Страница 1 от 1

Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Пет Сеп 25, 2015 10:00 pm
от HellFire
Здравейте. Малко съм в шах с този казус и Ви моля за мнение:
Голфа е на 330 000 км, след внос от Германия му сменят ремъка и човека го подкарва. Почва да пали трудно и идва при мен. Грешки няма, свещите са здрави и подгрява, но центровката е извън графиката на VCDS-a. Отворихме ремъка, нагласих центровката и стегнах колелото на помпата със старите болтчета, въпреки, че пише да се сменят. Паленето се подобри, но пак върти много. Прекодирехме го за автоматик и се оправи. Това миналото лято
Цяла зима колата пали и напролет почва да върти 3-4 пъти по 15 секунди за да запали в облак син дим. Ако изключим датчика за температура и свещите нагреят здраво, паленето се подобрява малко. Мерихме компресия: супер. Пак на компютъра и хоп: центровката аут.
Свалихме и помпата, защото се беше разтекла, купих нови болтчета за колелото, нов ремък, зацепих, центровах и почна да пали на чък и бръм
Това щастие продължи 2000 км и сега пак пали трудно на студено. На топло е ок, но двигателя работи много меко и претриса. При загрял двигател на група 004 във VCDS показва около 0.7 и в двете полета за аванса (specified и actual). Ако пусна TDI Timing от 000 е извън графиката и казва, че е "too retarded to be plotted". Ако пусна Basic Setting и дам 4-та група сменя 3,5 и после около 7,5, което ме кара да мисля, че "авансатора" работи...
Не мога да измисля какво я бърка тази кола, че през известно време се retard-ва. И ако зададената и действителната стойност на аванса съвпадат, а не са в границите, какво да я кара така да връща????

Поздрави

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Пет Сеп 25, 2015 10:13 pm
от ivanovbg
Като я свалихте помпата за теча буталцето на авансатора проверихте ли дали се движи леко? На електрониката направихте ли едно хубаво почистване? Клапана на авансатора сваляхте ли да го огледате и да му пуснете един ултразвук? ....

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Пет Сеп 25, 2015 10:18 pm
от HellFire
Понеже не му разбирам я занесох в София Дизел Център и ми я върнаха с уверението, че работи адекватно и проблема не е в нея... Не мога да отговоря на нито един от въпросите...
Да им я връщам ли или преди това пак да я центровам и да видя какво ще стане?

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Пет Сеп 25, 2015 10:24 pm
от Ilko
Проверете агренажното колело на коляновия вал, да не е разбило шпонката.

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Пет Сеп 25, 2015 10:36 pm
от ivanovbg
Много възможно да е шпонката, а щом са я гледали колегите предполагам е добре.

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2015 7:37 am
от HellFire
Не ми беше хрумвало за шпонката: болта долу се стяга зверски и съм го изключил като причина. На следващото зацепване ще го погледна

Последния път ми направи впечатление, че колелото на помпата е много навън и се разминава с оста на другите. Обърнах им внимание, когато занесох помпата, но казаха, че не са видели проблем. Това за какво говори?

Поздрави

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2015 10:55 am
от gergesevlievo
Почти сигурно е ангренажно колело и шийката на коляновия вал .

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2015 11:01 am
от rudoni
И, ако не работи системата за "меко" гасене ......тази шпонка разширява канала си и постоянно в увеличената хлабина на канала "бяга" центровката. Отвори и провери!

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Вто Сеп 29, 2015 7:05 pm
от jachar
Ilko написа:Проверете агренажното колело на коляновия вал, да не е разбило шпонката.
100%

Re: Центровката на Голф 1.9 TDI AHF 1998-ма "бяга" постоянно

Публикувано на: Пон Окт 05, 2015 7:41 pm
от HellFire
Потвърдено: семеринга изваден, болта хлабав, а колелото със замазана "шпонка" (сплесканата му част) и вала здрав. Аз всеки път въртя само напред и не съм усетил хлабавия болт... и така 3 пъти :mrgreen:

Благодаря

Поздрави