Aspar написа:За всичко си прав качествената техника е важна но професионализма и опита са 70% . Мисля че не си запознат с FSA по добре не го коментирай , имам фса 720 от 4 г. и го препоръчвам на всеки който може да си го позволи според мен е един от най добрите мотор тестери . Често излизат в германия втора употреба на доста сносна цена .
Радвам се колега че работиш с fsa-то тъкмо можеш да споделиш как се закачаш на индивидуалното запалване ( за вторични осцилограми без да вадиш бобината и без да я удължаваш с кабели до свеща- пример бмв 6цил.), не съм казал че е лош но цената според мен е много голяма ( говорим за нов ), наблюдавам ги втора употреба ( това според мен трябва да е цената на нов ). Аз единствено мога да споделя опита си със SUN желязна машина, детайлни осцилограми, минусите- неможе с DIS и индивидуално и едноканалния му осцилоскоп не е ниво ( все пак е доста стар модел ).
Тъкмо за това е точна тази тема да обсъдим + и - на всеки както и цена-възможности а не дали му трябва на човек или не нали така, много добре ще е особено ако колега е работил с две марки и повече, затова споменах и марки като AVL, Texa и разбира се колегите от adiаsys и дек.
Колега rangel1 явно си пропуснал другите параметри в скобите които са точно 7 нито повече нито по малко:
-топ. число на свещите
-Ԑ степен на сгъстяване
-d разстояние между електродите на свещите
-θ ъгъл на предварение
-α въздушно отношение
-n обороти
-δ натоварване на двигателя
Ето как зависи вторичното напрежение от всеки параметър Î U2пр.=f( Î Топ. Число на свещите, Î Ԑ ,Î d, | θ, Î α ,| n , Î δ ) Î е нараства | е намаля
Колега aspar ако не ти трябва fsa-то межем да се чуем ( за мен ще е удоволствие за колеги ) макар че за момента ще взема PPS от колегите ditex да допълня дупките на моя тестер.
Весели празници.