Страница 1 от 2
Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Съб Юни 15, 2013 7:15 am
от ditex
Имаше подобна тема но е заключена и затова стартирам нова.
Ще помоля колегите които имат някакъв опит или са се интересували повече от подобен тип тестери: тракалка на двата вида common rail (CR) дюзи, с бобина и пиезо както и системи за управление на CR помпата без да участва ECU-то на колата, да споделят какви функции смятат че е добре да се поддържат от подобен тип тестери.
Примерно сега аз се колебая кое е по удобно за работата при тестване на дюзи, дали да се задават общия брой впръсквания на дюзата (примерно 1000 и да спре) или да се задава същия параметър но като обороти на помпата, респективно на двигателя.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Съб Юни 15, 2013 8:30 am
от bobolin4o
За правилното тестване на дюзата трябва да имаш в предвид следното:
1. Налягане.
2. Продължителност на отваряне.
3. Очаквано количество за едно отваряне при горните две условия.
Съответно, щом знаеш тия параметри си правиш няколко тестови цикъла с различни условия, за които трябва да се замери изпръсканото количество гориво.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Съб Юни 15, 2013 6:18 pm
от rangel1
Време опен 0,2-0,3-0,4-0,5-0,6-0,8-1-1,2-1,4-1,6-1,8-2милисекунди
(като се има предвид че ако се ползва една и съща матрица за пиезо и магнит се получава разлика(поне при мойта силова каскада се получи така) а по малката резолюция при малките времена е нужна за тест на пилотните впръсквания.
Честота от 1 до 50херца като може резолщцията да е през 5.
Напрежение на пиезото 50,70,90.110,130,150,180 волта.
И последно за това дето се чудиш няма кво да се мисли задължително в брой цикли или впръсквания като от 1 до 10 хляди през 1000
Поне до тия параметри се придържат повечето.
Но мое мнение е да го направите с някъкви прости тест планове автоматично че
бай ганьо иска стенд за 200лв,да закача една букса и тръба
и да къпи кинти без даже да си губи времето с глупости.
Другото интересно е генерацията на код (което е строго секретно),при бош ако се захване човек е много възможно да се хване алгоритъма но при делфи е страшно май ползват около 60 точки за пресмятане (макар че русите са разковали алгоритъма на база стенд Хартридж който официално подържа програмата на делфи).....................................
Успех и дано не заключат и тая тема.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Пон Юни 17, 2013 1:38 pm
от ditex
rangel1 написа:Напрежение на пиезото 50,70,90.110,130,150,180 волта.
До сега никъде не съм срещал че се изисква да се задава управляващото напрежение с такава точност. Ти сигурен ли си в това? По-какъв начин се разбира коя пиезо-дюза за какво напрежение е?
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Пон Юни 17, 2013 7:49 pm
от rangel1
Точноста не е важна само да има обхвати долу горе през 20волта ,така сметнах аз за удачно на база един документ в който имаше таблица за тестване на пиезо елемента през 10волта от 50 до 150.А на какво напрежение работят
ами това го знаят само гъзарските стендове щото явно плащат на производителите за заводска документация на инжектори
Другите варианти са с осцито на колата или започваме от 50 и нагоре докато започне да отваря адекватно.
(междо другото мойте тестови бяха от ауди и ги пържих до 175волта и нищо не им стана).
Та така преди 6месеца можех доста да помогна но вече съм го зарязал и не помня доста неща вече и ако искаш мога да ти пратя мойта цъкалка да си поиграете и да ползвате някоя идея +квото съм изровил за рейлите не искам нищо в замяна просто продължете идеята.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Вто Юни 18, 2013 10:11 pm
от NOname
ditex написа:Ще помоля колегите които имат някакъв опит или са се интересували повече от подобен тип тестери: тракалка на двата вида common rail (CR) дюзи, с бобина и пиезо както и системи за управление на CR помпата без да участва ECU-то на колата, да споделят какви функции смятат че е добре да се поддържат от подобен тип тестери.
Моето виждане за подобни устройства е следното:
Проста щракачка без никакви генератори (пиезо/соленоид), като за соленоид трябва да се добави опцията ограничение по ток след първоначалното отваряне, интерфейс USB/RS и софтуер, който да дава възможност всеки user/клиент да си задава параметри като напрежение, време, брой, налягане (ако ще управлява и помпа) и създаване на собствени тест планове, както и използването на готови такива.
Както показва живота обаче, юзера/клиента (който ще ползва устройството) изобщо не го интересуват такива неща като разни параметри, той иска да натисне един бутон на едно много евтино устройство и то, устройството с нежен рус глас да каже: - "дюзата работи" или "дюзата не работи"
P.S. Не си губи времето тук (казвам ти го от личен опит) ами вземи се ориентирай към руските форуми и постсъветските републики, там хората са по-отворени към такива устройства.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Вто Юли 09, 2013 11:17 pm
от ditex
Никой не спомена че му се намират тестови планове за инжектори!!
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Чет Юли 11, 2013 9:33 pm
от ditex
Мартине, много благодаря! Тази инфоирмация определено ще съкрати нужното време.
rangel1
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 9:38 pm
от ditex
Един въпрос който ми възникна допълнително доста време след като тази тема е замряла. Каква е нуждата да се задвижва повече от една common rail дюза?
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 10:40 pm
от ivanovbg
Ми пести се време колега.Едно е да правиш 100дюзи на ден , друго е 25.
И да ти кажа че такъв уред е напълно непригоден за диагностика и пълна глупост за човека който с ремонт на дюзи си изкарва хляба.
Това е така защото като разполагаш с колата стенд не ти трябва - въпроса е да му кажеш с точност на човека: Сменяш или ремонтираш това и колата екстра.
Ако пък с ремонта на дюзи си изкарваш хляба, трябва да гарантираш на колегата , че дюзата е в заводски параметри и да му генерираш съответния код.
Същата работа като с новия ви осцилоскоп. Поне успяхте ли да го оправите така че да разчиташ на него? Щот като го тествах повече от 1-2 мин не можех да работя с него без да го ресетвам.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Сря Апр 09, 2014 11:28 am
от ditex
ditex написа:И да ти кажа че такъв уред е напълно непригоден за диагностика и...
Напълно съм съгласен с Вас една обикновена "цъкалка" на CR соленоидни и пиезо инжектори както и на бензинови пиезо инжектори по никакъв начин не може да направи диагностика. Един подобен уред може единствено да задейства инжектора с желаните от оператора параметри.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Сря Апр 09, 2014 1:47 pm
от Todio
А през това време, кой ще създава налягане в системата? Кой ще го променя (налягането), за да може оператора, да си играе с цъкалката?
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 1:11 pm
от rumensr
То дето трябва да има гориво с необходимото налягане е едно на ръка.
Дюзата трябва да се управлява по ток,а не по напрежение и то в микросекунди а не в милисекунди.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 3:01 pm
от ditex
Todio написа:А през това време, кой ще създава налягане в системата? Кой ще го променя (налягането), за да може оператора, да си играе с цъкалката?
Моят отговор може да бъде като в добре познатия виц. -
Ще има, ще има, има…
Стар ловец учи младия си колега как да се спаси, ако го нападне мечка:
- По най-бързия начин се качваш на дърво. И там се намазваш с лайна. После чакаш мечката да избяга от миризмата…
- Че къде горе на дървото има лайна?
- Ще има, ще има…
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Публикувано на: Сря Авг 20, 2014 10:26 pm
от traqnsavov
без да можеш да генерираш код, условието е направо без мислено....
Kода да се разбие трябват много тестове предполагам че ще е за основните характеристики на дюзата а и може да е някаква таблица на впръскването ms - d , пълна мъгла..