citroen xara picaso

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
xumpi
КОЛЕГА
Posts: 30
Joined: Sat Dec 22, 2007 4:38 am
Location: KUSTENDIL

citroen xara picaso

Post by xumpi »

Здравейте колеги бихте ли ми помогнали?Citroen xara pikaso 2001г. 2.0 hdi мотор- RHY - EDC15C2-1X както си върви
губи мощност и изгасва .Закачих я с ктс 520 и исписа 2повреди -1 вентил регулатор налягане-грешка в крайно стапало 2-контрол налягане в горивен килектор.При работа на ниски обороти първоначално е 29-30 мпа но след извесно време започва да го вдига до 60 мпа . Проверих окабеляването всичко е наред замерих напрежението на 2 краче на регулатора за налягане при работещ двигател 14.30 волта след това вързах мултицета и на двата проводника на регулатора 0.04 волта.Като натисна педала на гаста и я пусна със понижаването на оборотите се появява напрежение от 3.4 вол. и налягането в колектора спадне на постоянно се менещо 29-30 мпа .Има и друго нешто като завъртя ключа да загасне двигателя остава да работи още 3-4 секунди незнам да ли е нормално това.Забравих да спомена проверих и захранваниата на компа-наред.Нямам опит в коман реила за това ви моля за помощ. Работя с ктс520 нямам дуга техника.Неразбирам каво е грешка в крайно стапало?
XUMPI
qalite
КОЛЕГА
Posts: 35
Joined: Mon Jun 08, 2009 6:38 am

Re: citroen xara picaso

Post by qalite »

Проблема е в помпата зависоко налягане,за да си сигурен,отвори горивният филтър,ако има бронзови стружки-помпата е за ремонт.Може да опиташ със смяна на регулатора на налягане,като за начало :idea:Грешка в крайно стъпало е калпав превод иначе е ниско налягане в рейла :D
KLESHTITE
КОЛЕГА
Posts: 585
Joined: Sat Sep 26, 2009 4:51 am
Location: Sofia ovcha kupel 2

Re: citroen xara picaso

Post by KLESHTITE »

виж на клапана има едно уплатнение да не е скъсано
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: citroen xara picaso

Post by bobolin4o »

KLESHTITE wrote:виж на клапана има едно уплатнение да не е скъсано
Хора, човека е писал, че налягането се вдига, не че пада :!:
Според мен е клапан, имах такъв случай, Мерцедес, вдигаше до 700 бара на празен ход. След смяна на регулатора всичко е в норма.
TuningMaster Image
0887 704 900
KLESHTITE
КОЛЕГА
Posts: 585
Joined: Sat Sep 26, 2009 4:51 am
Location: Sofia ovcha kupel 2

Re: citroen xara picaso

Post by KLESHTITE »

съгласен съм добре а откъде е това негаснене
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
qalite
КОЛЕГА
Posts: 35
Joined: Mon Jun 08, 2009 6:38 am

Re: citroen xara picaso

Post by qalite »

Бедна смес :!:
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: citroen xara picaso

Post by bobolin4o »

KLESHTITE wrote:съгласен съм добре а откъде е това негаснене
От BSI модула...
TuningMaster Image
0887 704 900
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: citroen xara picaso

Post by VOLUMAX »

qalite wrote:Бедна смес :!:
Toва го прочетох три пъти и неможах да го асимилирам ... би ли разяснил :?:
КТМ is the BEST fuck the rest !
YuliGeorgiev
КОЛЕГА
Posts: 60
Joined: Mon Feb 12, 2007 8:12 pm
Location: Varna

Re: citroen xara picaso

Post by YuliGeorgiev »

При замърсен регулатор(набита със стружки цедка) колата гасне с закъснение.
Сваляй, почиствай и ако не става нов.
От там е и гасненето в движение(прай твърде високо налягане).
diagnostic
КОЛЕГА
Posts: 142
Joined: Fri Apr 04, 2008 11:53 pm
Location: Montana

Re: citroen xara picaso

Post by diagnostic »

YuliGeorgiev wrote:При замърсен регулатор(набита със стружки цедка) колата гасне с закъснение.
Сваляй, почиствай и ако не става нов.
От там е и гасненето в движение(прай твърде високо налягане).

ето тук е отговора за въпросната кола ... като за проба може да отрежеш цедката и да палиш без нея , успех ... ако не е късно де
qalite
КОЛЕГА
Posts: 35
Joined: Mon Jun 08, 2009 6:38 am

Re: citroen xara picaso

Post by qalite »

VOLUMAX wrote:
qalite wrote:Бедна смес :!:
Toва го прочетох три пъти и неможах да го асимилирам ... би ли разяснил :?:
Ако не си карал дърт осмак или ЗАЗ няма да ме разбереш и десет пъти да го четеш!Бъзиках се! Това с гасненето няма да се види с KTS-а.
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: citroen xara picaso

Post by VOLUMAX »

qalite wrote:
VOLUMAX wrote:
qalite wrote:Бедна смес :!:
Toва го прочетох три пъти и неможах да го асимилирам ... би ли разяснил :?:
Ако не си карал дърт осмак или ЗАЗ няма да ме разбереш и десет пъти да го четеш!Бъзиках се! Това с гасненето няма да се види с KTS-а.
Явно съм заспал доста далеч от курника :mrgreen: Би ли разяснил в какъв диапазон е нормално да варира състава на сместа при HDI моторите :mrgreen:
И поради каква причина се получава това обедняване и негаснене :?:
КТМ is the BEST fuck the rest !
qalite
КОЛЕГА
Posts: 35
Joined: Mon Jun 08, 2009 6:38 am

Re: citroen xara picaso

Post by qalite »

Пак не можа да разбереш за какво става въпрос :D
Иначе от λ = 1,2 до λ = 1,8
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: citroen xara picaso

Post by VOLUMAX »

qalite wrote: Иначе от λ = 1,2 до λ = 1,8
Гледай сега аз к'во си мисля :
Знаейки ,че гориво-въздушното съотношение при стихиометрична смес ( λ=1 ) за дизелово гориво е 15 кг въздух към 1 кг гориво сметнах следното :
1. На празен ход при спрян EGR имаме около 500мг въздух за цикъл и около 4 мг гориво за цикъл от т'ва следва , че AFR-a (гориво въздушното отношение) е 125:1 или това прави λ = 8,33 !
2. На пълна газ имаме примерно 1000 мг въздух на цикъл и да речем 45 мг гориво на, цикъл това прави AFR 22:1 което е точно λ= 1.48

Следователно от грубите сметки получих Ламбда от 1.48 на пълна газ до 8.33 на празен ход !

Дори при Комън Рейл системите от последно поколение неможе да се достигне Ламбда 1 а камоли по-богата смес заради голямото количество сажди Причинено от лошото смесообразуване ! Или казано просто тва горното HDI ако го подкараме на Ламбда 1.2 ще пуши като локомотив или ако е с DPF ще го задъни за 15 мин :)
А в крайна сметка гасненето не зависи от сместа а от това дали като върнеш ключа дюзите му ще спрат :mrgreen:
КТМ is the BEST fuck the rest !
qalite
КОЛЕГА
Posts: 35
Joined: Mon Jun 08, 2009 6:38 am

Re: citroen xara picaso

Post by qalite »

qalite wrote: Ако не си карал дърт осмак или ЗАЗ няма да ме разбереш и десет пъти да го четеш!Бъзиках се! Това с гасненето няма да се види с KTS-а.
Пак не можа да ме разбереш :mrgreen:
Post Reply