Страница 1 от 1

на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 1:50 am
от nik7dob
Казусът,колеги: Волво S80 бензинов двулитров турбомотор.След посещение в няколко сервиза и всякакви интервенци проблема си остава,а той се изразява в мноооооого трудно палене сутрин.Въртиш като луд докато реши да захапе (поне има здрав акумулатор).После през деня пак пали доста трудно,но с една идея по-добре.Набива грешка за датчик на хол на коляновия.Датчик сменен,сменен и горен датчик.Сменени букси ( и на компютъра дори).Всеки изказва съмнения за компютър (вече е презапоен) проблема си остава.Днес гледах на осцилоскопа - сигнала няма нищо общо от това в толеранса,като амплитуда и форма.Маси и захранвания проверени.На стартер много мъчно палене,на дръпване - от раз.Акумулатора е силен и върти яко.на живи данни 160 оборота.Нещо което забравих:като въртиш понякога оборотомера не помръдва,нормалното е на около 400 оборота на таблото и от време на време прескача до 2000-3000 на пикове.Бендикса не е много наред и от време на време "се разцепва" от маховика и върти свободно,в този момент оборотомера шари - 2000 3000 оборота.Утре ще закача стартера на отделен акумулатор да видим дали ще запали.Някакви идеи,преди да се скача в боя с друго ЕКУ?

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 8:13 am
от karamilev
Гледал ли си сигнала след като запали,или само на стартер,това ми прилича на немастен датчик(ако има реглаж) или проблем със зъбите на маховика.Защо набеждаваш компа при положение че сигнала който получава казваш че не е както трябва?

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 8:22 am
от galin
А гориво идва ли до рейката и помпата качва ли веднага?

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 8:42 am
от ivanovbg
От калпаво захранване на бобините също може да записва тази грешка. Масата от компа/бобини към мотора...Контактна клема.

Масите и захранванията по време на стартер и с осцилоскоп ли ги мери? Или само с омметър?

Ако го записва още на стартер пробвай да премериш сигнала от датчика на стартер като е разкачен от компа и тогава прави изводи.

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 2:03 pm
от niki
" на живи данни 160 оборота" - според мен това е достатъчно - очевидно компютъра си разпознава достатъчно правилно сигнала при въртене.

Колегата Иванов мисля , че е на прав път - ако няма искра на свещите , плюса до бобината може да "пропада" на стартер - провери плюса с товар (лампа) , не с уред, докато върти на стартер . Ако изчезва , може да пробваш с допълнителен плюс от акумулатора до бобината .

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 8:43 pm
от nik7dob
Проблема решен.Силовият кабел на стартера минава на 10 см от долния датчик,оттам и цялата беля (индуктивност,разбери я).Странното е,че оригинално оттам си минава кабела,а сега какво се е случило,за да възникне този проблем не успях да разбера.Преместване на кабела на по-далече реши проблема.

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 9:33 pm
от venelek
Аз пък имах същия проблем с голф3(1.8 моно).
На стартер няма палене,а на дърпане от първия метър.
При въртене на стартер импулса от датчика в делкото беше много лош.Ремонт на стартера и колата запя.Не знам кво точно са му сменили,но сега е ОК
При тебе стартера явно дърпа повече ток и създава по силно магнитно поле.Скоро може и стартер да трябва да ремонтираш. 8)

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Пет Мар 15, 2013 12:43 am
от nik7dob
стартера си е за ремонт,бендикса зацепва 5 от 10 пъти.когато не успее да зацепи и го задържиш оборотомера си "играе" както си поиска,това разбира се преди "ремонта".

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Пет Мар 15, 2013 9:19 am
от gt40
Магнитна индукция. При Фокус 1. 6 датчика за температурата е между свещите и кабела минава до високия за 1 цил. При стари кабели и свещи вкарва смущения и температурите са нереални. Отдалечаване го спасява, после го видях в Аутодата.
Поздрави

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Пет Мар 15, 2013 7:30 pm
от nik7dob
Не знаех колега,аз карам такъв зетек :lol:

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Пет Мар 15, 2013 8:13 pm
от rangel1
nik7dob написа:Проблема решен.Силовият кабел на стартера минава на 10 см от долния датчик,оттам и цялата беля (индуктивност,разбери я).Странното е,че оригинално оттам си минава кабела,а сега какво се е случило,за да възникне този проблем не успях да разбера.Преместване на кабела на по-далече реши проблема.
Ако беше измерил пада на напрежение в силовата жица на стартера щеше всичко да е ясно защо като нова е нямала тоя проблем :idea:

Re: на стартер не пали,на дърпане пали Що е то?

Публикувано на: Нед Мар 31, 2013 1:00 pm
от nik7dob
Не може да се знае всичко :P следващия път повече.благодаря на всички включили се колеги.