Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Здравейте колеги имам проблем с тази ланчиа, системата за управление е магнети марели IAW 59F. Проблема е следния лампата на двигателя свети записаната грешка е Р0351. Смених бобината но колата не се управи но след като задържах на 2000 оборота и колата спря да прекъсва и грешката съответно се изтри. Инсталацията до компютър е проверена няма късо нито прекъсване на кабелите и ангренажа е добре. На живите данни на бобините времената са много високи и на всичкото отгоре се и разминават с много на тази с проблема е 5.60 ms на другата е 3,50 ms. Интересното е, че когато не работи едната бобина, според кодочетеца, времената са в норма но искра към свещите има а импулса към дюзите го няма. Въпроса ми е дали проблема е в копютъра и дали подлежи на ремонт ?
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Имал съм напълно идентичен случай с Фиат Пунто - след цялата проверка на инсталацията и датчици се оказа компютъра. Не знам дали подлежи на ремонт, на мен ми изпадна от една морга за смешни пари и направо го подмених.
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
От компа е.
Като не работи бобината изключва и съответните дюзи.
Преди време го установих като се опитах да подкарам едно с външно електронно .
Някой път подлежи на ремонт компа, зависи как точно е изгорял.
Като не работи бобината изключва и съответните дюзи.
Преди време го установих като се опитах да подкарам едно с външно електронно .
Някой път подлежи на ремонт компа, зависи как точно е изгорял.
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Благодаря ви за отговорите и аз така си мисля . А намерих и нещо интересно :
http://www.cento-world.de/iaw-59f-und-5 ... 22844.html
Май ще се отрваря компютъра. Тези алуминиеви проводници знае ли някой как да ги "върна на мястото им".
http://www.cento-world.de/iaw-59f-und-5 ... 22844.html
Май ще се отрваря компютъра. Тези алуминиеви проводници знае ли някой как да ги "върна на мястото им".
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Малко развитие по темата отворих компютъра нищо видимо всичко вътре изглежда наред. След като прочетох цялата тема за този вид копютри се оказа някакъв заводски дефект от дефектирала бобина се претоварвал управляващия чип и той се скапвал. Предлагат рециклиран за мнооооого пари но пък повишена мощност на двигателя и с по малък разход на гориво но 360 евро са си пари.
Някой може ли да го поправи този който е от колата, естесвено клиенката си плаща, пък и тя си заслужава.
Някой може ли да го поправи този който е от колата, естесвено клиенката си плаща, пък и тя си заслужава.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 236
- Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 9:10 pm
- Местоположение: Германия
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Колега, и аз бях писал за едно Пунто със същия мотор и комп. При мен не управляваше дюзите на 1 и 4 цил. Рангел1 ми прати снимки как се разглобява, и аз го разглобих, замерих за разпоени споики и го зарязах. Намерих такъв комп. с ключа и иммото за 120 евро / говоря за Гърция/, ама клиента явно няма интерес и колата така седи.
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
NASKO12234 написа:Колега, и аз бях писал за едно Пунто със същия мотор и комп. При мен не управляваше дюзите на 1 и 4 цил. Рангел1 ми прати снимки как се разглобява, и аз го разглобих, замерих за разпоени споики и го зарязах. Намерих такъв комп. с ключа и иммото за 120 евро / говоря за Гърция/, ама клиента явно няма интерес и колата така седи.
Имаш предвид, че копютъра и ключа все още седят у теб ли?
Ако е така ще питам клиента дали е съгласен.
А снимките седят ли още защото, и при мен е точно същия дефект нямам управление на 1 и 4 цилиндър.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 236
- Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 9:10 pm
- Местоположение: Германия
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Не, аз го намерих от морга но не го купих защото клиента не прояви желание и колата все още седи като паметник, а за снимките ще ти ги пратя. Даи имеил адрес.
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Фабрични дефекти в тоя слуай мисля че няма просто собстваниците не сменят консумативи като свещи кабели дори бобини В резултат се получава незабележимо претоварване на вторичната и респективно първичната и шибаните силови транзистори (които нарочно са монтирани в модула да има купон )
Ако си спортист колега провери транзисторите и връзките им (виждат се на снимките двата бонбона от към широката част дето са 38 и 10)ако има нещо разкачено не го закачай просто а се ориентирай към аналог на транзистора (същата работа като вп44 само че тук ако уцелиш верния транзистор и смениш бобина и т.н. можеш да очакваш и по добър резултат от заводския)
Сега ще питаш ами какъв е транзистора Ами тва е гадното на тия хибриди че никой незнае ами просто нацелваш според характера на управление на работещата каскада
Никога даже не съм виждал на живо иав59 просто давам идеи защото ми писна от разни дървари и телевизионни техници как ремонтирали модули (като нито дърваря може да смъкни необходими характаристики за анализ нито телевизорджията е наясно с автомобилната техника)
Ако си спортист колега дай някви параметри от работещата каскада може да сътворим някой годен за целта.
Ако си спортист колега провери транзисторите и връзките им (виждат се на снимките двата бонбона от към широката част дето са 38 и 10)ако има нещо разкачено не го закачай просто а се ориентирай към аналог на транзистора (същата работа като вп44 само че тук ако уцелиш верния транзистор и смениш бобина и т.н. можеш да очакваш и по добър резултат от заводския)
Сега ще питаш ами какъв е транзистора Ами тва е гадното на тия хибриди че никой незнае ами просто нацелваш според характера на управление на работещата каскада
Никога даже не съм виждал на живо иав59 просто давам идеи защото ми писна от разни дървари и телевизионни техници как ремонтирали модули (като нито дърваря може да смъкни необходими характаристики за анализ нито телевизорджията е наясно с автомобилната техника)
Ако си спортист колега дай някви параметри от работещата каскада може да сътворим някой годен за целта.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Имал съм такъв случай, но не на такъв двигател със проблемен повдигач и износен водач на клапан. След като драйвера засече увеличен ток компа минава в авариен режим и спира бензина за да не запушва катализатора. Не изключвам комп, ама свещта как е и компресията? Ако имаш с какво премери и пулсациите в смукателния колектор.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
ivanovbg написа:Имал съм такъв случай, но не на такъв двигател със проблемен повдигач и износен водач на клапан. След като драйвера засече увеличен ток компа минава в авариен режим и спира бензина за да не запушва катализатора. Не изключвам комп, ама свещта как е и компресията? Ако имаш с какво премери и пулсациите в смукателния колектор.
Проблема се е появявал и изчезвал клиента е отишъл на сервиз и там са му сменили свещи и кабели и двете бобини но станала по зле и върна ли една от старите и колата пак заработила на след ден отново пак на 2 цилиндъра заработила и така при мен е сега колата . И проблема е в компютър но не виждам къде е дефекта освен , че единия управляващ транзистор е леко на една страна но не е отлепен явно си е така. Щях да кача снимки обаче от апарата нестава.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
За компресията нищо не каза. Последния път беше на едно БМВ N42B18 мотор със счупен лагер на вала за променливия лифт на клапаните. Точно същия ефект.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Компресията я мерих 8 атм. на всички .ivanovbg написа:За компресията нищо не каза. Последния път беше на едно БМВ N42B18 мотор със счупен лагер на вала за променливия лифт на клапаните. Точно същия ефект.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва
Едно временно решение е да сложиш един драйвер за инжектори и да прехвърляш сигнала от работещите дюзи докато намериш друг комп
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67