теоретичен въпрос за кабели
теоретичен въпрос за кабели
бос съм в компютърната диагностика, ползвам услугите на колеги, но понеже все повече и повече ми се налага да ползвам съм се заел да се пооборудвам. с някои марки съм се справил, но търся решения за пежо/ситроен и рено/дачия
та въпроса ми е каква дявол да го вземе е разликата между колите, та трябва за всяка отделен кабел, например имам ваг-ком-ски кабел, каква е разликата в кан-шината на реното та не може да се ползва, протокола за комуникация е в чипа на кабела ли?
Елм-базираните кабели са за много коли но основно за двигател, т.е. доколкото схващам ОБД съвместимите коли, каквито по закон са всички, са с унифицирана връзка само с двигател, тъй като обд-стандарта е въведен заради вредните емисии, а комуникацията с другите модули е "фирмена тайна"? Правилно ли разсъждавам?
Не питам за съвет какво оборудване да си купя, има изписано достатъчно по въпроса, любопитен съм защо кабел за една кола не работи с друга
та въпроса ми е каква дявол да го вземе е разликата между колите, та трябва за всяка отделен кабел, например имам ваг-ком-ски кабел, каква е разликата в кан-шината на реното та не може да се ползва, протокола за комуникация е в чипа на кабела ли?
Елм-базираните кабели са за много коли но основно за двигател, т.е. доколкото схващам ОБД съвместимите коли, каквито по закон са всички, са с унифицирана връзка само с двигател, тъй като обд-стандарта е въведен заради вредните емисии, а комуникацията с другите модули е "фирмена тайна"? Правилно ли разсъждавам?
Не питам за съвет какво оборудване да си купя, има изписано достатъчно по въпроса, любопитен съм защо кабел за една кола не работи с друга
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: теоретичен въпрос за кабели
Е въпросът ти ме смайва, честно...
Каква е разликата и защо я има?
Много просто - ако няма разлика, как ще трябва да си купуваш за всяка марка кабел?
Каква е разликата и защо я има?
Много просто - ако няма разлика, как ще трябва да си купуваш за всяка марка кабел?
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: теоретичен въпрос за кабели
ако всички коли се четат само с един кабел всеки шестокласник ще е номер 1 и 10% от китайците ще починат от глад
Re: теоретичен въпрос за кабели
за причината да ги правят различни се досещам въпроса ми беше по скоро каква точно е разликата и дали не могат да се ползват например набор от 6 кабела за всички марки (това съвсем условно)
Re: теоретичен въпрос за кабели
Потърси думите "комуникационен протокол".
Re: теоретичен въпрос за кабели
според тази тема http://www.kolegi.info/viewtopic.php?t=1866&f=19 6-то и 14-то краче на буксата са съответно кан хай и лоу, явно на всички кан-автомобили (или греша?)
въпроса ми е след като имам някакъв кабел, който поддържа кан, защо да не мога да го ползвам с всички автомобили? каква е причината да не става?
въпроса ми е след като имам някакъв кабел, който поддържа кан, защо да не мога да го ползвам с всички автомобили? каква е причината да не става?
Re: теоретичен въпрос за кабели
А кои автомобили според тебе имат кан шина?
Re: теоретичен въпрос за кабели
почти всички или всички от последните 3-4 години?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: теоретичен въпрос за кабели
Елементарно колега. Всичко е като при хората звук, уста, гласови струни и т.н. е еднакво, но езика е различен. Само за двигателите е въведен единен стандартен език-ОБД2 от определена година за вредните емисии и лесно се чете с елма. Но е с ограничени диагностични функции. Като сложиш и комерсиалните функции, разбираш защо не можеш да минеш с един кабел.ogromnii написа:според тази тема http://www.kolegi.info/viewtopic.php?t=1866&f=19 6-то и 14-то краче на буксата са съответно кан хай и лоу, явно на всички кан-автомобили (или греша?)
въпроса ми е след като имам някакъв кабел, който поддържа кан, защо да не мога да го ползвам с всички автомобили? каква е причината да не става?
То и при една и съща марка при различни години кан комуникацията е различна понякога.
Май не го обясних като за лаик, но мисля че е ясна идеята
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: теоретичен въпрос за кабели
благодаря ти за изчерпателния отговор , последното което не разбрах е дали "езика" за комуникация по кан шината е хмм.. заложен в самия "кабел" т.е. дали той изпълнява функцията на "преводач" между компютър и кола?
не храня илюзията че може да мина с един кабел, вярвам че вие не си купувате много просто за да си имате , интересно ми е да си изясня самия процес, затова и сложих такова заглавие на темата.
не храня илюзията че може да мина с един кабел, вярвам че вие не си купувате много просто за да си имате , интересно ми е да си изясня самия процес, затова и сложих такова заглавие на темата.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: теоретичен въпрос за кабели
Не е заложен езика в кабела. В него е заложен сериен номер или хардуерен ключ, по простата причина да не можеш да работиш с кракната програма и какъвто и да е кабел,а да си закупиш кабел с програмата.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: теоретичен въпрос за кабели
ясно , благодаря много за ограмотяването