Страница 1 от 1

Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Чет Окт 29, 2015 12:17 am
от civitanove
Много неприятен проблем имам с едно Пежо 306 1,8 LFZ мотор 96г.Компа не реагира на сигнала на ламбдата и съответно сместа се отклонява от нормата.На празен ход е около 0,93-0,94 а на ускорен пр.ход-1,1-1,2.Смених абсолютно всички датчици с нови и съм ги проверил за да съм сигурен,че са наред.Вече трети компютър слагам и все същият резултат.Компа е Magneti Marelli IAW 8P 10.Прозвънил съм и кабелните връзки-няма проблем.На живи данни параметрите на всички основни датчици се виждат,което говори,че сигнала стига в компютъра.Четох по форумите,че доста хора се оплакват от този проблем при управление Марели,но никъде не намерих решение на проблема.За мене най вероятната причина е производствен дефект в електрониката и оттам всички беди.Ако някой е патил подобно нещо ще съм му благодарен да сподели опита си,също ако знаете сервиз където оправят компютри ДОБРЕ ще ми много от полза.

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Чет Окт 29, 2015 12:28 am
от ivanovbg
При мен при тез чест проблем е спукан клапан за регулиране налягането на бензина, пиклива дюза и калпав мап, ако е триъгълния. Мерни едно налягане на бензина, че и сплескана тръба за връщащото също.
Дай някакъв лог на празен ход или снимай екрана на тестера с параметрите определящи горивото за да не гадаем.

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Чет Окт 29, 2015 2:28 pm
от doktorabg
Както колегата ivanovbg каза възможните причини, аз имах подобен проблем с БМВ Е36 - нов дебитомер реши проблема.
Това Пежо мисля че няма дебитомер, а има MAP, откачи го и виж стойностите.

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Чет Окт 29, 2015 5:46 pm
от ipivan
Дали компютъра реагира на сигнала от ламбда сондата проверявам като с ръце емулирам сондата.Забивам игла в сигналния кабел на сондата.Хващам тази игла с ръка,с другата ръка хващам последователно плюса и минуса на акумулатора.Ако мотора си променя работата(това на слух правя),то компютъра реагира на сигнал от сондата.Преди операцията си наплюмчвам пръстите за по-добра проводимост.
А качествена плюмка,се получава от качествена бира! :idea:

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Чет Окт 29, 2015 11:55 pm
от civitanove
Значи налягане на бензина,свещи,дюзи и кабелни връзки са перфект.Всички датчици са нови и проверени.На празен ход дава ламбда 0,92-0,93,СО 3,5 процента при норма 0,5,НС е около 200 на милион,което е приемливо.На ускорен празен ход сместа става прекалено бедна.Всички параметри влизат в нормата с изключение на ламбдата,която е около 1,2.Богатата смес на празен ход мога да си я обясня горе-долу,но не разбирам защо обеднява при 2-3000 оборота толкова.Тоя италиански боклук компютъра магнети умрели е виновен най-вероятно.Сложил съм го във фризера тая нощ да видим утре какво ще каже.

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Пет Окт 30, 2015 7:46 am
от ivanovbg
Лог не си дал и само с боб не става. Сондата какво показва на празен ход? Колата има ли видим проблем или само показанията на газанализатора?

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Пет Окт 30, 2015 4:54 pm
от rangel1
Да няма пробита тръба преди сондата

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Съб Окт 31, 2015 12:14 am
от civitanove
Няма проблем колата и върви на поразия,няма и пробит ауспух.Просто толкова си могат и французите и жабарите.Френска кола с италианска електроника-кошмара на монтьора.Мога да кажа,че реших вече проблема на 90 процента с някои промени в смукателната система.Първо свързах двете тръби за картерните газове,влизащи в смукателният колектор,с един тройник заедно и ги прекарах през електромагнитен клапан за въздух на празен ход от система бош който е с широки тръби и добра пропускателна способност.Този клапан,чрез превключвател поставен на лостовете на дроселната,се затваря при празен ход и се отваря при натискане на педала на газта.Така в двигателя не влизат картерни газове при празен ход и сместа не се обогатява.Съответно при високи обороти клапана се отваря и газовете влизат в двигателя,което отчасти решава проблема с обедняването на сместта.Абсолютно същото направих и със системата за вентилация на резервоара,като премахнах и въгленовия филтър.Така картерните газове заедно с горивните пари влизат в двигателя при натоварване,а при пр.ход са спрени(излизат навън).След тези промени вече имам ламбда 0,985 на пр.ход и 1,05 при 2500 об/мин.СО на пр.ход е около 0,5-повече от добре.Налях масло в двигателя малко над горната граница за повече маслени пари и така кенефа след много мъки и псувни по адрес на жабари и французи вече е готов за преглед.Интересното е,че понякога мотора показва много добри показатели,бих казал дори перфектни и това ме кара да мисля,че проблема е в калпавия комп.Няма логика иначе между две паления да се получават разлики при положение че нищо не си пипал...

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Съб Окт 31, 2015 4:08 am
от ivanovbg
Какъв Сизифовски труд за един износен двигател... Поне клапаните регулирани ли са? Картерната вентилация да я беше оставил към атмосфера като при дърта жигула, че в някое задръстване като поработи 10мин. на място ще изхвърли маслото през семерингите и през щеката за измерване.

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Съб Окт 31, 2015 3:01 pm
от rudoni
ivanovbg написа:Какъв Сизифовски труд за един износен двигател... Поне клапаните регулирани ли са? Картерната вентилация да я беше оставил към атмосфера като при дърта жигула, че в някое задръстване като поработи 10мин. на място ще изхвърли маслото през семерингите и през щеката за измерване.
E , вече и Старт-Стоп система ще иска! :mrgreen: Браво за труда!

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Съб Окт 31, 2015 6:44 pm
от rockton
rudoni написа: E , вече и Старт-Стоп система ще иска! :mrgreen: Браво за труда!
Адаш , тя тая кожа отдавна иска да 'почине" в Надин, само СТОП система и е нужна стоп и претопяване! :lol:
-Браво на civitanove за положеният огромен труд, както казва Краси "сизифовски"! :D

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Нед Ное 01, 2015 1:44 am
от civitanove
Много правилно казваш,че мястото му е вече на отпадъци,но като имаш шеф тъпанар е така.Тоя като види някой стар кенеф и все едно вижда първата си любов.Оня ден вкара една кочина щото не зареждал акумулатора.Отварям капака и гледам правотоково динамо с тройния регулатор дето едно време ни го преподаваха на училище.Викам му я това го не знам,оправяй се сам!За пежото забравих да кажа,че освен всички всички джаджи дето сменихме,сменихме и двигателя.Това е втори двигател и проблема е все същия.Тоя клиент е някакъв дърт маняк а пежото е кабрио натоварено с разни екстри.

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Нед Ное 01, 2015 2:19 am
от doktorabg
Тъпанар ама шеф.
А на Пежото да бяхте сменили трипътния катализатор преди втория мотор или си оправете газанализатора.
Да не е от старите на ГДР - Инфралит?
Но евала за огромния труд колега!

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Нед Ное 01, 2015 9:46 pm
от rudoni
Това с ключето на дросела като на старите бангии с руски произход направо ме шашна!!! Браво,добре мислиш и действаш !

Re: Пежо 306 липсва ламбда контрол

Публикувано на: Чет Ное 05, 2015 11:25 pm
от ummng
Проверихте ли клапана за вентилация на резевоара.Понякога блокира в отворено положение .Ако ключето запразен ход работи може да е променена стойността на потенциометъра на дросела .Пробвайте малко да го завъртите.Дали реагира компа може да се разбере ако се накъси ламбда сондата и се следи дали ще се повишат въглеводородите .
Ако компа реагира значи проблема си е реален и при положение че и с други компютри е така значи компютъра не е причината.