Комутатор на VW Golf 3 и други

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Post Reply
stefo
КОЛЕГА
Posts: 135
Joined: Tue May 11, 2010 8:09 pm
Location: Казанлък

Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by stefo »

Здравейте.
Пореден повреден комутатор на Голф. Меря - прекъснал. Други пробиват. Отварям го и установявам че се е скъсало кабелчето към кристала на мощния транзистор. Видях чипа TFK U2225B и от любопитство порових из мрежата за даташийт, но никъде нищо. Моля ако някой разполага с инфо за чипа или схема на комутатора да съдейства.
vrm
КОЛЕГА
Posts: 111
Joined: Wed Aug 12, 2009 10:13 pm
Location: холандия,хага

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by vrm »

:roll: Извинявай за тъпия въпрос,ама за кво правиш опит да го ремонтираш кат тва е консуматив за wv :lol: :roll:
90% от проблема е от последния ремонт!
stefo
КОЛЕГА
Posts: 135
Joined: Tue May 11, 2010 8:09 pm
Location: Казанлък

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by stefo »

Не искам да го ремонтирам.Искам да разбера защо се дънят толкова често.Просто съм любопитен какво е схемното решение.Чисто любопитсво.
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by gt40 »

Няма кой да се занимава със схема на нещо, което е неремонто пригодно. Навремето имаше схема на Самаровите комутатори, шо транзистори опушихме и се оказа нахалост. Пуснаха сръбски, а после и Бош и всичко си дойде на мястото. А тези на VW Golf 3 горят един път на 10 години и се приемат за консуматив. Само италянски ми изгора за 1,5 години.
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by ivanovbg »

Дънят се често ако не сменяш кабелите и палеца.Почти винаги когато дойде някое голфче или пасат с изгоряла бобина или палеца или някой кабел не е наред и ако не го смениш до седмица,две се връща пак :lol:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
vankopestera
КОЛЕГА
Posts: 119
Joined: Mon May 05, 2008 12:55 am

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by vankopestera »

И аз на времето слагах от по 100 лв. запалителни модули и се лутах да търся проблема на колите, че гърмяха на по 3 месеца и след няколко години мъки почнах да им слагам БОШ по 175 лв. и досега никои не се е върнал. Явно нямат добро охлаждане и по-калпавите не издържат. Само един път имах случаи на Голф 3 клиента си ги беше сменял и беше гръмнал 2 за един ден, след което ми докара колата и като сложих БОШ ми направи впечатление че грее яко и като се порових по колата узтанових че има 2 пъти по-голямо време за натрупване (нормално е 5-6 ms, а то беше 12 ms), което пък се управлява от компа - беше някакъв моно мотроник. Накрая се оказа че на компа му липсва клема 30 - газаджиите я отрязали тотално да си чисти грешките - пуснах я и всичко си дойде на мястото.
Иван Петров
Ако човек не върви напред, то той не стои на едно място, а се връща назад! - Хенри Форд
venelek
КОЛЕГА
Posts: 535
Joined: Tue Jan 30, 2007 5:20 pm
Location: Исперих

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by venelek »

vankopestera wrote: Накрая се оказа че на компа му липсва клема 30 - газаджиите я отрязали тотално да си чисти грешките - пуснах я и всичко си дойде на мястото.
Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. :P
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
ipivan
КОЛЕГА
Posts: 1124
Joined: Wed May 05, 2010 9:03 pm
Location: Плевен

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by ipivan »

Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. :P[/quote]

А как се прави рисета?
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная? :?:
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
venelek
КОЛЕГА
Posts: 535
Joined: Tue Jan 30, 2007 5:20 pm
Location: Исперих

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by venelek »

ipivan wrote:Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. :P
А как се прави рисета?
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная? :?:[/quote]

И така става.
Тези проблемните бяха с реле прекъсващо кл.30 и използвана нормално затворената му група.Релето се командваше заедно с газовия клапан и така като е на газ компа е без кл.30
Така ресета е тотален :mrgreen:
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
svirepia
КОЛЕГА
Posts: 190
Joined: Fri Mar 28, 2008 2:34 am

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by svirepia »

И аз мисля като колегата за vw то си е просто един консуматив като при по-старите опелчета.А дали новият ще идържи повече време зависи само от производителя на комутатора аз слагам на "BBB" , а последно сложих на моя паско на мобилетрон комплект който 2 дни по късно бобината се разцепи и колата естесвено изгасна.
vrm
КОЛЕГА
Posts: 111
Joined: Wed Aug 12, 2009 10:13 pm
Location: холандия,хага

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by vrm »

Слагам само hella и swag за VW.досега нямам рекламация.
90% от проблема е от последния ремонт!
bobigas
КОЛЕГА
Posts: 123
Joined: Sun Oct 19, 2008 10:04 am
Location: гр.Самоков

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by bobigas »

ipivan wrote:Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. :P
А как се прави рисета?
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная? :?:[/quote]
http://bobigas.snimka.bg/automobiles/go ... 835426.big
За ресета се използва реле с нормално отворен контакт.
Ivoflash
Posts: 1
Joined: Thu Sep 30, 2010 8:12 pm

Re: Комутатор на VW Golf 3 и други

Post by Ivoflash »

Аз от любопитство също отворих два комутатора. Единият от който беше телефункен като описаният от колегата stefo също с откачено краче, но транзистора беше здарв. това ми се стори странно, запоих кабелчета и ги изведох за да включа външен транзистор - бобината тръгна. Другата , която отворих вече беше с пробив в кристала на краиния транзистор, мисля и нея да пробвам по същия начин. Ако някой е пробвал подобно нещо да даде един съвет за транзистора, че ползвах един високоволтов, а мисля че и за по ниско напрежение ще свърши работа.
Post Reply