bmw e36 проблем с паленето

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Post Reply
stefantinkov
КОЛЕГА
Posts: 42
Joined: Thu Apr 07, 2011 11:01 pm
Location: София

bmw e36 проблем с паленето

Post by stefantinkov »

BMW-то е '94, 320, 150 к.с. (според Autodata 149), компютър Siemens MS 40. Колата има проблем с датчика на коляновия вал. На мерене стойностите му отговарят на тези в датата. С включени CKP и CMP, при въртене на стартер има искра само на 2ри и 5ти цилиндър. С изключен CKP, ECM подава сигнал и на шестте бобини. При диагностика с CarSoft изписва CKP като грешка. Кабелът на CKP беше в много лошо състояние, смених го с нов и пак същото - искра само на 2ри и 5ти. ECM се захранва коректно и кабелите на всички датчици до него са здрави . Пробвах с друг датчик 2ра употреба - същата работа. Отворих компютъра, беше се мокрил, имаше и изгнило. сложих нов комп - без промяна. Сложих нов датчик (менте) с него запали лесно, при работещ двигател изключих CMP => CKP работи, закачих го с Carsoft и изчистих грешката. Вечерта тръгнах да го паля и историята се повтори. Отново имаше грешка CKP, отново при стартер имаше искра само на 2ри и 5ти и отново без датчика имаше на всички. Според мен или и този комп има проблем (поне не беше мокър отвътре) и гори датчика или трябва да се вземе оригинален датчик с надеждата да изкара повече от час.
galin
КОЛЕГА
Posts: 146
Joined: Mon Aug 31, 2009 12:09 am
Location: Бургас

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by galin »

Добре де казваш без кол. вал има искра и на 6-те цилиндъра. А пали ли? Как работи?
stefantinkov
КОЛЕГА
Posts: 42
Joined: Thu Apr 07, 2011 11:01 pm
Location: София

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by stefantinkov »

Без CKP компютъра получава сигнал че двигателя се върти от CMP, но чак на третото развъртане на мотора при стартер идва искрата, което затруднява паленето, защото понякой път дави свещите. Пробвах да извадя предпазителя на помпата и да го сложа точно на третото развъртане и пали без проблем. Колата работи добре, но не както със датчика, не ускорява толкова бързо и има леко заглъхване при kick down, след което извежда.
Въпросът ми е кое е по-вероятно - датчика да е много скапан или MS40 да са много скапани компютри?
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by rangel1 »

На мен пък ми е интересно от де си сигорен че проблема е в дачика и компа :lol:
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by bobolin4o »

На тия Бимери се слагат само нови и оригинални датчици, другото е гавра със себе си!
Ако клиента не ще да плаща за нов оригинален датчик, чети надолу:
Отваряш компа, намираш къде е чипа, дето обслужва двата датчика... виждаш кои са му изводите съответстващи на двата датчика...
Изхвърляш чипа, изхвърляш двата датчика и монтирваш такива от MS43 системата - датчици на ХОЛ...
Подвързваш ги на съответните места след вече изхвърления чип...
Другото са подробности, които не е необходимо да обяснявам, смятам, че схвана идеята...
Най-накрая съдираш клиента за добре свършената работа, с перспектива дет се вика и не забравяш да кажеш "мерси"!
TuningMaster Image
0887 704 900
stefantinkov
КОЛЕГА
Posts: 42
Joined: Thu Apr 07, 2011 11:01 pm
Location: София

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by stefantinkov »

rangel1 wrote:На мен пък ми е интересно от де си сигорен че проблема е в дачика и компа :lol:
Колега, можеш да кажеш поне според теб къде е проблема в такъв случай!

Преди половин час си замина и CMP сега с 2та датчика дава искра на 2ри и 5ти, а без един от тях не дава на никой.

най-вероятно ще минаваме на варианта на колегата bobolin4o

п.с. някой да предлага датчици от MS43 :roll:
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by bobolin4o »

Имам чувството, че не схвана иронията в поста ми...
Нов оригинален д-к колянов вал - 140 лева, 25 лева монтаж
За тая операция дето я нахвърлих, лично аз бих взел 200 лева труд, сензорите башкъ (нови, оригинални)...
Пък за проблемите ти с това БМВ - струва ми се, че нещо ти убягва...
TuningMaster Image
0887 704 900
mladen
Posts: 14
Joined: Wed Feb 10, 2016 3:50 pm
Location: Средец

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by mladen »

Здравейте колеги. Темата е много стара но проблема при мен е абсолютно същия като този описан от колегата. И за това реших да пиша в тази тема вместо да пускам нова. Ето и малко пред история. Въпросното бмв пристига при мен на въже причината за това е зверско прегряване поради спукан воден маркуч. Отворих мотора и три от буталата бяха задрали и блока също беше пострадъл и със собственика взехме решение направо да сменим двигателя. И така сменям го свързвам всичко и бръммм запали си всичко ок . Изваждам я на вън и я гася и идва човека да си я взима и няма палене. Закачам я със АТС900 и изписва фазов датчик. Сменям го със друг втора употреба пак същото сменям го със нов същата работа. Проверих захранването на компа ок инсталацията от датчика до компа ок. Отворих компа изглежда си наред. Не знам вече крелакво да правя видях се в чудо. Някой борел ли е такъв проблем.
mirkko
КОЛЕГА
Posts: 36
Joined: Wed Nov 16, 2016 8:09 am
Location: Пазарджик

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by mirkko »

Мога да дам като идея дачтика на коляновия вал.Ако е той може да запали единствено ако е студена иначе ако е топла попринцип не палят.
mirkko
КОЛЕГА
Posts: 36
Joined: Wed Nov 16, 2016 8:09 am
Location: Пазарджик

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by mirkko »

Също хубаво си отворил компа да не би да е имало влага ...изсуши го хубаво и пак пробвай. Имал съм подобен проблем с мерцедес.Беше навлажнен компютъра и даваше грешка колянов вал,не можеше да запали.Изсуших го на слънце и се оправи.
rockton
КОЛЕГА
Posts: 596
Joined: Tue May 27, 2008 7:29 am
Location: Захарна Фабрика

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by rockton »

mirkko wrote:...Изсуших го на слънце и се оправи.
-Абе "колега" тоя контролер да не е ушав от сини "сливи" та да го сушиш на слънце :lol:
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
mirkko
КОЛЕГА
Posts: 36
Joined: Wed Nov 16, 2016 8:09 am
Location: Пазарджик

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by mirkko »

Нещо се заяждаме май :D
mladen
Posts: 14
Joined: Wed Feb 10, 2016 3:50 pm
Location: Средец

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by mladen »

Здравейте днес реших проблема. Само не ми стана ясно как се е случило това нещо. Оказа се че веригата беше прескочила един зъб тоест смукателния вал беше един зъб на зад. Зацепих ангренажа на ново и се оправи. :D
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: bmw e36 проблем с паленето

Post by gt40 »

При тази ситуация е излезнал датчик разпред вал. Тъй като ти е втора употреба мотора, първо е по-логично да видиш зацепването на ангренажния привод.
Поздрави.
Post Reply