Страница 1 от 1

За Romano OBD

Публикувано на: Съб Сеп 01, 2012 3:49 pm
от scorpio
За този модел впечатления

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Нед Сеп 09, 2012 9:52 pm
от gicho
От няколко дни съм с такъв. Работи тотално безпроблемно, но засега разхода ми се вижда висок. След монтажа само му пуснаха автоматична адаптация и така го оставиха. Очаквах да се оправи сам чрез ОБД корекциите, но не се случи (минал съм 600км вече). Ще пиша след като мина пак през сервиза и отново засека разход. Дано да излезе нещо. Под висок имам предвид че излиза около 30% над еквивалентния бензинов разход по същия маршрут и същия стил на каране. Очакванията ми бяха да е около 15% отгоре - или съм грешал?
Като вървене се чудя дали на газ не е дори по-динамична колата (логично предвид разхода, явно сместа е преобогатена).
Иначе като чаркове нямам никакви забележки, изглежда качествено. Всичко което трябва за монтажа е в комплекта (без филтър за газта). Абсолютно е невъзможно да се усети преминаването между горивата. Софтуерът изглежда много подробен и ако мина на вариант сам да го ровя ще е интересно. Възможен е авариен старт директно на газ със специална последователност при палене. Отделно може да се настрои да пали директно на газ.
Електронният му блок си е AEB, солидна метална кутия и качествени конектори / кабелаж. Отделни клапани (дюзи), които могат да се сложат много близо до колектора (така е и при мен). Може да добавя бензин към газта на високи обороти за да не се налага слагане на твърде големи дюзи, и пак да не се губи мощност.

Да предупредя, че нямам много опит с ГИ, така че мнението ми си е лични впечатления, без база да сравнение с много други марки.

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Вто Сеп 11, 2012 12:33 pm
от Markony
Адаптацията на почти всички съвременни системи минава за 2 температурни цикъла,на български -2 дена.
Хубаво е когато се ползва Адаптацията да се провери преди това как работи на бензин.Моята даваше леко(5-10 %) богата смес и се наложи да докоригирам ГИ ръчно.В цялата схема влизат вече състояние на кислородния датчик,катализатора,възд.филтър...което си важи и за бензина.

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Съб Сеп 07, 2013 11:11 am
от steich
Нужно ли е да се включва и ламбда сондата в този случай ? предполага се че ОБД комуникацията вкарва именно тази корекция и би трябвало да е по бързата комуникацията или бъркам ? Монтираха ми такава система и колегата газаджия твърди е няма нужда да се свързва и ламбда сондата.

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Съб Сеп 07, 2013 12:49 pm
от ipivan
Ламбда сондата може и да не се свързва към ГИ.Ако се свърже то е само за визуална информация на този който настройва газовата.
Аз съм малко скептичен към тези самоадаптивни газови.Ако газовата не е настроена добре тя започва да си прави адаптация към бензиновото ECU.Ако и бензиновото ECU e адаптивно то пък започва да се адаптира към не добре настроената газова.И в крайна сметка какво става? :roll:

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Съб Сеп 07, 2013 3:00 pm
от steich
Предполагам когато адаптацията и корекциите на 2-та компютъра са за постигането на една и съща цел ... то двата работят в една посока до достигане на целта т.е. не работят един срещу друг и да се догонват постоянно.

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Съб Сеп 07, 2013 9:31 pm
от ipivan
Май един срещу друг работят!?Може и да греша ако е така да обясни някой по-запознат.

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Нед Сеп 08, 2013 3:01 pm
от bobolin4o
Много е просто.
Газовият комп "чете" шорт и лонг тримовете от бенз. комп.
Когато шорт трима на бенз. комп отиде в "+", газовият обогатява, така че бенз. комп да върне "газта" :lol: ... и обратното... От там нататък всичко зависи от интелигентността на програмиста, писал софта на газовото ЕБУ...
А именно - скорост и дълбочина на корекцията.
За "Фобос" - някои от опциите в логиката на корекцията са по мои идеи :oops: Конкретно - нулирането на газовия трим след рестарт.
Поздрави!

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Нед Сеп 08, 2013 7:06 pm
от ipivan
Колко ефективно работи това може да се разбере като се монтира на Пежо или Ситроен с Марели или Саджем.
Аз миналата година монтирах самоадаптивен ГИ БСМ на Киа Пиканто 2009г.При включена самоадаптация чека не светеше но и колата се чудеше накъде да тръгне.Изключих самоадаптацията и направих настройки както аз си зная.Мотора заработи нормално и клиента не е идвал да се оплаква.Колата е такси.А Плевенските бакшиши много реват за щяло и нещяло. :lol:

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Нед Сеп 08, 2013 7:38 pm
от rockton
ipivan написа:.А Плевенските бакшиши много реват за щяло и нещяло. :lol:
:lol: -Кажи ми кои' и кой бакшиш не реве като "вдовица за к.р" и ще получиш медал.

Re: За Romano OBD

Публикувано на: Пон Сеп 09, 2013 8:03 am
от bobolin4o
ipivan написа:Колко ефективно работи това може да се разбере като се монтира на Пежо или Ситроен с Марели или Саджем.
Аз миналата година монтирах самоадаптивен ГИ БСМ на Киа Пиканто 2009г.При включена самоадаптация чека не светеше но и колата се чудеше накъде да тръгне.Изключих самоадаптацията и направих настройки както аз си зная...
Нямам наблюдения върху БСМ(Пърполини), нямам и намерение да придобивам...
След като си настроил уредбата е трябвало да включиш корекцията. Ако след това нещата се осират, значи куца логиката на програмистите.
Тая корекция по ОБД е допълнителна, а не основна, това трябва да се разбере! Тоест, уредбата трябва да е настроена перфектно... от там нататък компа на газта ще се справя с променливите - качество на газта, състоянието на филтрите и изпарителя, износването на инжекторите и т.н... Е, много ясно, че в разумни граници... няма как да компенсира запушен тотално филтър...
Поздрави!