, ама колко е силен? Опъва вилката до средата, защото е слаб или мембраната на актуатора има дупка, а е и напълно в реда на нещата геометрията да заяжда... При форсиране е нормално да отпуска малко.
Дерзай!
1. Това с напрежението на клапана се мери с осцилоскоп, а не с мултицет. Седи около 5 волта, защото управлението е с ШИМ. Ако има 0 волта, клапанът щеше отдавна да е изгорял.
2. Вакум ясно че има, ама колко е силен? Опъва вилката до средата, защото е слаб или мембраната на актуатора има дупка, а е и напълно в реда на нещата геометрията да заяжда... При форсиране е нормално да отпуска малко.
Дерзай!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо
Колега, по аутодата не ми дава, че само егр се упрвлява с шим, а доколкото се отнася до вкуум, като дам бобинката директно захранване от акумулатора, геометрията си отива до край.Което според мен елиминира липсата на вакуум и заяждането на геометрията...
Найс а?
Найс а?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо
Cool bro!!!!YonkoHama написа:...като дам бобинката директно захранване от акумулатора, геометрията си отива до край.Което според мен елиминира липсата на вакуум и заяждането на геометрията...
Найс а?
Помоли за съвет, беше ти даден. Можеше и в първия си пост да дадеш цялата информация.
Въобще не елиминира липсата на вакум или спукана мембрана, по-скоро показва обратното. Може пък клапанчето да е частично задънено... или пък някой да е натегнал пружината, че да разтоварва по-лесно. Няма клапан за управление на турбо, на който просто да му се подава ток и турбото да буства, и да му се спира тока, че да разтовари. Помисли върху това!
А! И що не оправиш скапания генератор? Всъщност той зарежда ли или само показва тая грешка свързана с него?
Поздрави!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 568
- Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
- Местоположение: Асеновград
- Обратна връзка:
Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо
Ти знаеш ли какво ровене пада за да оправиш генератора? Според мен заяжда геометрията на турбината.
Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо
Като на повечето ВАГ-ениТи знаеш ли какво ровене пада за да оправиш генератора? Според мен заяжда геометрията на турбината.