MB 124 E2.3 89g KE3.1

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Dago
Мнения: 21
Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 8:37 pm
Местоположение: Варна

MB 124 E2.3 89g KE3.1

Мнение от Dago »

Здравейте колеги.Тъкмо почвам да се занимавам с диагностика, новобранец съм и имам един въпрос към по-опитните с мех.инжекциони,че от 4 коли до сега 2 са МВ КЕ.Проблема на въпросния МВ е че понякога си мени оборотите на празен ход,а също и гасне,макар и много рядко.Мотора за празен ход изглежда добре,движи се нормално,профилактично му пръснах малко wd40.Първия switch за празен ход е наред.
Проблемите които открих са :във втория switch,който е на дроселната клапа има смущения(понякога е 2 ома,при натиск(почукване) или при неколкократно натискане си променя съпр. до около 60 ома;в датчика за положение на напорния диск -има много шум до около 2/3 от хода му;когато почне да мени оборотите си след около 20-30 сек,до минута спира подаването на импулси към мотора за празен ход,това явление се случва само понякога.Switch-а на дроселната клапа се продава само в комлект с нея и струва към 600лв,но така или иначе проблема не е в него,защото при окъсяване проблема си остава.Погледнато логично има 3 възможни причини,първата е аз пропускам нещо ,втората е компа е издъхнал след като не подава постоянно импулси към моторчето за празен ход,третата(и най-вероятната според мен) заради смущенията на потенциометъра на напорния диск компа изпада в някакъв авариен режим и спира подаването на импулси към моторчето за празен ход,но това е само предположение.
Потенциометъра за празен ход не се продава въобще(а и нямах възможност да го симулирам,поради липса на подръчни материали в този момент),искам да попитам има ли вариант да се оправи или замени този потенциометър,защото и в моргите не може да се намери,а и двата МВ имаха проблеми с него(първия имаше леко пропадане в зоната на празен ход,но нататък си беше добре,докато този,за които ми е въпроса сега има много големи смущения)
и така,да обобщя,въпросите ми са:
-проблема за празния ход дали е от шума в датчика за положение на напорния диск
-при всички режими ли компа трябва да подава импулси към мотора за празен ход
-някои отремонтирвал ли е този потенциометър
-въпрос само за хора които познават много добре МВ КЕ -регулатора на налягането е свързан към смукателния колектор(по-скоро към вентилацията на картерните газове)-това налягане влияе ли на системното налягане ,както е при обикновените MPI,или не.
Life is a bitch,get over it!
VOLUMAX
КОЛЕГА
Мнения: 222
Регистриран на: Чет Яну 19, 2006 9:25 pm
Местоположение: РУСЕ
Обратна връзка:

Re: MB 124 E2.3 89g KE3.1

Мнение от VOLUMAX »

Dago написа: и така,да обобщя,въпросите ми са:
-проблема за празния ход дали е от шума в датчика за положение на напорния диск
-при всички режими ли компа трябва да подава импулси към мотора за празен ход
-някои отремонтирвал ли е този потенциометър
-въпрос само за хора които познават много добре МВ КЕ -регулатора на налягането е свързан към смукателния колектор(по-скоро към вентилацията на картерните газове)-това налягане влияе ли на системното налягане ,както е при обикновените MPI,или не.
- na 100 % , управляващият блок на двигателя следи пряко този потенциометър и косвенно самата стоиност на оборотите на празен ход
- НЕ . при наличие на няколко неуспешни опита за корекция на оборотите на празен ход управляващият блок влиза в сервизен режим
и престава да управлява моторчето(то е така устроено че двигателя остава да работи на около 1100 оборота
- Най добре потърси нещо втора употреба
- баланса на клапана е вързан там колкото да не е навън в атмосферата , може да се каже ,че основното налягане на горивото на тази система е твърдо
hristo
КОЛЕГА
Мнения: 121
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 6:43 pm
Местоположение: София, Картроник ЕООД
Обратна връзка:

Мнение от hristo »

Потенциометара се продава за мерцедес и струва към 250лв.Мойто мнение е, че при тези автомобили диагностиката се прави с манометри и епроведки и по-малко с мултицет и осцилоскоп. :lol: :lol: :lol
Картроник ЕООД - BOSCH Модул
тел.: 832 11 67
VOLUMAX
КОЛЕГА
Мнения: 222
Регистриран на: Чет Яну 19, 2006 9:25 pm
Местоположение: РУСЕ
Обратна връзка:

Мнение от VOLUMAX »

hristo написа:Потенциометара се продава за мерцедес и струва към 250лв.Мойто мнение е, че при тези автомобили диагностиката се прави с манометри и епроведки и по-малко с мултицет и осцилоскоп. :lol: :lol: :lol
Последния път когато го търсих по магазини ми обявиха 330 лева и ми се стори крайно неизгодна цена !
Вярно е , че 80 процента от диагностиката и настройката на тези системи
се свежда до манометри и епроведки но :
При наличие на дефектирал потенциометър на дебитомерната клапа
можеш да забравиш за добър и стабилен празен ход ! ( за който всъщност беше темата )
Dago
Мнения: 21
Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 8:37 pm
Местоположение: Варна

Мнение от Dago »

Здравейте отново.Искам да благодаря за отговорите на Христо и специално на VOLUMAX,виждам че той е доста навътре в нещата.За регулатора на налягането питах,защото са му казали на собственика че е от него,без да мерят системното налягане,тъй като е имало нещо отчекнато по него от страната на вакума и са му го сменили и ефекта е нулев.На предния МВ му беше пукнат маркуча за вентилация и видях че маркучето от регулатора не е свързано към смукателния колектор,макар и да изглежда така,а към вентилацията на картерните газове,и там единствената им връзка е с еднопосочен клапан.Както и да е.
Моя човек не е готов да даде още 300 за този потенциометър,660 за switch-a на дроселната клапа,при положение че вече е изръсил около 600 за регулатора на налягането и ефекта е бил нулев.Откачих мотора за празен ход и сега си е доволен,държи малко високи обороти,но поне не ги мени надолу нагоре и накрая да гасне,и то разбира се ще стане пред някое кръстовище,и ще има после да се изключват поне два имобилайзера,че тогава отново въртене,а през това време клаксони,майни,..че после на следващия светофар отново.А в крайна сметка това са едни 1500лв за да ти паднат оборотите с 150 :( .,а при изключено моторче за празен ход проблеми няма.
VOLUMAX,да те питам,имал ли си случаи в които след като се смени този потенциометър колата да се оправя да не мени оборотите,защото очевидно на тази няма да разбера дали със сигурност е оттам проблема.
Днес човека дойде да я видя за един друг проблем-значи когато е студена си пали нормално,върви си без проблеми.Примерно я угасиш и решиш да я запалиш и ..не иска(понякога).Колкото и да въртиш не пали.Изчакаш 2-3 мин,въртиш и пали.Гасиш,веднага въртиш-пали.Поработи малко,угасиш я и веднага ако опиташ да я запалиш-не иска,отново 3-4 мин и тогава пали.Някакви идеи за този проблем.След като не е запалила свещите са сухи,подава добри искри,но не пали.Проверен е диференциалния регулатор на налягането-в момента на палене тока през него се покачва до 50mV(за около 2 сек).Това го проверявах защото си мислех че може имобилайзера да ми прави номера понякога, на предният МВ тук течеше обратен ток,но на този имобилайзера си спира само бобината,а в момента на непалене искри си се подават.Така както гледам съм проверил почти всичко,това което остана май е само сис/диф налягане,и минусите на двата компа.Видях в боша че на извод 4 на компа на запалването трябва да е минус,но там въобще няма кабел вътре в буксата(това може и да не е много достоверно,защото аз гледах ЕZ,а на тази кола е ЕZ68,който е на С-архив,а аз го нямам.)
Съмнявам се и за нещо друго-възможно ли е пунжера да задържа в зоната на празен ход,и оттам да не може да стабилизира оборотите,а също и това да е причината понякога да не пали.
PS за hristo Осцилоскопа и мултицета си вършат хубава работа тук,защото без тях трудно щях да хвана шума в тези потенциометри,които са си и най-вероятната причина за проблема (според VOLUMAX и мен :) ) .Виждам че в профила ти пише бош модул,не знам представител на бош ли си,но все пак-какво се прави в случай когато се сменят дюзи на мех. инжекция МВ с оригинални бош и те пръскат по-лошо от старите?Може ли да се направи рекламация и да се върнат тези дюзи?
Life is a bitch,get over it!
hristo
КОЛЕГА
Мнения: 121
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 6:43 pm
Местоположение: София, Картроник ЕООД
Обратна връзка:

Мнение от hristo »

На мерцедеса потенциометара е доста стабилен и много по малко дефектира от ауди, но и там се появяват проблеми.
Много ми е интересно, клиент които плаща за несвървена работа,а не му се дават пари за отстраняване на проблема. :lol: :lol: :lol:
По вапроса с дюзите, не мога да разбера защо към мен отправяш въпроса.Аз никога, ама никога не съм имал проблеми с нови дюзи.
П.П. За да не работят тези дюзи има друг проблем :shock: :?:
Картроник ЕООД - BOSCH Модул
тел.: 832 11 67
Dago
Мнения: 21
Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 8:37 pm
Местоположение: Варна

Мнение от Dago »

hristo написа:Много ми е интересно, клиент които плаща за несвървена работа,а не му се дават пари за отстраняване на проблема. :lol: :lol: :lol:
По вапроса с дюзите, не мога да разбера защо към мен отправяш въпроса.Аз никога, ама никога не съм имал проблеми с нови дюзи.
П.П. За да не работят тези дюзи има друг проблем :shock: :?:
Хм,нещо не мога да хвана част от логиката в твоя отговор,но карай.Значи проблема с гасненето на празен ход е оправен(за без пари по-добър начин не се сещам)предполагам че и ти ако беше на негово място нямаше да платиш 1000 лв за да ти паднат оборотите на празен ход с 150.
За дюзите отправих въпроса към теб защото си мислех че си някакъв официален представител на Бош,но сега видях вашата страницата.За това че не си имал проблеми с нови дюзи си е късмет(а проверявал ли си новите дюзи като ги сложиш дали добре пръскат),а аз имах и то с първите още и те бяха купени от официален представител.
Относно
П.П. За да не работят тези дюзи има друг проблем :shock: :?
нещо не мога да се сетя за варианти,при положение че си държи стабилни 5.5 бар-а и при размяна на местата на лоша с добра ,лошата си остава да пръска зле.
Като и да е.Това над което все още умувам е защо като загрее не иска да пали веднага,а чак след 3-4 мин,всякакви идеи са добре дошли.
Life is a bitch,get over it!
hristo
КОЛЕГА
Мнения: 121
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 6:43 pm
Местоположение: София, Картроник ЕООД
Обратна връзка:

Мнение от hristo »

Колега, мисля, че знаеш че тези дюзи имат период на сработване, затова след няколко часа работа се прави нова регулировка на СО.
По въпроса с трудното палене, проблемите са два: смуче въздух от някъде или някоя от дюзите не затваря добре.Налягането пред дюзите дрябва да спада съвсем малко за 20 мин.
Картроник ЕООД - BOSCH Модул
тел.: 832 11 67
Kosaca
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Окт 17, 2010 4:24 pm
Местоположение: Italy,Villarica

Re: MB 124 E2.3 89g KE3.1

Мнение от Kosaca »

Здравейте темата е стара но и аз имам същия проблем с една 124-ка 2.0 бензин 122 коньовия мотор работи загрее на 80 градуса гасиш въртиш пали въртиш въртиш пак пали караш си спираш да си земеш кафе и не пали можеш да въртиш 20 минути не пали чакаш 2 3 пали от раз все едно е студен мотора пак караш гасиш и палиш и ги разпалва един по един.Дайте мнения.
тел. 003593209333963

Skype- lada_japan,rusia
dyaneff
КОЛЕГА
Мнения: 252
Регистриран на: Съб Мар 06, 2010 5:31 pm
Местоположение: Долни Чифлик

Re: MB 124 E2.3 89g KE3.1

Мнение от dyaneff »

Какво налягане прави помпата преди да запалиш, какво е налягането като изгасиш и колко време остава под налягане системата след изгасване.
Kosaca
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Окт 17, 2010 4:24 pm
Местоположение: Italy,Villarica

Re: MB 124 E2.3 89g KE3.1

Мнение от Kosaca »

Проблема да го търся само в горивната система или и в запалителната колта няма аларма и имо.
Поздрави.
тел. 003593209333963

Skype- lada_japan,rusia
renene
КОЛЕГА
Мнения: 303
Регистриран на: Нед Мар 23, 2008 6:43 pm
Местоположение: люлин 2

Re: MB 124 E2.3 89g KE3.1

Мнение от renene »

Kosaca написа:Здравейте темата е стара но и аз имам същия проблем с една 124-ка 2.0 бензин 122 коньовия мотор работи загрее на 80 градуса гасиш въртиш пали въртиш въртиш пак пали караш си спираш да си земеш кафе и не пали можеш да въртиш 20 минути не пали чакаш 2 3 пали от раз все едно е студен мотора пак караш гасиш и палиш и ги разпалва един по един.Дайте мнения.
Това където ги разпалва един по един ме навежда на мисълта за гориво-гони въздуха и тогава пали.За начало загаси колата и извади дюзите без да им махаш тръбите и виж дали текат докато зимаш кафето. :lol: Тия дюзи отварят след 2.8бара и работят някаде на около 4бара ,ако имаш подходящ комплект за мерене на налягане се закачи между главата и някоя от тръбичките до дюзите,да видиш имаш ли тия 4бара на стартер.Нямаш ли ги си или за главица или помпа.
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
traqnsavov
КОЛЕГА
Мнения: 350
Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
Местоположение: Варна

Re: MB 124 E2.3 89g KE3.1

Мнение от traqnsavov »

Дюзите на мерцедес са си само на мерцедес, правят се не от бош а от завода нищо че на корпуса на дюзата пише бош..

Повечето мерцедеси дюзите отварят на 5.5 Pa. докато при другите бошове отварят на 3.3 Pa.

Аз съм си правил тройник с манометър само и само да мога да проверявам едни нови дюзи, оказа се че "орогиналните" бош дюзи които ги продават в момента не стават...

Потърсих информация из нета и излезе че бош доставя разглобени дюзите мерцедес си ги калиблира и ги затваря..

Така че не бъркайте дюзите на мержама с тея на аудито или Фолк"чалгата"-с-вагон-с-касетофон външно са еднакви опаче по параметри са различни....

В руските торенти имаше едно пидиефче за мержами там са записани всички тея стойности и характеристики..
Акой някой има нерви да се занимава точно с тея мерцедеси не е зле да си ги набави...
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Публикувай отговор