Страница 2 от 2

Re: Инжекторни времена

Публикувано на: Вто Дек 25, 2018 6:50 pm
от hohooo
Здравейте колеги, да се включа и аз в темата.
Чета на всички постовете и виждам че се заражда конфликт а не решението на съответния проблем.
Предполагам че всички знаете че LFT е осреднената адаптация , а тези времена които коментирате са на празен ход.
Колега, не видях някъде да си написал какъв е вакума в колекторите ..... не сте ли се замислели че ако този Мерцедес има разтегната верига газоразпределението се е променило :roll: , ако хлабината на клапаните не е коректна също може да се получат тези аномалии на празен ход.

Re: Инжекторни времена

Публикувано на: Вто Дек 25, 2018 8:07 pm
от ivanovbg
Да колега, възможно е, но едва в последния си пост написа че става въпрос за мерцедес и че има проблем и са му направили пълно изкормване и даже мозъка му сменяли. Дано дядо Коледа му е донесъл поне малко ... :mrgreen:

На всички останали: Честита Коледа, много здраве и щастие в семействата, и берекет през новата година.

Re: Инжекторни времена

Публикувано на: Чет Дек 27, 2018 4:59 pm
от mitkofitnesa
Аз не зараждам конфликт,писах за помощ а ме набеждават че съм писател,че за първи път се захващам с газ и т.н. премълчах си от уважение към аудиторията въпреки че видимо аз не получавам такова,все пак не съм дете и не се сърдя,ще се радвам да науча нещо ново,затова първия ми въпрос е как се променя вида на впръскване на горивото на тия мерцедеси.Мозъка съм му сменял защото имам и използвах за донор заедно с EZS модула и ключа като кодирах всичко със Стара.Мапа е 0,31 като не се променя на газ,всичко е ревизирано понеже преди тунинг е препоръчително още повече че автомобила е 20годишен,а аз на моя тезгях нямам условия за смяна на легла и водачи на клапаните и напасване на нови такива.Та защо когато автомобила работи на бензин времената са 3.3мс с трим 1-2% а на газ когато работи и бензиновите са такива трима е 20% и при обогатяване трима стига нула на газ едва при времена на бензина 2.7мс може би пак не питам правилно сори ;)

Re: Инжекторни времена

Публикувано на: Чет Дек 27, 2018 7:56 pm
от ipivan
И според мен това е причината!
bobolin4o написа: Сря Дек 19, 2018 12:04 pm Проблемът е в бензина/газта.
Не в горивната бензинова система, а в качеството на самото гориво.
Проблемът може и да е в състава на газта...

Re: Инжекторни времена

Публикувано на: Пет Дек 28, 2018 12:00 am
от ivanovbg
mitkofitnesa написа: Чет Дек 27, 2018 4:59 pm Аз не зараждам конфликт,писах за помощ а ме набеждават че съм писател,че за първи път се захващам с газ и т.н. премълчах си от уважение към аудиторията въпреки че видимо аз не получавам такова,все пак не съм дете и не се сърдя,ще се радвам да науча нещо ново,затова първия ми въпрос е как се променя вида на впръскване на горивото на тия мерцедеси.Мозъка съм му сменял защото имам и използвах за донор заедно с EZS модула и ключа като кодирах всичко със Стара.Мапа е 0,31 като не се променя на газ,всичко е ревизирано понеже преди тунинг е препоръчително още повече че автомобила е 20годишен,а аз на моя тезгях нямам условия за смяна на легла и водачи на клапаните и напасване на нови такива.Та защо когато автомобила работи на бензин времената са 3.3мс с трим 1-2% а на газ когато работи и бензиновите са такива трима е 20% и при обогатяване трима стига нула на газ едва при времена на бензина 2.7мс може би пак не питам правилно сори ;)
Добре дошъл отново колега. Радвам се че вече си се понаучил да питаш. Без лоши чувства.
Та така, малко да отговориш: Какво е това трим и кое му влияе, знаеш ли? Това +20% ли е или -20 тогава? За кой трим става въпрос - краткосрочен или дългосрочен. Ако е за краткосрочния колко ти е дългосрочния тогава? Дългосрочната корекция знаеш ли как се определя?
Питам за да съм наясно колко знаеш. Аз не мисля че е от състав на газта или бензина или ако е така нали трябва да го докажем.

Та така, впръскването на горивото компа го коригира на базата показание на ламбда сондата, дебитомера и температурата на въздуха и антифриза. Милисекундите са израз на количество гориво което влиза в цилиндъра за това време. Сондата мери остатъчния кислород в аспуха преди катализатора и го поддържа в определена граница,така че в катализатора да се доокислят недоизгорелите газове. Реално ако диаметъра на дюзите е правилно подбран както и коефициента на корекция на газовото спрямо бензиновото време, то количеството газ трябва да е достатъчно да поддържа кислорода да е в същото отношение както на газ така и на бензин. Тогава и времената мерени по бензиновото време са еднакви. Трима е изразжението на корекцията на горивото ТАКА ЧЕ кислорода да е точно в определена стойност в изгорелите газове. Това е теорията защо трябва да са еднакви.

При тоз двигател нещата са малко по сложни. Сигурен ли си че всички датчици и клапи правилно работят? Да не сте икономисали байпасната клапа или нещо друго заради предстоящия тунинг? Неприятното при този мотор е че дебитомера е след компресора с къс смукателен тракт и е много чувствителен, а това поражда доста проблема при конвертирането с газ защото 90% от корекцията на горивото на празен ход идват от него, да не говоря че и и гъла да дроселовата клапа се определя по неговите показания. Горивото е газообразно и количеството газ е непремерено в обемно отношение от него. Де факто като минеш на газ му спада количеството измерен въздух и мерейки по малко тогава и намалява времето за впръскване за да компенсира по малкото изчислен кислород в сместа. Тоест за компа при това показание на влезлия в мотора въздух трябва времето да е вече 2,7мс за да е в нулева корекцията.

Затова са ти и различни показанията на времето на впръскване при трим близо до нулата.
На тоз двигател ламбда сондата има по голямо влияние при подадена газ в буст и работи до прекъсвач и на пълна газ, а не както при повечето автомобили да се игнорират показанията и при пълна газ.

Дано си ме разбрал и отговори на въпросите които ти зададох.

Re: Инжекторни времена

Публикувано на: Пет Дек 28, 2018 6:57 pm
от mitkofitnesa
Зная какво е трим(краткосрочна и дългосрочна корекция),20% е плюс което съм посочил и това е краткотраен,понеже когато го забие системата е в оупън луп и дългосрочния почва да расте като за целта го нулираме за да започнем от 0% LTFT но STFT започва от 0 и при прехвърляне на газ расте до +20% като времената на бензин не се променят,щом започна да обогатявам ръчно калибровката на празен ход стигат 0% едва при времена на бензин 2,7мс като изходните са 3.3мс.Изрично подчертавам че това го наблюдавам само на два автомобила с идентични мотори и електроника,а сме направили над 100 такива включително и с увеличено налягане,каквито са и нашите лични автомобила и няма такова нещо.Всъщност открих част от проблема и ще се окаже виновна широкоимпулсната модулация на монтираноте инжектори която не подържа съответния контролер за газ,но това е един от проблемите другият мисля че поизносени бензинови инжектори като поставихме нови идея по дебитни със същия ъгъл на разпръскване и съпротивление,но да не се впускам в подробности това за сега не е важно.Интересно ми бе как се променя вида на впръскване понеже основно се занимавам с мерцедеси и незная за какво иде реч,но съм готов да науча нещо ново.Всъщност и дебитомерите ги местим на моторите преди фейслифта като забелешката отправена към това за това ми се струва уместна от ваша страна.Благодаря на включилите се колеги,има наистина какво да науча.