Страница 1 от 2

Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Вто Окт 25, 2016 7:54 pm
от bojjko
Здравейте нов съм в форума да кажа,че не съм майстор.Малко предистория за колата имам я от 5 месеца и от както я имам е ходене по мъките .От както съм я купил трудно пали на студено записваше постоянно датчик колянов вал и (P0170 Lean Exhaust предполагам бедна смес) след като го смених продължи да записва грешката закарах я в един сервиз в който казаха,че и стария и новия датчици са ок кабелите до датчика също и,че копа ми е отварян и проблема е в него и да си търся комп.Намерих комп чисто нов качиха му софтуера в един сервиз в Стара Загора с Tech 2,но продължаваше да записва грешка за датчик колянов вал.Тогава реших,че проблема е в коляновия вал преместих датчика на шайбата на обслужващия ремък(оригинално датчика е на маслена баня в блока) удължих кабела само с обикновен не е екраниран.От тогава не е записал повече грешка за колянов вал,но пак пали трудно на студено(първо палене сутрин колкото е по-студено толкова повече опити и трябват 15 градуса от 2-ри път 5 градуса от 5-6-ти път).Реших да изчистя дросела нямаше ефект,смених бубината пак нямаше ефект(свещите са нови NJK iridium),свалих инжекторите почистиха ги във вана,пак без ефект даже мисля,че нещата се влошиха.
Сега записва единствено (P0170 Lean Exhaust) и в момента в който запише грешката започва да тресе сякаш и изчезва един цилиндър щом изтрия грешката заработва като часовник докато не я запише пак.Като я карам в ниските обороти е усеща придърпване до към 2000 оборота после изчезва.Записал съм опитите за палене от тази сутрин с opcom мисля,че ще е от полза за човек който разбира да ги чете http://dox.bg/files/dw?a=fb058baabd направи ми впечатление,че (Throttle Position е Invalid в моментите когато трябва да смени стойността на по-голяма или,ако го разбирам правилно когато трябва да отвори повече не отваря).Сменях и дросела на студено от друга zafira нямаше ефект,но не знам и той до колко е бил работещ.

Надявам се живите данни да ви дадат яснота,че аз май не можах да дам много яснота за положението.
Колата е с монтиран газов инжекцион Romano OBDii ,но и преди да бъде монтирана газовата проблемите си бяха пак същите.На газ върви добре на празен ход се забелязва много леко неравномерна работа когато е записала P0170,но щом я обърна на бензин и сякаш изчезва цилиндър.
Предварително благодаря за мнения.

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Чет Окт 27, 2016 6:37 pm
от VOLUMAX
ГоооТооооВиииии.......СТАРТ :)

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Чет Окт 27, 2016 8:21 pm
от auto215
старт към можещите и занаещите, това не записва грешки :D :D :D

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Чет Окт 27, 2016 8:26 pm
от auto215
срещу 100 лв я диагностицирам и давам решения (ако не искате да инвестирате си я карате така придръпваща и неработеща) :shock: :shock: колегите може да се намесят с явно наддаване -намаляване :D :D :D вече изпростех извинете :D

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Чет Окт 27, 2016 8:28 pm
от auto215
всички да се включат да стане интересно за потребителя
:D :D :D

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Чет Окт 27, 2016 8:30 pm
от auto215
хайде да лееме мозък,гугъла го индексира :shock: :shock:

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Чет Окт 27, 2016 8:42 pm
от rudoni
Не се гаври с човека ,а просто му напиши ,че форумът е за колеги монтьори , а не за колеги шофьори!

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Чет Окт 27, 2016 8:50 pm
от auto215
ти го написа вярното

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Съб Окт 29, 2016 11:03 pm
от doktorabg
10 от 10
Наддаването започва.
Р0170 - бедна смес след кат.
Файла го гледам на тел. и малко ми е разместено.
Грешката е комплексна,дебитомер,темп.на засмукания въздух, темп. сензор охладителна течност, ламбда сонди,катализатор,дюзи.

Първо провери да не смуче въздух след дебитомера и влючително сервоусилватела на спирачките,после дебитомера (320 и не се променя (малко ми е високо за op-com данните)), лабда - 0.96 ,да,бедна е, виж първа ламбда, втора - 0.412 - бива.
Откачи дебитомера и виж какво става.
Хванах ли 10лв.?

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Нед Окт 30, 2016 12:27 am
от bojjko
doktorabg написа:10 от 10
Наддаването започва.
Р0170 - бедна смес след кат.
Файла го гледам на тел. и малко ми е разместено.
Грешката е комплексна,дебитомер,темп.на засмукания въздух, темп. сензор охладителна течност, ламбда сонди,катализатор,дюзи.

Първо провери да не смуче въздух след дебитомера и влючително сервоусилватела на спирачките,после дебитомера (320 и не се променя (малко ми е високо за op-com данните)), лабда - 0.96 ,да,бедна е, виж първа ламбда, втора - 0.412 - бива.
Откачи дебитомера и виж какво става.
Хванах ли 10лв.?
Много благодаря за насоките.Проверил съм не смуче въздух след дебитомера,но за сервото не се бях сетил.Вчера почистих дебитомера със спрей и покарах малко за тест днес също и врътнах 20-тина километра и не записва никакви грешки.Оборотите на празен ход също вече са стабилни,но пак не пали нормално на студено.
Това са данните след като почистих дебитомера. http://dox.bg/files/dw?a=753b2a91eb
Това са данните от паленето тази сутрин. http://dox.bg/files/dw?a=43f5ffc124
Тук тествам дебитомера : http://dox.bg/files/dw?a=4af85a80d6
Най-високата стойност която дава е (3.94 Волта и 236 килограма за час).Намерих инфо в нета за нов дебитомер приблизително (4,32 волта и 302 килограма за час).Мисля си,че моя дебитомер има проблем,но май не е чак толкова фатален та да и пречи на паленето на студено.
Тази вечер накарах един приятел да я пали,а аз запуших с ръка целия отвор на въздушния филтър и колата запали и заработи като часовник.Правеше страшен вакум на ръката ми.След като отпуших рязко отвора моментално изгасна.За съжаление не записах данни.Утре сутрин ще пробвам пак и ще запиша данни,а и днеска не знам колко е достоверно запалването,защото я завъртях на стартер 1-2 пъти преди да се сетя да и запуша отвора на въздушния филтър.
Мисля си,че проблема е в инжекторите,макар че ги носих да ги чистят в ултразвукова вана.

П.С.
Стойностите които ти се виждат високи (320) са на климатика не е на дебитомера.Предполагам,защото каза,че гледаш данните на тел и са ти разместени.
Извинявам се че пиша в този форум без да работя в сервиз.

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Нед Окт 30, 2016 1:34 am
от doktorabg
Дебитомер - килограм за цас?!? - мерната единица е mg/h ,което означава количество въздух(mg) постъпило в цилиндър(по-точно в обема му(hub)) по време на фазата - пълнене.
Дерзай,ще намериш отговора,упорит си.

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Нед Окт 30, 2016 2:07 am
от bojjko
Да така не съм на ясно с мерните единици.Сега обаче разбрах. :D
Няма да и се дам на тая Зафира' ще я вкарам в правия път.

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Нед Окт 30, 2016 10:01 am
от ipivan
Тази вечер накарах един приятел да я пали,а аз запуших с ръка целия отвор на въздушния филтър и колата запали и заработи като часовник.Правеше страшен вакум на ръката ми.След като отпуших рязко отвора моментално изгасна
За да работи един бензинов двигател трябва в цилиндъра да има гориво,въздух и искра,е и малко компресия.Освен това тези неща трябва да се подават в цилиндъра в точно определен момент.
Ти като си му запушил въздуха как се запали този бензин в цилиндрите?
А какво е горене за справка тук:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%BD%D0%B5

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Нед Окт 30, 2016 2:03 pm
от bojjko
Ето данните http://dox.bg/files/dw?a=bd6af8fb45 от тази сутрин със плътно запушен с ръка въздуховод отпред при решетката(Дърпа малко въздух от кривката която влиза в кутията на въздушния филтър "чува се как свири въздуха на снадката").Щом оборотите паднаха на 800 спря да се усеща силния вакум на ръката ми и отпуших отвора.Стигам до извода,че горивото и е малко поради не добре работещи инжектори(макар че са чистени във вана преди седмица).Помпата трябва да е ок налягането при рейката е 3,8 (толкова и го дават да е).Пръсках със carb cleaner където видях маркучи и снадки и оборотите и не помръдват(значи не смуче от някъде където не трябва).
Ето и студено (аварийно) палене на газ http://dox.bg/files/dw?a=ef520f54a2 със увити парцали с топла вода около изпарителя.
Пали по същия начин като на бензин със запушен въздуховод,но тук не е запушен.
Вече съм почти сигурен,че проблема е в недостига на бензин.

Re: Opel Zafira Z18XE трудно пали студена

Публикувано на: Нед Окт 30, 2016 10:06 pm
от rockton
-Бедна смес при първоначален студен старт, не си прави "сметката" добре контролера или я прави грешно, виж колко милисекунди е инжекторният цикъл при стартирането и колко е въздуха! Ако дебита на входящият въздух е под 10кг. всички "орлета" правят така! Инжекторният цикъл става къс, тоест малко гориво, тъй като на толкова малко въздух се полага толкова гориво. И накрая, вземи отнякъде един механичен вакум мер,и замери подналягането във всмукателният колектор при затворена дросел клапа, трябва да е около 300-320 хектопаскала, ако отиде към атмосверното, не търси дефекти другаде освен механични!