Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 74
- Регистриран на: Пон Дек 01, 2008 10:43 pm
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Здравейте,
от има, няма 3 дена се гъбаркам с една доста стара кола.
Опел Кадет 1.8, механична горивна помпа, карбуратор, супер ЕКУ за двигатела.
Дефакто нямам си идея ЕКУ ли се води или по сложен комутатор.
Bosch 0 285 007 016
ECUTRONIC
Pierburg 7.18159.54
Opel 90 287 456
Проблема се състои в това, че автомобила по принцип не иска да запали.
Няма искра, пробвано е с друга бобина.
След което се насочих към този компютър.
Отворих го и почти нямаше хубава спойка. Всичките бяха тип "студена"
Обаче без дори и да съм направил и ни една спойка пак го закачих и колата запали.
ОК - значи спойки ще да е. Презапоих всички чипове и по-силови елементи, сглобих компа и УВИ, колата пак не пали.
Пак обратно на части и така.
Впочем днес ми донесоха абсолютно съсщия комп от една морга. За съжаление и с него не пална.
презапоих асолютно всеки елемент на платката но резултата е 3-4 паления и после пак не иска.
Почвам да си мисля дали е възможно някой кондензатор да прави белите.
Има 4-5 електролитни и доста може би полиестерни кондензатори.
Ето малко снимки:
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889917.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889918.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.442106.0.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889748.big
Възпоса ми е ако някой се е сблъсквал точно с такъв комп и има опит ако е възможно да сподели.
Благодаря.
от има, няма 3 дена се гъбаркам с една доста стара кола.
Опел Кадет 1.8, механична горивна помпа, карбуратор, супер ЕКУ за двигатела.
Дефакто нямам си идея ЕКУ ли се води или по сложен комутатор.
Bosch 0 285 007 016
ECUTRONIC
Pierburg 7.18159.54
Opel 90 287 456
Проблема се състои в това, че автомобила по принцип не иска да запали.
Няма искра, пробвано е с друга бобина.
След което се насочих към този компютър.
Отворих го и почти нямаше хубава спойка. Всичките бяха тип "студена"
Обаче без дори и да съм направил и ни една спойка пак го закачих и колата запали.
ОК - значи спойки ще да е. Презапоих всички чипове и по-силови елементи, сглобих компа и УВИ, колата пак не пали.
Пак обратно на части и така.
Впочем днес ми донесоха абсолютно съсщия комп от една морга. За съжаление и с него не пална.
презапоих асолютно всеки елемент на платката но резултата е 3-4 паления и после пак не иска.
Почвам да си мисля дали е възможно някой кондензатор да прави белите.
Има 4-5 електролитни и доста може би полиестерни кондензатори.
Ето малко снимки:
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889917.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889918.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.442106.0.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889748.big
Възпоса ми е ако някой се е сблъсквал точно с такъв комп и има опит ако е възможно да сподели.
Благодаря.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 60
- Регистриран на: Пон Фев 12, 2007 8:12 pm
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Пробвай датчика на коляновия вал. ,
и по точно корозия в буксата му.
и по точно корозия в буксата му.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 74
- Регистриран на: Пон Дек 01, 2008 10:43 pm
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Сменен е преди време.
По време на въртене на стартера показва обороти на оборотомера.
Преполагам , че този датчик е и за оборотомера и за еку-то.
Направих следния експеримент.
Примерно колата не иска да запали.
Меря с прибора на напрежение и меря между маса и базата на транзистора, които прави импулсите към бобината. Колата като по чудо запалва.
До тук ОК, зася я, пак стартирам и пак запалва и така 10-15 пъти.
Обаче ако разкача компа от буксата , понеже е разфасован вид и примерно трябва да го сгобя , при следващото закачане на буксата колата пак не пали.
От тези проби стигнах до извода , че може и някой кондензатор да си казва думата.
По време на въртене на стартера показва обороти на оборотомера.
Преполагам , че този датчик е и за оборотомера и за еку-то.
Направих следния експеримент.
Примерно колата не иска да запали.
Меря с прибора на напрежение и меря между маса и базата на транзистора, които прави импулсите към бобината. Колата като по чудо запалва.
До тук ОК, зася я, пак стартирам и пак запалва и така 10-15 пъти.
Обаче ако разкача компа от буксата , понеже е разфасован вид и примерно трябва да го сгобя , при следващото закачане на буксата колата пак не пали.
От тези проби стигнах до извода , че може и някой кондензатор да си казва думата.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Това е карбуратор с ламбда регулиране на сместа и автоматичен контрол на оборотите на празен ход.yasser написа:Здравейте,
от има, няма 3 дена се гъбаркам с една доста стара кола.
Опел Кадет 1.8, механична горивна помпа, карбуратор, супер ЕКУ за двигатела.
Дефакто нямам си идея ЕКУ ли се води или по сложен комутатор.
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Щом си пробвал с друго ЕЦУ,и проблемът остава, причината е другаде.Пробваи с буксата на ЕЦУ-то,кабели лоша маса.Освен ако и другото ЕЦУ не е в час,старички са вече
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
До ден днешен не съм виждал кондензатор да гаси компа.Както е казал колегата по горе,провери захранвания и маси.Тествай ги под товар,усуквай кабелните снопове в същото време и 90% си успял,ако няма друг фактор.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет Яну 19, 2006 9:25 pm
- Местоположение: РУСЕ
- Обратна връзка:
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Това е супер елементарна система със супер елементарен проблем !
Просто е необходимо ръководейки се по схемата, която ти е постнал колегата bobolin4o да забодеш осцилоскопа по няколко точки от веригата ,да установиш кое и къде ти се губи и да отстраниш проблема
Просто е необходимо ръководейки се по схемата, която ти е постнал колегата bobolin4o да забодеш осцилоскопа по няколко точки от веригата ,да установиш кое и къде ти се губи и да отстраниш проблема
КТМ is the BEST fuck the rest !
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 74
- Регистриран на: Пон Дек 01, 2008 10:43 pm
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Здравейте и благодаря на отзовалите се.
Много благодарско на клегата Буболинчо за схемата.
Понеже днес беше натоварен ден не ми остана много време за това опелче, само има няма 15 минутки.
Със сигурност не е обаче проблема в захранванията.
Не казвам, че кондензатор "гаси" компа. По точно смятам , че не му позволява да запали, но днес като се загледах елетролитните изглеждат ОК, не са се подули, все пак са на поне 22 години. Колата все пак е 87-ма.
Утре ще ми остане повече време да се занимая с оРелчето.
Обаче както всичко изглежа елементарно има нещо тъмно в Дания.
Днес сложих компа в колата, завъртях и колата запали.
Изгасих и пак поробвах и пак запали.
Изгасих и изчаках около 1 минута.
Пробвах да запаля и колата не пожела.
През това цялото време, което е около 2-3 минути не съм побутвал нито кабели, нито компа, който е разпарчетосан вид. Единствено стоях на шоф. място и въртях ключа.
Ха де...?!?!?
Утре пак ще пиша какво ново има с оРела.
Отново благодаря.
Много благодарско на клегата Буболинчо за схемата.
Понеже днес беше натоварен ден не ми остана много време за това опелче, само има няма 15 минутки.
Със сигурност не е обаче проблема в захранванията.
Не казвам, че кондензатор "гаси" компа. По точно смятам , че не му позволява да запали, но днес като се загледах елетролитните изглеждат ОК, не са се подули, все пак са на поне 22 години. Колата все пак е 87-ма.
Утре ще ми остане повече време да се занимая с оРелчето.
Обаче както всичко изглежа елементарно има нещо тъмно в Дания.
Днес сложих компа в колата, завъртях и колата запали.
Изгасих и пак поробвах и пак запали.
Изгасих и изчаках около 1 минута.
Пробвах да запаля и колата не пожела.
През това цялото време, което е около 2-3 минути не съм побутвал нито кабели, нито компа, който е разпарчетосан вид. Единствено стоях на шоф. място и въртях ключа.
Ха де...?!?!?
Утре пак ще пиша какво ново има с оРела.
Отново благодаря.
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Имам смътен спомен за един такъв опел които правих значи при мен палеше само веднъж и после не палеше или палеше само когато е студен.Оказа се че комутатора е прецакан смених го и колата се оправи , а провери и датчика на хол ако е с такъв или ако е с бобина пак в делкото понякога им се размотават намотките мозе и това да е .
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
В стил Нострадамус винаги хвърля бомби,но рядко се ангажира да изкаже точно мнение по въпроса-и в крайна сметка е винаги компетентен-това са целите на форума.Поздрави и дано се реши проблема.VOLUMAX написа:Това е супер елементарна система със супер елементарен проблем !
Просто е необходимо ръководейки се по схемата, която ти е постнал колегата bobolin4o да забодеш осцилоскопа по няколко точки от веригата ,да установиш кое и къде ти се губи и да отстраниш проблема
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 603
- Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 4:35 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Много добре е казъл ! Еляментарна система . С това ако не се оправим с кое ? С Опел 2008 ли? Има схема какво остава , някой да забоде осцилоскопа.waseko написа:В стил Нострадамус винаги хвърля бомби,но рядко се ангажира да изкаже точно мнение по въпроса-и в крайна сметка е винаги компетентен-това са целите на форума.Поздрави и дано се реши проблема.VOLUMAX написа:Това е супер елементарна система със супер елементарен проблем !
Просто е необходимо ръководейки се по схемата, която ти е постнал колегата bobolin4o да забодеш осцилоскопа по няколко точки от веригата ,да установиш кое и къде ти се губи и да отстраниш проблема
regards
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет Яну 19, 2006 9:25 pm
- Местоположение: РУСЕ
- Обратна връзка:
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Виждам ,че още те сърби "колега" ... ама този път ще те пропусна (не си ми интересен)waseko написа: ... мрънкам си колкото да не заспя ...
А сега по темата: Не е ли малко срамно целия форум да се байка около един скрапер ,който
износва вече трети комплект прагове и само стъклата не са му изгнили
Да си играем на врачки и да предсказваме от кое "със сигурност" е или не е
Като всъщност проблема е изявен постоянно и просто трябва да се измери кое липсва
Работа за 15 минути .
Според мен темата беше приключена веднага след поста на bobolin4o ,от там нататък нищо
друго освен чудо не е в състояние да помогне на колегата !
КТМ is the BEST fuck the rest !
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 116
- Регистриран на: Нед Ное 15, 2009 11:39 am
- Местоположение: Севлиево
Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г
Спомням си подобен проблем преди време.Масите на парното,чистачките и компа се ловят към купето през едно 6мм много ръждиво болче близо до моторчето на чистачките.