Хайде и аз нещо да кажа. Определено няма да бъде пълно мнението ми, защото сега съм много изморен, но поне ще започна.
Помпите VP 44 и 29/30 никога няма да могат да се програмират на KTS.
За съжаление, в България при проблеми с коли с такива помпи се подхожда неправилно. Разглобяват се масово, подменят се механични или електронни елементи и после я тръгне някакси колата, я не тръгне. Следващата стъпка/диагноза/ е изгорял ел.блок на помпата. Купува се нов, но той е празен. И пак нищо не става. Програмирането на нов, празен блок е доста по-рисковано, доста по-скъпо и сложно. Сигурно България е относително е най-големия консуматор на нови ел. блокове за тези помпи. Тези блокове имат общо 4 места за програмиране, т.е. 3 основни ремонта или освен заводското още 3 проверки, настройки и програмиране/или актуализиране/. Аналогично е и при моторите-2 или 3 основни ремонта и после -брак.
Правилния подход при съмнения за неизправност е проверка на стенд /20-30-40 лева/ и последващо/при нужда/ стендоване, регулиране, т.е.препрограмиране за примерно 400-500 лева. Това е начина.
Както виждам вече масово се ремонтират и Common Rail помпи. Това е гаранция, че много скоро множество коли в България с такива системи ще са неподвижни.
На този етап най-близкото място за правилна,истинска проверка на CR системи е Чехия, но скоро ще има и у нас. Относно фиксирането на CR инжекторите със сериен номер на определеното място-това е незначителен проблем за България. Така трябва да бъде, но неспазването му ще доведе до отклонения от еко нормите-евро 3, например. Това не е актуално сега у нас.
Коментар за живота, вселената и всичко останало
МНого точно казано за KTS, както и за ремонтите. Напоследък наблюдаваме тенденция за опити за ремонт на електрониката им, които са направо безотговорни. Вследствие на тях се губи ефекта от прецизната настройка и често тя става невъзможна, водейки до смяна на блока след себе си. Истинското програмиране се прави на стенд по-точно EPS 815 и добавка VP44. В момента в България има два такива и до няколко месеца ще инсталираме трети. Първият е в Супер Дизел (околовръстното на София - Драгалевци), вторият в НН Сервиз (София Техно тест). Така че не е необходимо да се ходи до Чехия.
CR за сега става само в Чехия, това имах предвид.Iordan.Dotchev написа:МНого точно казано за KTS, както и за ремонтите. Напоследък наблюдаваме тенденция за опити за ремонт на електрониката им, които са направо безотговорни. Вследствие на тях се губи ефекта от прецизната настройка и често тя става невъзможна, водейки до смяна на блока след себе си. Истинското програмиране се прави на стенд по-точно EPS 815 и добавка VP44. В момента в България има два такива и до няколко месеца ще инсталираме трети. Първият е в Супер Дизел (околовръстното на София - Драгалевци), вторият в НН Сервиз (София Техно тест). Така че не е необходимо да се ходи до Чехия.
За VP 44 това са двете места в България. Другите близки места са Румъния, Белград ...
Не съм много съгласен, че на помпата се гледа само дали има налягане или не.Iordan.Dotchev написа: Както е тръгнало до края на годината ще имаме и ние. Самата помпа не е проблем, за нея има части и тя или има налягане или не. По-интересното са инжекторите и теста им в работни условия, като за тях вече също има ремонтни комплекти, но за жалост само за механичната част.
Инжекторите са другото нещо. В България с лошата нафта големите проблеми първо са с инжекторите.
Доколкото знам не до края на годината ще има оборудване в България , а по-рано. Ако сроковете за доставка са 10-12 месеца- това е друго нещо.