Реле клима или?

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Post Reply
presko79
КОЛЕГА
Posts: 528
Joined: Mon Mar 02, 2009 9:08 pm
Location: gabrovo

Реле клима или?

Post by presko79 »

Става вьпрос за Е-39 тдс Преди 3м 1998 год,
Зад джабката има 2 релета +1 предпазител 50 А.1-вото реле кьм двигателния отсек е за включване на вентилатора.
Дава си го като грешка (22) FAN RELAY.
Мисьлта ми е ,че климатроника си работи но не се вклю.вентилатора отпред и ме е страх да не вземе да изключва в жегите ,когато фреона се претопли.Като сьблека релето и го стисна вентилатора си трьгва,резисторите сьщо са здрави.Мерих оперативната намотка (бубинката )на реленцето дава около100 Ома.
Винаги ли при включ/на компресора трябва да трьгне вентилатора,така мисля аз ,но пьк тая грешка постоянно........
Че ся се чудя кви да ги дьрвя .
Колата е моя ,ако пусна на това реле +след контакт при вклю.на компресора добре ли ще е ?
Друго сменях релето пак не трьгва вентолатора .Много не им разбирам на тия климатици:
Бензина е за измиване на дизелови части.
venelek
КОЛЕГА
Posts: 535
Joined: Tue Jan 30, 2007 5:20 pm
Location: Исперих

Re: Реле клима или?

Post by venelek »

Модула следи налягането в системата и след достигане на определено налягане тогава включва вентилатора.
След като дава грешка и релето е здраво провери кабелите до модула.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
ico001
КОЛЕГА
Posts: 44
Joined: Mon Jan 18, 2010 1:50 am
Location: Червен бряг

Re: Реле клима или?

Post by ico001 »

виж по радятора трябва да има датчик за налягането които да дава инфо на релето и да включи перките
presko79
КОЛЕГА
Posts: 528
Joined: Mon Mar 02, 2009 9:08 pm
Location: gabrovo

Re: Реле клима или?

Post by presko79 »

ico001 wrote:виж по радятора трябва да има датчик за налягането които да дава инфо на релето и да включи перките
То ще да е някьв термистор ,да попремеря с уреда утре.Благодаря колеги насочих се вече ,ще драсна ква сьм я свьршил утре :lol:
Бензина е за измиване на дизелови части.
mitko
КОЛЕГА
Posts: 603
Joined: Sat Dec 10, 2005 4:35 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Реле клима или?

Post by mitko »

ico001 wrote:виж по радятора трябва да има датчик за налягането които да дава инфо на релето и да включи перките
Това да не е жигули . Няма такова нещо по тая кола . Перката се вклчва един път от моторни блок ако двигателя достигне температура и втори път от климатика при достигане на налягане (същевременно вдига температура фреона) .

regards
presko79
КОЛЕГА
Posts: 528
Joined: Mon Mar 02, 2009 9:08 pm
Location: gabrovo

Re: Реле клима или?

Post by presko79 »

ico001 wrote:виж по радятора трябва да има датчик за налягането които да дава инфо на релето и да включи перките
Днес смених датчика на водния радиатор ,с нов ,но проблема остана.В буксата като замася м/у 1 и 3 ; 1 и 2 ,сьответно трьгват различните скорости на вентилатора.Но при пуснат климатик е ТРЬБА.Сиреч в изходна позиция сьм
Бензина е за измиване на дизелови части.
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Re: Реле клима или?

Post by gergesevlievo »

Е39 TDS няма реле за вентилатора.Уточни точно модела!Перката се управлява от двигателния компютър пасредством силов модул,вграден в самия вентилатор.
delio
КОЛЕГА
Posts: 252
Joined: Tue May 08, 2007 7:51 pm
Location: on the road
Contact:

Re: Реле клима или?

Post by delio »

провери пресеостата
Никога не карай по-бързо от колкото може да лети твоят ангел пазител
http://delservice.bg/
presko79
КОЛЕГА
Posts: 528
Joined: Mon Mar 02, 2009 9:08 pm
Location: gabrovo

Re: Реле клима или?

Post by presko79 »

gergesevlievo wrote:Е39 TDS няма реле за вентилатора.Уточни точно модела!Перката се управлява от двигателния компютър пасредством силов модул,вграден в самия вентилатор.
Има бре Герге ,таман 2 са релетата.Едното е в кутията с компютьра ,а другото е зад джабката.А иначе при вентилатора има 2 силови резистора(изправни )
Модела е Е39 2,5 ТДС с М51Д25 10м 97год,седан е колата с рьчна кутия ако има значение.Ако гледаш в аутодата релета/предпазители е facia 2 преди 3м 98год

delio провери пресеостата

Как ?.Пак казвам несьм в час
Бензина е за измиване на дизелови части.
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Re: Реле клима или?

Post by gergesevlievo »

Във версия 3.24 на аутодата такова животно нема (у дома това имам) . Относно пресостата , ако е с 4 кабела - значи има 2 вериги (ключа).Първата верига е затворена ако налягането на фреона е между 2 и 25 бара , т.е. веригата на муфата на компресора може да е активна ако има фреон и го изключва при налягане над 25 бара.Вторият ключ се затваря при налягане над 12 бара и задейства бързата степен на перките.Всичко това важи за всички по-стари коли с климатични инсталации.При по-новите има датчик (подобен на МАР-сензор) , коъто точно отчита налягането на фреона във високата част(по-тънките тръби) и управлението взима решение за перките и компресора.Ако искаш по-подробна информация , пиши , това са само щтрихи.В твоя случай още с пущането на АС трябва да се включи бавната степен т.е.да се появи ток на едно от товарните съпротивления до вентилатора.А ако налягането превиши 12 бара пресостата да задейства бързата степен.Пресостата се намира винаги на тънката тръба т.е.-на високото налягане , обикновено до дехидратора.
gtsekov
Posts: 13
Joined: Sat Mar 14, 2009 10:59 pm

Re: Реле клима или?

Post by gtsekov »

Вентилаторът на радиатора има три скорости.Най-бавната и най-бързата се включват от температурният датчик на охладителната течност през релета.Средната скорост се включва през въпросното реле.То се управлява от пресостата.Подава маса като вдигне налягане.Търси там проблема.
Post Reply