не схванах резултата от теста със запушен филтър на резервоара, има ли разлика или не?
инжекторното време изглежда адекватно, работи ли равномерно? днес отново имам пациент с прецакан инжектор, кола без газ, явно е имало на пазара интересен бензин
bobolin4o wrote:Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Колега, малко неподготвен се изказа. аз мисля , че MAP си е MAP а като няма мерител на въздуха то ECU си го изчислява по TPS.
bobolin4o wrote:Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Колега, малко неподготвен се изказа. аз мисля , че MAP си е MAP а като няма мерител на въздуха то ECU си го изчислява по TPS.
Колега, доста съм подготвен.
То като си мери въздуха по ТПС, що въобще да се набутват инженерите с МАП-ове?
Количеството въздух се изчислява на базата и на двете стойности, като МАП-а е водещ, особенно при празен ход и прехода към среда.
Поздрави!
bobolin4o wrote:Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Колега, малко неподготвен се изказа. аз мисля , че MAP си е MAP а като няма мерител на въздуха то ECU си го изчислява по TPS.
Колега, доста съм подготвен.
То като си мери въздуха по ТПС, що въобще да се набутват инженерите с МАП-ове?
Количеството въздух се изчислява на базата и на двете стойности, като МАП-а е водещ, особенно при празен ход и прехода към среда.
Поздрави!
Не спря за общата ти подготовка аз казвам само за случая, няма как чрез разреждане да се измерва обем на въздух, той все пак влиза през дросела. Един прост тест с обикновено AUDI примерно ADR, откачи измерителя на масата и гледай стойностите на входящият въздух с преместване на дросела. Да де те качествените инженери и програмисти по това си личат да направят така, че като ти се прецака дебитомера колата пак да върви а не да забива и това измервена не става от MAP . Рови повече при "блядовете" те анализират добре.
Различните контролери работят по различен начин със сигналите от различните датчици.Не е показател като един контролер работи еди как си, че и другия ще работи като него.
bobolin4o wrote:Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Колега, малко неподготвен се изказа. аз мисля , че MAP си е MAP а като няма мерител на въздуха то ECU си го изчислява по TPS.
Колега, доста съм подготвен.
То като си мери въздуха по ТПС, що въобще да се набутват инженерите с МАП-ове?
Количеството въздух се изчислява на базата и на двете стойности, като МАП-а е водещ, особенно при празен ход и прехода към среда.
Поздрави!
Видя ли хората като четат при блядовете, колко много знаят, даже и уроци ще ни преподава. Пък ний само работим и нищо не знаем. Извинявайте за спама.
Нито един комп с МАП няма заместваща стойност, особено този. Поради естеството на калкулация това е възможно отчасти с МАФ.
Иначе е напълно възможно да се прави калкулация на натоварването само по ТПС. Е не е толкова точна и не може да покрие изискванията за Евро 2, 3 и нагоре така че е безсмислено да се използва като аварийна програма. Ще доведе до повреда на по скъпи части по автомобилите, а като не ти върви щеш не щеш ще я оправиш.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Като гледам тоя е куция мотор от Шкодите. Веригата им се разтяга и вакума отива по дяволите. Версията да влиза антифриз в цилиндрите при тея мотори хич не е рядко срещана, а теорията че няма да окаже влияние на горенето не минава. Изправна механика и тогава се мъчи инжекциона.
Поздрави.
plamen632 wrote:...kато ти се прецака дебитомера колата пак да върви а не да забива и това измервена не става от MAP...
Няма и как да стане по МАП, защото обикновено липсва на двигател, оборудван с МАФ.
Забравих на каква точно "макина" с ТПС и МАП имаше показание "количество въздух" в g/s и на празен ход като откача МАП-а променяше измерената маса. Но както и да е... за мен е безспорно, че 400 mb са много за един добре работещ загрял двигател. Това според компа означава, че има еди-си-какво натоварване и се полага еди-си-какво гориво, което явно е в повече от реалните нужди.
gt40 wrote:Като гледам тоя е куция мотор от Шкодите. Веригата им се разтяга и вакума отива по дяволите. Версията да влиза антифриз в цилиндрите при тея мотори хич не е рядко срещана, а теорията че няма да окаже влияние на горенето не минава. Изправна механика и тогава се мъчи инжекциона.
Поздрави.
Затова казах да се убеди, че МАП-а показва коректни стойности!
Колега имал съм точно същият проблем с поло 1,0 със същите признаци и италианците го бяха зарязали така.Колата си цапаше свещите компресия идеална грешки само в ландата и с нова пак така , студена на моменти се давеше , като загрее и оправяше почти работа ,оказа се че колата имаше износен много странно разпределителен вал .
llcoola wrote:Колега имал съм точно същият проблем с поло 1,0 със същите признаци и италианците го бяха зарязали така.Колата си цапаше свещите компресия идеална грешки само в ландата и с нова пак така , студена на моменти се давеше , като загрее и оправяше почти работа ,оказа се че колата имаше износен много странно разпределителен вал .
Колега отваряй ангренжа имах абсолютно същия проблем с фият , нямаше разреждане в колекторите така показваше мапа след замерване на вакуума се оказа , че е здрав .
Ангренажа беше скочил зъбче .
Първо се извинявам, че чак сега пиша и много благодаря на всички които си казаха мнението! Наистина стана доста интересна дискусия и лично за мен беше много полезна!!
За сега колата се движи така - запушен вакуум към клапана за бензиновите пари, запушен вакуум към капачката за маслото, запушен вакуум към клапата за топъл въздух от изпускателните колектори, нови свещи, работещ МАП (проверен от работеща кола). За първите няколко дни няма оплаквания, пали и работи стабилно.
а някой сети ли се да гледа темп на охладителна течност
моето мнение е че всичко може да се обърка адски много от този гаден датчик
особенно при студен старт на мотора от тая група
поне от такова съм патил адски и за това споделям това