Колеги, след 3 дни нерешен казус стигнах до решение, което искам да споделя с вас и предполагам ще бъде полезно за някои. Държа да отбележа, че дори след намиране на "истината" все още има въпроси, за които се сещам и нямам отговор и ако някой от вас знае, нека да сподели
. Също така качвам архив с документация, снимки и бин файлове.
Започвам с проблема/казуса:
Колата е форд фокус 2007 1.6 TDCI с ЕКУ БОШ EDC16C3 , EEPROM M95160.
Таблото е с изтрита памет (еепром) и оттам насетне колата не пали. Изчетох епром-а от същия фокус, но 2006 и с по-различно табло (без бор компютър), разбира се след това не разпознава ключа и диода мига интензивно. Последва обучаване на ключ ( в документацията пише, че не може по-малко от 2 да се обучат) и след това в живи данни на вписани ключове в таблото бяха 3 (2 от паметта на колата донор и единствения на пациента). След това колата отново не пали, необходимо е да се направи Paramter reset през IDS, но не разполагах с него затова се втурнах към алтернативи: в Imo Decoder-a има partial immo на епрома в екуто 95160, само че направо изтрива почти целия файл и нищо не се случва с колата след това. По документацията очевидно личи, че когато таблото разпознае ключа изпраща съобщение на екуто да запали и тук въпросът беше това съобщение статично или динамично е. Сетих се да запиша файла от епрома на екуто от колата донор на пациента, макар да знаете къде се намира еку-то на този форд и как се отваря.... преди това обаче, ми хрумна нещо друго: имах файла на таблото преди и след обучението на ключа, след кратко сравняване успях да видя къде се записва ID-то на ключовете, оттам в колата донор записах ключа на пациента и тя взе,че запали... оттук си направих извода, че PCM ID-то е статично и следващата стъпка беше да презапиша 95160 от донора на пациента (фактически таблото и екуто все едно съм ги прехвърлил от едната на другата кола заедно с ключовете) След тази манипулация колата пациент запали... Дотук добре, но данните за инжекторите, вин номера и останалото е на колата донор, затова поразгледах хубаво двата файла, сравних ги и ги разделих на няколко части (тези които изглеждаха най-много на код). на няколко пъти презаписвах различни части от файла докато колата запали. Накрая лъсна и къде точно се намира кода (PCM ID). Презаписах само него, а останалата информация си остана. Сега на практика двете коли са близнаци, което и да смениш от еку, табло или ключ всяка една пали. Проблема е решен, но аз реших да се задълбоча още повече от любопитство, търсейки точния механизъм, по който работи системата.
Записах на лист номерата на инжекторите (има ги на снимка) търсих ги в бин файла, но така не ги открих (явно не са записани в очевиден вид) , също така потърсих PCM ID-то във файла на таблото, но така и не го открих и него...
От всичко дотук ми възникват въпросите:
1. На кои коли ориентировъчно кода между еку и имобокс е статичен (принципно това е кода от ключа, но явно не е така)?
2. Някой може ли да разпознае къде във 95160 се намира информацията за инжекторите?
3. Каква друга информация се записва в епрома освен имо, вин и инжектори?
Засега това се сещам, всеки който го интересува нещо, което съм пропуснал да напиша да пита
http://dox.bg/files/dw?a=7a72e2b0b5