Колеги ,в атодата като че ли има малко инфо за веригата и поставянето и на този двигател.
става реч замотора 199а.монтиран в Добло.
Някои сменял ли е.Старата верига е скъсана.
Зацепване 1.3 мултиджет Фиат 2008г.
Зацепване 1.3 мултиджет Фиат 2008г.
Бензина е за измиване на дизелови части.
Re: Зацепване 1.3 мултиджет Фиат 2008г.
Дават само инфо че се блокира разпр. вал а за коляновия....нищо! Ама забравят че Опел купиха тея мотори от Фиат
Като чукнеш на Astra H със Z13DTH мотор и ти излиза същия мотор ама дават и чоп за коляновия вал. Почти съм сигурен че ще се маха датчика и бучиш там. А за разпределителния дават special tool 8 мм болт
Мен ако питаш махни му датчика на кол. вал и виж дали няма да стане за всеки случай на първи цилиндър дюзата вънка и едно индикаторче...друго е часовника да покаже точно време... 

Като чукнеш на Astra H със Z13DTH мотор и ти излиза същия мотор ама дават и чоп за коляновия вал. Почти съм сигурен че ще се маха датчика и бучиш там. А за разпределителния дават special tool 8 мм болт


Re: Зацепване 1.3 мултиджет Фиат 2008г.
Зацепих и запалих без ядове.операцията излезе елементарна.Не съм ползвал спец.инструменти.Импровизирах.
Някои ако има зор с такъв мотор ще казвам.Да се знае ,че буталата при зацепване са в една повърхнина,тоест не в ГМТ.
Някои ако има зор с такъв мотор ще казвам.Да се знае ,че буталата при зацепване са в една повърхнина,тоест не в ГМТ.
Бензина е за измиване на дизелови части.
Re: Зацепване 1.3 мултиджет Фиат 2008г.
Най-трудното в зацепването на този мотор е да се сетиш че болта на коляновия вал е с обратна резба
Сега вече има инфо за тези мотори,през 2007г ми се наложи да сменям такава скъсана верига на корса Ц и се видях в чудо докато нацеля дупката на маховика.Тези вериги са като ремъците 100хиляди км и са чао!

Сега вече има инфо за тези мотори,през 2007г ми се наложи да сменям такава скъсана верига на корса Ц и се видях в чудо докато нацеля дупката на маховика.Тези вериги са като ремъците 100хиляди км и са чао!
Докато една жена мълчи не я прекъсвай!
Re: Зацепване 1.3 мултиджет Фиат 2008г.
В Аутодата пише ,че болта е с хомосексуално ориентиранеkaramilev wrote:Най-трудното в зацепването на този мотор е да се сетиш че болта на коляновия вал е с обратна резба![]()
Сега вече има инфо за тези мотори,през 2007г ми се наложи да сменям такава скъсана верига на корса Ц и се видях в чудо докато нацеля дупката на маховика.Тези вериги са като ремъците 100хиляди км и са чао!

Бензина е за измиване на дизелови части.
Re: Зацепване 1.3 мултиджет Фиат 2008г.
поддържам 4 добла с такъв мотор, едното скъса верига на 110000, вече са на над 200 и никое друго не е късало 

-
- КОЛЕГА
- Posts: 236
- Joined: Mon Apr 06, 2009 9:10 pm
- Location: Германия
Re: Зацепване 1.3 мултиджет Фиат 2008г.
Да ви споделя и моя опит с това чудо на инженерната мисъл Мултиджет. Сменям верига на Корса с този чудесен мотор, вадя старата нареждам всичко ново, закопчавам кол. вал, след това въртя за да закопчея и разпр. вал, но само предния, като си мисля че няма смисъл да закопчавам и задния, които е правил знае къде е навряно. При демонтажа на анг. колело на разпр. вал се наложи да го отвивам с гаиковерт - много беше стегнато. Всичко е на белези, стягам и започвам да въртя двигателя на ръка - превърта четвърт оборот и удря. Започвам да търся къде ми е грешката, пак докарвам на белези закопчавам - всичко точно, пак въртя, пак удря. След доста чесане там където не ме сърби си казвам чакаи да закопчея и задния вал. Предния ми е на белег а задния някъде си. Какво мислите че е станало - при развиването с гаиковерта, впреки че държах контра на анг. колело се е развил болта от другия краи на разпр, вал под помпата. В краина сметка колата стана но писах всичко това за да не правите и вие моята грешка.