Страница 2 от 2

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Сря Ное 21, 2012 9:04 pm
от rangel1
Колега (моите големи уважения) нещо не схващаш идеята или просто не ти се вярва.Тук говоря за професионален тестер за инжектори който работи с собствен тест план а не просто цъкалка.
Как с едцето ще бодем пиезото на различни напрежения :roll: И всъшност много мислят така спрямо цъкалките но никой до сега не съм виждал да го реализира :roll: Сега се сещам защо ами защото няма тест план и е по лесно да ги пратим в пловдив или при месния дизелджия да ги довърши горките инжектори на скъпарския стенд дето всичко изчислява и ремонтира сам :lol:
Та извинете за отклнението (луди размизсли без покритие)като пробвам ще докладвам колега.Мерси много.

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Чет Ное 22, 2012 12:17 am
от ivanovbg
Сега вече разбирам какво искаш да направиш. Аз съм на другия полюс. Мене ме интересува с възможно с по малко работа да открия проблема на колата с максимална точност- дюза ли,помпа ли, клапан ли, датчик ли или нещо по механиката. След това всеки може да свали и даде на ремонт или да смени съответната част и клиента ще е доволен от мен. Не ми е по вкуса да свалям всички дюзи и да ги проверявам как пръскат и накрая да се окаже запушен горивен филтър. Много хамалогия си е поради старание да си перфектен :mrgreen:

За пиезо дюзите няма лек май. Кат се спука кристала и хич не отбира от напрежение :lol:

Предпочитам новото, но когато пък клиента държи да ги ремонтира го информирам че при евентуална рекламация повторното сваляне си го плаща пак. В края на краищата не ги правя аз, нали?
А по схемата да ти кажа не ти препоръчвам 555 в случая. ОУ е 4бр. в един корпус и е перфектен за тази работа. Тоест с една интеграла и един транзистор правиш всичко и ако ти е монтирана на цокъл с едно движение си ремонтираш устройството.

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Пет Ное 23, 2012 3:53 pm
от rangel1
Аз направих каквото исках благодарение на NOname,теб,балдъзата(разчерта нещата за пореден път),един колега който ми осигори дюзи за тестове и настройки и други двамина дето ми позволиха да погледна кво има в едц.Благодаря на всички.
И ти постигна твоето на майтап май се роди един прекрасен прибор за диагностици който ще позволява за няма и 5 минути да се тества системата за високо налягане с голяма точност и в независимост от компира :lol: :lol: :lol:
Сега по същество,наистина беше прав с 324 само бутнах честотата на 1кх и мъничко и заспа .За ирфа с 740 няма да има проблем но за всеки случай ще бодна скъпарския ирфп460 (поради искривено мислене за свръх надежност).Другото което е дали да не бутна входното съпротивление поне на 1мега ом откъм дачика и задаващия потенциометър (за да няма смущения в измерването от волтмера или евентуално паралелно включване към систамата на автомобила ):?:
И последно както казваш при повишаване на налягането дютито би трябвало да се намалява ,дали всички работят на тоя принцип или да оставя и един инвертиращ изход за всеки случай :roll:
Въпросите ми винаги са били към всички не се обиждайте но понеже само колегата иванов само ми се вържи на акъла та затова говоря се едно че сме в скайпа :lol: Дано поне някой извлекат полза от тоя дебат (ще съм доволен)

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Пет Ное 23, 2012 9:03 pm
от ivanovbg
Доколкото знам на клапана му трябва съвсем ниско налягане за да отвори без ток. Това се прави с защитна цел. Направи сметка какво ще се случи ако при 3000 оборота и пълна газ се скъса жицата към него или му прекъсне бобинката.

Предполагам че си направил това (или искаш да го направиш) http://dox.bg/files/dw?a=c34d4698db Аз си го правя с колбите и осцилоскопа, а като съм на двора и с обикновен уред става. Специално съм си купил стрелкови с обхват 0-5 волта защото по треперенето на стрелката се ориентирам за повишени пулсации от помпата - тоест за евентуално дефектно клапанче на някое от буталцата.

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Съб Ное 24, 2012 7:06 pm
от rangel1
Ясно възможен е само един тип управление :idea:
А иначе да повторя направих си това http://www.youtube.com/watch?v=l42OL11h ... el&list=UL
и за него беше цялата дандания трябва да си има индикация и контрол на налягането.
Прав си и за това че аналоговите неща имат много предимства .
А това дето си качил точно от него копирах разграфенията направо в барове и го пеработих за българско приборче 40*40 та ако ти трябва да си по фешан ще ти дам файла да си го печаташ ламинираш и.т.
(сещам се че май имам още няколко такива и може за коледа да ти пратя подарък готов нагласен)

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Съб Ное 24, 2012 7:16 pm
от ivanovbg
Мерси :) Доставката си я поемам аз.

Иначе днес ми дойде едно спринтерче на въже. За 5 мин боднах 4 маркучета,3 сек на стартер и хоп- 3-та дюза. Сменихме я с доста бой (винаги си държа една ремонтирана под ръка за експресна услуга съобразно автопарка) :mrgreen: и клиента щастлив че стана бързо. Ама другите дюзи как са пръскали.... Божа работа.

Ако нещо друго те интересува- питай.

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Нед Ное 25, 2012 6:39 pm
от rangel1
Схемичката ти заработи уникално за случая :lol: (с малки преработки).
Получи се следното:задавам от потенциомеръра масимално налягане 4,2волта и клапана фул активен 5ампера значи е затворил напълно и управлявашия ОУ чака същото напрежение на другия вход за да почне корекция ,при симулация на дачика за налягане с тример достигайки 4,3волта влиза в режим дюти и при продължаване на повишаване на "налягането" дютито намалява и при 4,5волта минава в ражим фул изключен клапан (значи максимално разтоварване на налягането).Всичко се движи линейно.
Ако така трябва да работи значи е 6 точки (е при реални условия ще са необходими корекций но за това пък съм наблъскал с тримери) :roll: А и честотата съм я заложил на 1 кхц (макар май да съм срещал и 200херцови но мисля че честотата не е важна просто ще бучи по малко при по висока честота ).
А сега поредния въпрос има ли някъква закономерност за помпите спрямо налягане,дебит,обороти и консумирана мощност :?: До колкото разбрах за да вдигне максималното налягане помпата иска тяга от около 3-4киловата но би трябвало да имат значение и оборотите :?:
Ако имах струг или стар стенд за помпи всичо щеше да е лесно :lol: (ама сега ми е по мазохистично)
Просто искам грубо да преценя дали 2,2монофазен ще стигне и дали да го мъча с инвертор или .............

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Нед Ное 25, 2012 8:21 pm
от ivanovbg
Според мен ще стигне 2,2квата. Ако ако си забелязал че помпата е с 2 пъти по голямо колело...Значи ще умножиш 2,2квата по 2 ако двигателя е около 2000 оборота :)

Другото което трябва да направиш е да се включва клапана със закъснение та докато развърти двигателя, помпата да не е с максимално натоварване за да му облекчиш пусковия режим. 1000 оборота на помпата ти стигат така че ако трябва ще сложиш и още по голяма редукция. Оборотите не ти трябва да ги изменяш - нали е стенд- важното е да можеш да променяш налягането.

За проба можеш да изправиш сигнала от изхода с един диод и да го филтрираш и инвертираш и да го подадеш на входа. Би трябвало да си го регулира само по зададено напрежение автоматично. Поиграй си също да ограничиш дютито да не се качва над 90-95% за да не изгориш клапана като му пускаш прав ток(100%), примерно като входното напрежение се ограничи да не пада под половин волт.

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Пон Ное 26, 2012 4:53 pm
от rangel1
Великолепни идеи :lol: Значи с 2.2 си прав наистина че не би имало проблем с редукция 1:2 и обороти над 1000 спокойно би захранвало 4 инжектора при максимално време и честота :idea:
Но сега пак филм трябва да добавя изход за управлението контактора на мотора и бутон да го стартира +таймерче да забави с 5сек активацията на клапана :idea: И в тоя ред на мисли май не ми трябва никакво подържащо дюти защото клапана моментално ще влезе в нормален режим на контрол (пък и в по горното ръководство го бодат директно и казват че неможе повече от 5минути и се пак е само 50ватов консуматор и три дена се топля с него :lol: ЯКИ са не се предават лесно)
Е някой ден ако успея да направя това и реша го ползвам и за тест помпи задължително ще требва инвертор май :idea: Но за сега ми стига толкова наиграх се прекалено много но успях да докажа нещо на себе си и най вече открих друга топла вода :lol: Е цената е висока но спорта иска жертви :lol:

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Пон Ное 26, 2012 7:48 pm
от ivanovbg
Бодваш едно реле на захранването на схемата и ти управлява контактора.А пък на потенциометъра с който задаваш какво налягане искаш връзваш на средното краче един по голям кондензатор на маса - хем за филтрация хем при старта все едно си задал нулево налягане докато се развърти мотора.
Каква ти е идеята за тест на помпата? Ако успява да поддържа исканото налягане без пулсации смятам че е здрава.

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Пон Ное 26, 2012 8:36 pm
от rangel1
Тва с кондензатора има голяма логика и както съм осигорил добро входно нищо чудно и да проработи,утре ще тествам :roll:
А за помпите нямам нищо на предвид просто си помислих че неможе да няма някъкво значение на дебита ,налягането спрямо оборотите или са много сериозни тия помпи че не ги бърка :roll:

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Пон Ное 26, 2012 9:11 pm
от ivanovbg
rangel1 написа: А за помпите нямам нищо на предвид просто си помислих че неможе да няма някъкво значение на дебита ,налягането спрямо оборотите или са много сериозни тия помпи че не ги бърка :roll:
Има значение максималното налягане спрямо оборотите, но ми се струва че би трябвало при 1000 оборота да може да го даде. Ако ли не, колела много...
rangel1 написа:Тва с кондензатора има голяма логика и както съм осигорил добро входно нищо чудно и да проработи,утре ще тествам :roll:
Май не ме разбра ще ти го нарисувам на схемата. http://dox.bg/files/dw?a=fd6f88b7dd

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Сря Ное 28, 2012 4:44 pm
от rangel1
Гениално колега да ме убиеш нямаше да се сетя да сложа там кондензатор и да реша проблема елементарно макар да знам кво прави там и да го сметна но ИДЕЯТА :oops: 47микро ми осигориха 5сек задръжка :lol:
Евала колега ти си истински диагностик :idea: (за мое щастие познавам още един такъв тип но той като види че се занимавам с глупости ме отрязва тактично(а и истината е че тва творение е пълна безмислица,но пък да спортуваш няма лошо :lol: )).
Заключение:
Наблюдавахта един дебат между професионален диагностик и бивш мечтател дианостик и се надявам да сте схванали разликата ако не:
Истинския диагностик незнае всичко(и не е длъжен)но притежава талант и усет към всичко :!:
А мечтателя чете и знае много но четенето и знанието никога немогат даже и половината от таланта и усета
(за това се отеглих без да ме е срам но с достойнство че се пак съм профи гайкаджия ).
А и колега иванов другата седмица дядо коледа ти гласи подаръка и като е готов ще те пита за кординати :lol:

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Пон Мар 04, 2013 9:16 pm
от rangel1
http://www.youtube.com/watch?v=9XMeKs98pbY
Понеже вече приключих с глупостите но се наложи да направя въпросния клип за неколцина чуждестрани хорица решили да продължат нещото :roll: Та реших преди да го унищожа да му хвърли едно око всеки колега който пожелае разбира се имам пълно разрешение от основоположника колегата NOname :!:
След 24 часа клипът вече няма да работи кой гледал кой копирал :lol: Ваша работа.

Re: Волтмер панел да показва налягането в рейла?

Публикувано на: Пон Мар 04, 2013 11:17 pm
от dyaneff
Евала Рангеле. Само се чудя ти гений ли си или луд. Вярно разликата е малка.