Страница 1 от 1

Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Съб Сеп 11, 2010 9:02 pm
от stefo
Здравейте.
Пореден повреден комутатор на Голф. Меря - прекъснал. Други пробиват. Отварям го и установявам че се е скъсало кабелчето към кристала на мощния транзистор. Видях чипа TFK U2225B и от любопитство порових из мрежата за даташийт, но никъде нищо. Моля ако някой разполага с инфо за чипа или схема на комутатора да съдейства.

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Съб Сеп 18, 2010 1:41 pm
от vrm
:roll: Извинявай за тъпия въпрос,ама за кво правиш опит да го ремонтираш кат тва е консуматив за wv :lol: :roll:

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Съб Сеп 18, 2010 8:13 pm
от stefo
Не искам да го ремонтирам.Искам да разбера защо се дънят толкова често.Просто съм любопитен какво е схемното решение.Чисто любопитсво.

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Нед Сеп 19, 2010 9:32 am
от gt40
Няма кой да се занимава със схема на нещо, което е неремонто пригодно. Навремето имаше схема на Самаровите комутатори, шо транзистори опушихме и се оказа нахалост. Пуснаха сръбски, а после и Бош и всичко си дойде на мястото. А тези на VW Golf 3 горят един път на 10 години и се приемат за консуматив. Само италянски ми изгора за 1,5 години.

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Нед Сеп 19, 2010 7:55 pm
от ivanovbg
Дънят се често ако не сменяш кабелите и палеца.Почти винаги когато дойде някое голфче или пасат с изгоряла бобина или палеца или някой кабел не е наред и ако не го смениш до седмица,две се връща пак :lol:

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Сря Сеп 22, 2010 8:30 pm
от vankopestera
И аз на времето слагах от по 100 лв. запалителни модули и се лутах да търся проблема на колите, че гърмяха на по 3 месеца и след няколко години мъки почнах да им слагам БОШ по 175 лв. и досега никои не се е върнал. Явно нямат добро охлаждане и по-калпавите не издържат. Само един път имах случаи на Голф 3 клиента си ги беше сменял и беше гръмнал 2 за един ден, след което ми докара колата и като сложих БОШ ми направи впечатление че грее яко и като се порових по колата узтанових че има 2 пъти по-голямо време за натрупване (нормално е 5-6 ms, а то беше 12 ms), което пък се управлява от компа - беше някакъв моно мотроник. Накрая се оказа че на компа му липсва клема 30 - газаджиите я отрязали тотално да си чисти грешките - пуснах я и всичко си дойде на мястото.

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Сря Сеп 22, 2010 9:04 pm
от venelek
vankopestera написа: Накрая се оказа че на компа му липсва клема 30 - газаджиите я отрязали тотално да си чисти грешките - пуснах я и всичко си дойде на мястото.
Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. :P

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Чет Сеп 23, 2010 7:53 pm
от ipivan
Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. :P[/quote]

А как се прави рисета?
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная? :?:

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Чет Сеп 23, 2010 8:17 pm
от venelek
ipivan написа:Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. :P
А как се прави рисета?
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная? :?:[/quote]

И така става.
Тези проблемните бяха с реле прекъсващо кл.30 и използвана нормално затворената му група.Релето се командваше заедно с газовия клапан и така като е на газ компа е без кл.30
Така ресета е тотален :mrgreen:

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Чет Сеп 23, 2010 9:18 pm
от svirepia
И аз мисля като колегата за vw то си е просто един консуматив като при по-старите опелчета.А дали новият ще идържи повече време зависи само от производителя на комутатора аз слагам на "BBB" , а последно сложих на моя паско на мобилетрон комплект който 2 дни по късно бобината се разцепи и колата естесвено изгасна.

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Вто Сеп 28, 2010 10:36 pm
от vrm
Слагам само hella и swag за VW.досега нямам рекламация.

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Сря Сеп 29, 2010 9:44 pm
от bobigas
ipivan написа:Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. :P
А как се прави рисета?
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная? :?:[/quote]
http://bobigas.snimka.bg/automobiles/go ... 835426.big
За ресета се използва реле с нормално отворен контакт.

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Публикувано на: Чет Сеп 30, 2010 8:36 pm
от Ivoflash
Аз от любопитство също отворих два комутатора. Единият от който беше телефункен като описаният от колегата stefo също с откачено краче, но транзистора беше здарв. това ми се стори странно, запоих кабелчета и ги изведох за да включа външен транзистор - бобината тръгна. Другата , която отворих вече беше с пробив в кристала на краиния транзистор, мисля и нея да пробвам по същия начин. Ако някой е пробвал подобно нещо да даде един съвет за транзистора, че ползвах един високоволтов, а мисля че и за по ниско напрежение ще свърши работа.