ремонт на електронен блок за управление

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
akademika
Мнения: 5
Регистриран на: Пет Дек 30, 2011 5:45 am

ремонт на електронен блок за управление

Мнение от akademika »

Здравейте колеги, искам да попитам, възможен ли е ремонт на блока за управление. Със сигурност не работи сектора, който подава напрежение на горивния ел. клапан, на подгряването и кой знае още къде, защото дадох ръчно ток и на двете места и пак не запали. А като смених блока си запали веднага. Също така на таблото не светеше само реотанчето за подгряване.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/2 ... directlink

Колата е Тойота hilux-surf 93г 3.0L TD модел на двигателя KZ-TE
И се чудя в сервиз по електроника ли да го нося или в авто сервиз който се занимава с електрониката на колите.
Ше съм благодарен ако има някой с подобен проблем да сподели опит.
Поздрави и весели празници
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от rockton »

-Този блок е отремонтируем , при Японските ЕЦУ от тези ранни години проблемите се свеждат до няколко причини.Липса на някой от вътрешните опорни напрежения, ликаж в напрежение или недоизглаждане в захр.на проца. В много редки случаи 'литва" някой от драйверите! Джапан електрониката е много кадърно направена и изключително здрава -устойчива. В сравнение с чикиите на Бош и Сименс, японските ЕЦУ се ремонтират успешно почти винаги! Поне при мен до сега за толкова години практика имам само един случай в който компира на японска кола не подлежеше на ремонт, защото беше тотално разложен от мокрене, колата беше престояла под вода 1 денонощие, електролизата беше сътворила син камък за една пръскачка за лозе :mrgreen: :mrgreen:
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
akademika
Мнения: 5
Регистриран на: Пет Дек 30, 2011 5:45 am

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от akademika »

rockton написа:-Този блок е отремонтируем , при Японските ЕЦУ от тези ранни години проблемите се свеждат до няколко причини.Липса на някой от вътрешните опорни напрежения, ликаж в напрежение или недоизглаждане в захр.на проца. В много редки случаи 'литва" някой от драйверите! Джапан електрониката е много кадърно направена и изключително здрава -устойчива. В сравнение с чикиите на Бош и Сименс, японските ЕЦУ се ремонтират успешно почти винаги! Поне при мен до сега за толкова години практика имам само един случай в който компира на японска кола не подлежеше на ремонт, защото беше тотално разложен от мокрене, колата беше престояла под вода 1 денонощие, електролизата беше сътворила син камък за една пръскачка за лозе :mrgreen: :mrgreen:
А така, а къде да го донеса за побългаряване? Щото аз така или иначе си купих нов, но този няма да хвърлям я, щом е отремонтируем давай да го правим та да има :roll:
bayov
КОЛЕГА
Мнения: 78
Регистриран на: Съб Юли 22, 2006 8:23 pm
Обратна връзка:

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от bayov »

Този блок е отремонтируем , при Японските ЕЦУ от тези ранни години проблемите се свеждат до няколко причини.Липса на някой от вътрешните опорни напрежения, ликаж в напрежение или недоизглаждане в захр.на проца. В много редки случаи 'литва" някой от драйверите! Джапан електрониката е много кадърно направена и изключително здрава -устойчива. В сравнение с чикиите на Бош и Сименс, японските ЕЦУ се ремонтират успешно почти винаги! Поне при мен до сега за толкова години практика имам само един случай в който компира на японска кола не подлежеше на ремонт, защото беше тотално разложен от мокрене, колата беше престояла под вода 1 денонощие, електролизата беше сътворила син камък за една пръскачка за лозе
Аз пък съм видял доста компове на МИТСУБИШИ за боклука .Като им изтекат така иначе здравите японски кондензатори и почти винаги е за кофата .Ако си такъв майстор имам 20тина с различни дефекти от изтекли кондензатори от дупки в платката до запалване на елементи :lol:
akademika
Мнения: 5
Регистриран на: Пет Дек 30, 2011 5:45 am

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от akademika »

bayov написа: Аз пък съм видял доста компове на МИТСУБИШИ за боклука .Като им изтекат така иначе здравите японски кондензатори и почти винаги е за кофата .Ако си такъв майстор имам 20тина с различни дефекти от изтекли кондензатори от дупки в платката до запалване на елементи :lol:
Интересното е, че в offroad форума ни, оплакванията на паджероводите от тези блокове са в пъти в повече, отколкото на нашите тойотаджии......
На паджерото също би трябвало да са "DENSO", единственното смислено обяснение за мен е, че Тойота е и военен производител........но пак не виждам логика ако са на същата фирма..................
Та къде да ходя да го видят само не разбрах... :roll:
akademika
Мнения: 5
Регистриран на: Пет Дек 30, 2011 5:45 am

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от akademika »

bayov написа: Като им изтекат така иначе здравите японски кондензатори и почти винаги е за кофата .....и от изтекли кондензатори от дупки в платката до запалване на елементи :lol:
Не знам, но моят изглежда доста прилично въпреки преклонната си възраст, няма видими изменения.......
Ето................

https://picasaweb.google.com/lh/photo/U ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/W ... directlink

Мисля, че е нещо дребно и заменяемо, само незнам къде да отида :roll: :roll: :roll:
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от rockton »

bayov написа:
Този блок е отремонтируем
Аз пък съм видял доста компове на МИТСУБИШИ за боклука .Като им изтекат така иначе здравите японски кондензатори и почти винаги е за кофата .Ако си такъв майстор имам 20тина с различни дефекти от изтекли кондензатори от дупки в платката до запалване на елементи :lol:
-Щом си събрал такъв "арсенал" от дефектирали ЕЦУ , давай ги насам ,от 20 броя пряко сили :oops: все ще съживя поне половината :mrgreen:
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от rockton »

akademika написа:
bayov написа: Като им изтекат така иначе здравите японски кондензатори и почти винаги е за кофата .....и от изтекли кондензатори от дупки в платката до запалване на елементи :lol:
Не знам, но моят изглежда доста прилично въпреки преклонната си възраст, няма видими изменения.......
Ето................

https://picasaweb.google.com/lh/photo/U ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/W ... directlink

Мисля, че е нещо дребно и заменяемо, само незнам къде да отида :roll: :roll: :roll:
-Писах ти на лични.
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от rockton »

-Здравейте колеги. Извинявам се че чак сега пиша за развитието по темата, но чесно казано бях я позабравил, та като преглеждах сега форумът ми попадна пред очите ...та накратко!
Клиентът "Академика", се появи при мен в сервиза чак когато и с вторият(смененият) компир, Тойотата е спряла да пали, демек вече имал в наличност две убити ЕЦУ-та и едно доста голямо-бих казал огромно НЕДВИЖИМО имущество. Не става за бутане, не става за теглене(с какво да е, над 3 тона е), -Автоматична кутия, натова отгоре със десен волан!
-Дадох му координати на мой приятел с голям репатрак, и Академика реши и докара колата баш в времето когато Валеше най големият сняг(Луд човек-заклет риболовец маняк :lol: :oops: ) и беше натрупало най много, невъзможно беше да я свалим в гаража, всичко беше затрупано а и се пързаляше ужасно, академика откара тойотата пред тях, и ми донесе Двата дефектирали компютъра!!!
И двете ЕЦУ-та нямаха видими дефекти.
Но при задълбочено измерване повредите лъснаха, отремонтирах единия, академика на следващият ден дойде взе го и след около час ми се обади "щастлив като мида" да каже че "големият чук" е запалил от четвърт :P
Вторият компютър се закучи, академикаискаше да възстановя и него за да имал един в резерва за всеки случай,,но този не тръгна от пърчият път.
Наложи се да докара Тойотата при мен в гаража, но вече на собствен ход, за да замеря някой неща с осцилоскопа тук там, та установих че грешката е моя.
При ремонта на втория компир карах рутинно и не съм догледал малък но съществен дефект, прегоряла микро писта точно под свързващият конектор(куплунга)...е нямаше как да я видя под конектора :mrgreen:
Та това е резултата от два дефектирали ЕЦУта и двата станах успешно работят коректно!Направил съм и набор от снимков материал за ремонта.
Това ЕЦУ Денсо-са две в едно ..управление на двигател и управление на скоростна кутия.
Разбира се информативно ги закачих на кармана, имат богат набор живи данни......което е барнал бай Японец го е барнал отлично!!! :lol: :lol:
bayov написа:
Този блок е отремонтируем
Аз пък съм видял доста компове на МИТСУБИШИ за боклука .Като им изтекат така иначе здравите японски кондензатори и почти винаги е за кофата .Ако си такъв майстор имам 20тина с различни дефекти от изтекли кондензатори от дупки в платката до запалване на елементи :lol:
Колега Байов, още чакам да ми изпратиш онези 20сетина компира, японската електроника ми е голяма слабост и към нея имам специално(топло) отношение. Виж ако беше Бош или пък още по лошо сименс хич ня бих искал и да ги погледна :mrgreen: :mrgreen:
майтапя се не се обиждай , но ако наистина имаш прати ги от тези които станат ще делим наполовина...ако си съгласен разбира се..............

Поздрави на всички и лек успешен ден!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
akademika
Мнения: 5
Регистриран на: Пет Дек 30, 2011 5:45 am

Re: ремонт на електронен блок за управление

Мнение от akademika »

rockton написа:-Здравейте колеги. Извинявам се че чак сега пиша за развитието по темата, но чесно казано бях я позабравил, та като преглеждах сега форумът ми попадна пред очите ...та накратко!
Така си е оправи ги човекът, сега са безотказни двата, имах съмнение в единия, че не управлява добре помпата( комън рейл) система, но се оказа че времето не управлява добре нафтата. Явно е била кристализирала, та сипнах на 50 литра нафта 6% бензинец и 10% в/у бензина, двутактова масло, смених и горивния филтър и пак си литна колата :lol: :lol: При -15 палеше от един оборот. Чиста работа.....
Публикувай отговор