Страница 1 от 3

2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Пет Дек 14, 2012 1:44 am
от nik7dob
Така.... откъде да започна... казуса колеги е следния: Kia carnival 2003 годинал, 2.9 CRDI двигател.През определен случаен период от време,колата записва грешка 0100 Air mass flow control, parameter in lower limit.Статусът е intermitent.На пръв поглед набеждава едва ли не дроселната клапа,само че такава няма,няма и вихрови клапи.След като запише тази грешка,колата влиза в сервизен режим и повече от 3000 оборота не може да вдигне.Турбото няма управление от ЕКУ-то,ограничава се само по механичен път.На човека 4-5 пъти му трия грешки за да може да я кара колата и накрая като имаше възможност я остави,прегледах кабели на дебитомер,входящия колектор,карах колата,гледах живи данни - всичко в норми.Това което не работи е EGR - въобще не стига вакум до клапана,а също е и блокирал.Последния път като трих грешки имаше и грешка за 4 дюза: 0203 Cylinder 4 injector drive, parameter in lower limit.Не си спомням обаче дали предишните пъти я имаше.По съм склонен да вярвам,че влиза в аварийния режим заради дюзата,но знам ли... нека някой с опит с този мотор сподели мнение.Благодаря :)

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Пет Дек 14, 2012 5:22 am
от KLESHTITE
ЕГРа в какво положение е блокирал какви са стоиностите на дебитомера на празен ход и натоварена според мен от ЕГРа е проблема дебитомера изми ли го?

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Пет Дек 14, 2012 7:21 am
от ogromnii
И аз мисля че е възможно да е от егр-а, при натоварен двигател и неработещ егр през дебитомера минава количество различно от това ако егр е отворен

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Пет Дек 14, 2012 9:04 am
от andromeda
[Това което не работи е EGR ]





мисля че след като го оправиш. проблема с дебитомера щте бъде решен

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Пет Дек 14, 2012 10:35 am
от nik7dob
Така.... благодаря колеги за отговорите,публиката е единодушна :) .Човекът го пуснах да си ходи с изключен дебитомер (глупаво и ламерско,но това е начин да се стигне до истината) колата си работи съвсем нормално,разбира се с грешки за дебитомер и intake air temperature.ще покара известно време така и ще видим дали ще се стигне до същия проблем.Този опит ще покаже дали загубата на мощност е от дебитомера или дюзата.Не съм свалял ЕГР,уж е заял в затворено положение но не мога да съм сигурен.Не съм и мил дебитомер,но е взет друг и пробвано с него - човека казва,че с новия го прави по-често проблема.И сега - чакаме седмица две :)

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Пет Дек 14, 2012 6:14 pm
от rudoni
Аз залагам на вакуум!Оправял съм такъв проблем с такава грешка на Фиат JTD. В първия момент се запитах каква дросел клапа? Но после си казах -от къде се управлявя въздуха ?От турбото !А турбото кой го управлява ?Вакуум през клапан! И така до изваден тръбопровод.Грешките не винаги са повредите!Успех!

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Съб Дек 15, 2012 1:02 am
от nik7dob
Има логика,колега.Тук вакум няма,а налягане.Westgate-а е мехче,но не го дърпа вакум,а го бута налягане.Изходът на мех-а е вързан след турбината и когато вдигне над определено налягане,затваря турбината,простичко казано турбото се саморегулира.
това е лог на един от първите пъти когато чистих грешките:

Diesel (KJ - Delphi - 2,9 L CRDI - MT/AT)
DTC Description

1611 - Anti theft transponder key, transponder data corrupted
- Intermittent

0203 - Cylinder 4 injector drive, parameter in lower limit
- Permanent

0100 - Air mass flow control, parameter in lower limit
- Intermittent

1613 - Anti theft tool communication / SMARTRA, invalid data SMARTRA->ECU
- Intermittent

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Съб Дек 15, 2012 2:11 am
от ivanovbg
Що ли си мисля че 0203 е 3-та дюза? Прегледай буксата, кабелите.

Колкото до 0100 - дебитомера мери ли го с осцилоскоп?

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Съб Дек 15, 2012 4:31 pm
от rangel1
Незнам с кво го четеш но направи крастосан тест и с други софтчета защото в момета си на върбите качен и с откачения дебитомер софта дето ползваш може да те качи по високо :idea: (поне това возило би трябвало да работи с дозина обдита за контролно).
Иначе и аз залагам на егр за сервиза а инжекторната е интересна защото ако кода е правилен открих няколко интерпретаци които се говорят за електрически проблем в ижектор 3 и при това че грешката е постоянна как триеш и върви известно време :roll:
Интересна кръстословица дано да чуем решението че вече няма логични неща май :idea:

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Съб Дек 15, 2012 5:24 pm
от presko79
rangel1 написа:Незнам с кво го четеш но направи крастосан тест и с други софтчета защото в момета си на върбите качен и с откачения дебитомер софта дето ползваш може да те качи по високо :idea: (поне това возило би трябвало да работи с дозина обдита за контролно).
Иначе и аз залагам на егр за сервиза а инжекторната е интересна защото ако кода е правилен открих няколко интерпретаци които се говорят за електрически проблем в ижектор 3 и при това че грешката е постоянна как триеш и върви известно време :roll:
Интересна кръстословица дано да чуем решението че вече няма логични неща май :idea:
Тъкмо това щях да кажа ,как с изключен дебитомер ще върви.Имам досег с тоя мотор и при скапан дебитомер и ли откачена букса направо окуцява.Диагностиката дали го чете правилно ?
Грешката 0203 е за 3-ти инжектор

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Съб Дек 15, 2012 7:24 pm
от ivanovbg
С неработещ дебитомер и спукан уестгейт може и да върви що годе.

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Съб Дек 15, 2012 8:08 pm
от rudoni
"]Има логика,колега.Тук вакум няма,а налягане.Westgate-а е мехче,но не го дърпа вакум,а го бута налягане.Изходът на мех-а е вързан след турбината и когато вдигне над определено налягане,затваря турбината,простичко казано турбото се саморегулира.
Това за бай паса на нагнетателната турбина е ясно ! Ти видя ли го с очите си ,че лоста се задвижва ?Че механиката работи?Че бута ?Защото MAF отчита точно това-какво минава през турбината и след нея.С коя турбина е - с уест гейт или с изменяем профил?да няма спукан интер кулер или тръбопровод?На живи какво показва?
Брал съм ядове със спукан интеркулер прерязан от една пластмаса опряла в него и прерязала една тръбичка само. :mrgreen:

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Съб Дек 15, 2012 11:05 pm
от nik7dob
Логът е от първия път когато я четох и тогава не се задълбочих.Клиентът просто искаше да му се изтрият грешките за да тръгне колата (и преди си ги е триел някъде).Не съм видял с очите си дали есе движи westgate-а,не съм и видял дали е с геометрия или не (да знам,пропуски).Само понякога (intermitent) се проявява проблема,това е ясно.Колкото до спукания кулер,имал съм същия случай с Волво S60 D5 (тези волва ми взеха здравенцето) там беше също спукан кулера,но по такъв начин,че пропуск няма,едва когато стигне до определено ниво налягането се отпушва и издъхва,естествено колата умираше.
Тук явно софта погрешно интерпретира грешката за 4 цилиндър и наистина да ме качва на върбите,но с откачен дебитомер си казва истината - че няма маф и входящ температурен.Ами колеги казах какво съм направил,сега чакаме да се обади клиента в рамките на седмица две и да сподели дали го има или не проблема.Ако го няма,така с откачен дебитомер,значи няма да е от дюзата,а въздуха и ще се разглобява и чисти всичко наред: EGR,турбина...

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Нед Дек 16, 2012 8:52 am
от gt40
То с турбо пътищата са си загадки. Имах случай с Мазда 6 2005 2.0Д турбо никакви грешки, пали на пушка, върви, но след 2500 попушва и вдигнала разхода стабилно за последните 1200 км с 2 литра. Няма аварийни режими, на лаиф данни след духване на турбо каточели завишени стойности на дебитомер.
Оказа се пукнатина в едното казанче на интерколера, явно достатъчно малка да отчете грешка дебитомер, а само да завиши допустимо данните.
Поздрави

Re: 2.9 CRDI - сервизен режим и грешка за дебитомер

Публикувано на: Пон Дек 17, 2012 1:25 am
от nik7dob
Нещо съвсем простичко,може да те вкара в размисли задълго.Поздрави