Проблем с Фиат Пунто ?

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
joroboichev
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Thu Oct 20, 2005 10:43 am

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by joroboichev »

Провери за всеки случай със стробоскопа променя ли се ъгъла на запалване преди и след започване на проблема,ако е с хидравлични клапани(не знам какви са при пунтото) дали не вдига налягане на маслото и да ги препълва,но като цяло прилича на проблем в изпускателната система
sporttech
КОЛЕГА
Posts: 77
Joined: Tue May 05, 2009 12:56 pm
Location: Прага
Contact:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by sporttech »

... леле колко сте изписали :)
ivanovbg wrote:И на мен ми стана интересно.А ако продължаваш да наливаш бензин работи ли?Когато изгасне чете ли обороти на коляновия вал,пръска ли дюзата.Мапа тогава какво показва?Маркуча на мапа проходим ли е ?
Можеш ли да я четеш в движение като се появи проблема?Имал съм случай и на спукана гарнитура м/у цилиндри с подобни симптоми.Компресията колко е като изгасне?Ако си от София докарай я в понеделник при мен да я видя и аз.
... ако продължа да наливам се удавя
... чете и обороти , и мап , и всичко чете докато изгасва ... и в движение , и на място ... скенера не губи комуникация .... единствено сондата започва да показва бедно , но тя може да си показва бедно по хиляди причини ... това показва само че има много кислород в газовете ... явно няма реален недостиг на гориво , понеже като пръсна допълнително не вдига оборотите
... копресия няма как да измеря докато прави проблема , защото се оправя за по-малко от минута след като изгасне , а свещите са на достатъчно терсене място ... иначе я мерих ... 11-12 на всички цилиндри
... когато не иска да запали , на звук ритат и 4-те , така че и да има разлики в компресията едва ли ще са големи ... пали по-лесно на пълна газ (като удавена)
... вчера проверих и лагерите - нищо им няма
... смених му гарнитурата на картера и клиента си я взе ... малко се нацупи , че го мотам цяла седмица ... и според мен в понеделник ще я засили към поредния сервиз .... между другото ... преди мен колата е била в 5-6 сервиза заради този проблем ... багажника му е пълен с части :D
delio wrote:днес имах подобен случай е едно поло и се оказа запушен катализатор и като капак от последното гърне извадих
сигурно 10м вата която се беше свлекла от гърнето
... още в първото мнение написах , че пробвах да я карам и по двуцевка , и само по колектор :)
gergesevlievo wrote:Щом пали в дросела,според мен е възможен пропуск на гарнитурата между целиндрите!
... не е невъзможно ... но ако е гарнитура , няма да зависи от температурата ... освен това би трябвало да се влоши много бързо , а колата се кара ежедневно така от няколко месеца и няма никаква промяна в поведението , освен отказа да пали заради замръзналите гърнета ...
epasha wrote:колега от два дена се занимавам със същата кола фиат пунто 94г. 1.1 176 А6 докараха ми я на дърпане. Няма палене искра да те пребие бензин да си удавиш и не пали.След един ден търсене се оказа запушено гърне с лед и оттам не щеше да пали запалих я добре но като загрее светва лампата на компа минава в сервизен режим и на 4500 оборота зацикля.Когато не свети лампата на компа вдига 6000 оборота и проблема го прави на топъл двигател като е студена няма проблеми свалях гърнето и я пробвах същата работа като загрее дава грешка от някаде и минава в сервизен режим мерих датчика сза температурата ОК датчика за температурата на въздуха ОК единствено ламбдата дава ниски показания 0.02- 0.07 волта при положение че трябва да е 0.2-0.8 волта нямам диагностика за фиати да видя и каква е грешката шибана работа GSM ми е 0893327447 ако намеря нещо ще пиша
... всяка зима имам поне 5-6 такива случая със замръзнали гърнета ... предимно малки колички карани от жени ... решението е по една малка дупка (3-4мм) в обшивката на задните гърнета , за да не задържат конденза ...
... този "компютър" няма сервизен режим (поне не в смисъла на Limp Home Mode) ... това до 4500 е заради НАЛИЧИЕТО на някакъв проблем , който просто пречи на мотора да вдигне повече обороти ... т.е. щом лампата свети и мотора не работи като хората , значи проблема е наличен ... направо ти завиждам за което .... при моя пациент , ECU-то (както и аз) не намира нищо нередно и съответно нито записва грешка , нито пали лампата ...
joroboichev wrote:Провери за всеки случай със стробоскопа променя ли се ъгъла на запалване преди и след започване на проблема,ако е с хидравлични клапани(не знам какви са при пунтото) дали не вдига налягане на маслото и да ги препълва,но като цяло прилича на проблем в изпускателната система
... проверих го още в началото , въпреки че не става много много , понеже стробоскопа губи синхронизация при големите натоварвания ... въпреки това аванса изглежда да се променя адекватно
... клапаните са регулируеми ... с пулове


... ако клиента вземе да се върне в понеделник продължавам борбата .... въпреки че май само скоростната кутия не съм проверил/сменил ..... и остава да сваля главата и да разглобя клапаните да не би там да става нещо ...
... а ... да .... между временно смених и ширмования кабел на датчика на коляновия вал ... естествено без промяна :)
ludiqmaks
КОЛЕГА
Posts: 122
Joined: Sun Dec 14, 2008 8:17 pm
Location: Варна

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by ludiqmaks »

Ако можеш да му мериш налягането на маслото докато караш :roll: Спорет мен нещо в газораспределението става :|
bobigas
КОЛЕГА
Posts: 123
Joined: Sun Oct 19, 2008 10:04 am
Location: гр.Самоков

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by bobigas »

Колега имам абсулютно същия проблем с едно рено меган сценик ,според клиента като се случи това само връща контактния ключ пали отново и проблема изчезва .Реното е 1.6 K7M 720 пълен инжекцион. Вчера цял ден си играх с въпросното рено и не успях да открия какво се случва.
renene
КОЛЕГА
Posts: 303
Joined: Sun Mar 23, 2008 6:43 pm
Location: люлин 2

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by renene »

Според мен трява да провериш налягането на маслото в момента в който почва да прави номера има вариант да прави повишено налягане и да дърви повдигачите.В тоя момент няма нормална компресия ,няма добро горене и сондата се опитва да обедни :idea:
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
KLESHTITE
КОЛЕГА
Posts: 585
Joined: Sat Sep 26, 2009 4:51 am
Location: Sofia ovcha kupel 2

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by KLESHTITE »

същия проблем го имах и се оказа кабела на датчика на коляновия вал ама тоя се връща 10пъти докатоп го хвана щот не го правеше всеки
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
sporttech
КОЛЕГА
Posts: 77
Joined: Tue May 05, 2009 12:56 pm
Location: Прага
Contact:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by sporttech »

renene wrote:Според мен трява да провериш налягането на маслото в момента в който почва да прави номера има вариант да прави повишено налягане и да дърви повдигачите.В тоя момент няма нормална компресия ,няма добро горене и сондата се опитва да обедни :idea:
ludiqmaks wrote:Ако можеш да му мериш налягането на маслото докато караш :roll: Спорет мен нещо в газораспределението става :|
.... не четете , колеги :) .... три пъти писах , че този мотор е с регулируеми клапани и няма хидравлични повдигачи :wink: .... иначе да ... изглежда като проблем в газоразпределението
KLESHTITE wrote:същия проблем го имах и се оказа кабела на датчика на коляновия вал ама тоя се връща 10пъти докатоп го хвана щот не го правеше всеки
.... мда ... срещал съм такъв проблем няколко пъти .... предимно при двулитровите опели , понеже кабела на датчика минава много близо до изпускателния колектор .... явно през напуканата изолация влиза влага и променя капацитета на кабела ....
.... обаче в моя случай смених и датчика , и кабела м-у датчика и компютъра :?
sporttech
КОЛЕГА
Posts: 77
Joined: Tue May 05, 2009 12:56 pm
Location: Прага
Contact:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by sporttech »

bobigas wrote:Колега имам абсулютно същия проблем с едно рено меган сценик ,според клиента като се случи това само връща контактния ключ пали отново и проблема изчезва .Реното е 1.6 K7M 720 пълен инжекцион. Вчера цял ден си играх с въпросното рено и не успях да открия какво се случва.
... съмнявам се да е абсолютно същия :D .... ако искаш опиши точно какво прави и какво си си играл .... грешки ? .... ламбда контрол ? ...
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by ivanovbg »

Абе тая бедна смес не ми дава мира- на газ анализатора какво показва в този момент.Ако сондата постоянно показва бедно и компа се мъчи да я обогати ефекта е същия.И друго ако ламбда сондата е универсална тия фиати пълнят картера с бензин(ако харчи масло даже няма да познаеш) и давят колата.Пробвай да откачиш ламбдата и да изключиш акомулатора за половин час на контакт за да изтрие актуализациите на ламда контрола после я пробвай без нея.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
epasha
Posts: 3
Joined: Sat Jan 30, 2010 11:22 am

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by epasha »

колега до колкото разбирам от прочетеното при теб при поява на проблема не светва лампата на ECU-то което наистина е кофти че не се отчитат грешни показания от някой дефектирал датчик.При мен светва лампата на компа но не свети постоянно ту се оправя ту пак се появява проблема не е постоянен. Собственика на колата си я взе в събота защото и преди чат пат му е правела проблеми но по принцип от опита който имам знам че не се ли отстрани причината за проблема проблема си остава и пак ще се появи. Ако се появи проблем пак ще дойде а аз съм сигурен че ще се появи проблема. Хубавото е че компа регистрира грешката а лошото е че няма с какво да я прочета имам ВАГ КОМ и ОП КОМ но те не стават за фиат ако дойде пак колата ще пиша за проблема ако изкочи нещо при теб пиши да ведим от къде е проблема.Твоята работа има симптоми на ниско налягане от помпата но ти си я проверил сменял си дязи много интересна работа
makaveli70
Posts: 8
Joined: Tue Dec 22, 2009 9:41 pm

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by makaveli70 »

колеги и аз аъм се блъскал така и се оказа бензинова помпа и боклук в резервоара успех :)
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by ivanovbg »

[quote="makaveli70"]колеги и аз аъм се блъскал така и се оказа бензинова помпа и боклук в резервоара успех :)[/quotе]


Колегата казва че е източил бензина и е налял нов ,и налягането не спада в движение,иначе съм имал подобен проблем с запушване(намаляване) на влизащия бензин към помпата(от резервоара) .Когато я покараш ,свършваше горивото за 1-2 км,а като спреш и изчакаш то влиза при нея и пак си работи.На място нямаше проблем защото харчи малко.Открива се като поработи малко помпата без да връща в резервоара а в друг съд.Предполагам че е свалял помпата и е огледал за боклук в резервоара и за спукани маркучи.
Last edited by ivanovbg on Mon Feb 01, 2010 12:11 am, edited 4 times in total.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
bobigas
КОЛЕГА
Posts: 123
Joined: Sun Oct 19, 2008 10:04 am
Location: гр.Самоков

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by bobigas »

sporttech wrote:
bobigas wrote:Колега имам абсулютно същия проблем с едно рено меган сценик ,според клиента като се случи това само връща контактния ключ пали отново и проблема изчезва .Реното е 1.6 K7M 720 пълен инжекцион. Вчера цял ден си играх с въпросното рено и не успях да открия какво се случва.
... съмнявам се да е абсолютно същия :D .... ако искаш опиши точно какво прави и какво си си играл .... грешки ? .... ламбда контрол ? ...
Колега собственика на реното когато го докара каза че и преди му се е случвало това през лятото и колата се е оправила сама и после не му е давала проблеми до сега .Като я закачих с кодочетеца грешки нямаше ,всички параметри си бяха в норма и колата работеше перфектно. Клиента отиде да я покара малко и след 15 мин.се върна при подаване на гас двигателя стига 2500 оборота и повече не може.Без да я гаси я чета ,грешки няма ,в режим живи данни всички параметри са ок освен ламбда сондата която дава постоянно бедна смес.Иначе при подаване на гас компа си увеличава времето на впръскване но дигателя не надхвърля 2500 оборота . На празен ход пак дава бедна смес,гасиме двигателя и палиме веднага без да чакаме и колата се нормализира веднага и ламбдата веднага си влиза в нормата.Налягането на горивото го мерих когато създава проблемите и не пада под 2.4 бара с осцилоскоп проверих времето на отваряне на дюзите и там не видях нещо нередно.И всичко продъллжава колата губи мощност постепенно и загасва Щом я запалиш всичко е ок.
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by ivanovbg »

bobigas wrote:
sporttech wrote:
bobigas wrote:.Налягането на горивото го мерих когато създава проблемите и не пада под 2.4 бара с осцилоскоп проверих времето на отваряне на дюзите и там не видях нещо нередно.И всичко продъллжава колата губи мощност постепенно и загасва Щом я запалиш всичко е ок.
А мери ли го като подаваш газ 2,4 е малко-не трябва да пада под 2,8-3 бара на пълна газ и да не трепери стрелката.Като стиснеш връщащата за малко трябва да я дигне до към 4-5 бара.Виж и горния пост.Премери тока и напрежението на помпата когато работи нормално и като се появи проблема.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
kaloqnmladenov
Posts: 19
Joined: Wed Nov 25, 2009 6:43 pm

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Post by kaloqnmladenov »

колеги и аэ имах сщите ядове и накрая мерих компресията като е эапалена и имаше 2 отвориха главата и се окаэа сигменти лагери всичко беше 2 по иэносено от колкото трябва
Locked