Страница 1 от 1

S320 CDI W221 Glow plug - факт или загадка!?

Публикувано на: Вто Мар 24, 2015 1:41 am
от nik7dob
Колеги, един странен случай:
Свещта на 3ти цилиндър късо съединение, ОК ясно , скапала се е. Викам на момчетата сменявайте. На другия ден лампата пак свети , закачам - пак 3ти късо... хм... взеха, че се престрашиха и ми казват, сменихме всички свещи и релето, но проблема остана. Викам давайте друга нова свещ, оставих ги. По-късно следобяда отивам пак същото с трета нова свещ... WTF? Викат ми, извадихме предишната и я пуснахме на акумулатора нагря и свети, вече не свети - прекъснала. Развивам аз третата, пускам й ток - работи, какво подяволите става тук? завивам я - късо. Развивам я леко половин оборот - работи, стягам я лекичко - късо. "Челото" на свеща е маса, ако опира някъде няма да има късо, нещо се случва вътре в самата свещ. Казаха ми, че гнездото е преправяно с онези навиващите се допълнителни резби, но като завивам свещта не се усеща някакви голямо напрежение. Утре ако има време ще режа старата да видя какво се случва вътре.
Поздрави!

Re: S320 CDI W221 Glow plug - факт или загадка!?

Публикувано на: Вто Мар 24, 2015 7:59 am
от ivanovbg
Дупката където влиза върха на свещта е по тясна или пълна с нагар. Почисти я с една бургийка.

Re: S320 CDI W221 Glow plug - факт или загадка!?

Публикувано на: Вто Мар 24, 2015 9:04 pm
от nik7dob
Слушам, Краси! :mrgreen: А ти имал ли си такъв случай, че наистина ми е интересен този проблем :twisted:

Re: S320 CDI W221 Glow plug - факт или загадка!?

Публикувано на: Вто Мар 24, 2015 10:39 pm
от ivanovbg
След смяна на скъсана свещ ...Те така изгорих едно реле. Една бургийка за да разкара долу дупката и всичко се оправи - мериш колко е свещта и със такава само райбероваш. Слувало ми се е само на мерцедес. Оттогава след смяна на свещи задължително ги меря с жица и амперклещите. Ако нещо късо ... тунинг с бургийката. То конуса уплътнява. Иначе като има повече нагар натиска на нагревателя и го окъсява. Недомислица някаква според мен.

Re: S320 CDI W221 Glow plug - факт или загадка!?

Публикувано на: Сря Мар 25, 2015 2:04 am
от nik7dob
Егати инженерните решения... да си купиш кола за 100 бона и да ти окъси подгревна свещ от нагар... :mrgreen:
Между другото тази S-ка е със смарт реле. Направих му дисекция и се оказа с електронни ключове VND5004 ( http://www.st.com/web/en/resource/techn ... 154514.pdf ), който имат output circuit sense функция и са 4х2, поддържайки V8 двигатели. Sense изхода отразява пропорционално изходния ток в напрежение, а отделно от това напрежението на изхода на чипа отново се подава на входа на микроконтролера, така че контролера следи и по ток и по напрежение, като наблюдава и времената на превключване - не можеш да го излъжеш лесно :)
https://www.facebook.com/autoadviceserv ... 1742105464
Много интересно е схемното решение вътре: понеже изводите на контролера не са достатъчно явно на брой, някои (но не всички) senese изходи са свързани паралелно и да се чудиш как контролера ще определи в този случай кой канал е прецакания - много просто, реди импулси на отделните канали и слуша обратния синхронен от sense пин-а... Умно, а :mrgreen:
Айде, че вече стана късно, поздрави на всички! :)