Проблем с ниските обороти на Тамона
Проблем с ниските обороти на Тамона
Здравейте, имах проблем с бензиновото ЕКУ, колата е Фиат Брава, 1.6, 2000 г. Направих си адаптация, всичко се оправи на бензин, направих адаптация на газ, но остана проблем от преди. Проблема точно е, че в ниските обороти, държи ми 800 оборота, при подаване на газ, колата се дави ( заглъхва ) и гасне. Ако подам рязко и продължително газ, може и да се размина. Пример: На сфетофара чакам зелено, давам газ, гасне. При поддържане на нормални обороти на каране никакво проблеми. Има си тяга колата, работи равномерно, но това ме подлудява, защото при ниска скорост като сменям 1-ва, втора , гасне. Трябва на свободен ход да дигна обороти, примерно 2000-3000 и тогава да сменя, за да не сменям на 800. Днес сутринта направих запис на осцилоскоп менюто, което е,има го и гасненето. Дано това, което съм записал влезе в употреба. Сменял съм ламбда сонда ( някаква на NGK мисля, че беше ) и МАП сензора. Стария мап беше на магнети марели, един газаджия ми каза, да го сменя, всичко щяло да се оправи ( даваше ми огромен разход на гориво, 20-22, както на бензин, така и на газ, но това беше заради бензиновот ЕКУ, държеше ми по 15 милисекунди дюзите отворени. Сега след адаптацията ми падна на 3.5, на газ мисля, че ми бяха към 5, ако не се лъжа, още не съм видял как гори, както и да е, смених мапа, отивам при газаджията и ми вика... трябва да ходиш да ти видят дали няма разминаване на зъбите като са ти сменяли ремака...директно повече не отидох там. Взех си кабели, сложих си програмите, направих си адаптация на бензин, на газ, всичко тръгна освен това с ниските обороти, а иначе само по сервизи ходех. Дори вчера ходих на диагностика, казаха ми, може да взима въздух, може бензиновата помпа ( това при неравномерната работа на бензин ), писна ми... Съжалявам майстори, но всеки различно ми казва, че и ме убеждаваше, че не е от адаптацията. Кабелите си бяха в мен, но не можех да ги свържа. Свързах всичко като хората и е като часовник сега на бензин. Само това в ниските обороти ми се иска да се пооправи. Предполагам, че вече трябва да се направи настройки на самото газово, но за съжаление няма как, защото работя всеки ден, без почивен ден и съм извън града, където живея. Сега съм се прибрал за 2 дена само и това е. Днес сутринта отново направих преди откача кабелите калибровка, изгасих я за 2-3 мин. запалих я и сякаш го нямаше толкова силно заглъхването. Играх си с педала на газта на ниските обороти. Не ми изгасна. Към обяд ще видя в градска среда как ще е, но все пак проблема си го има, не вярвам след втората адаптация наистина да се е оправило, но на обяд ще си проличи. Това е файла http://dox.bg/files/dw?a=17794d96d6
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
С това марели те чака приключение.
Сондата ти не работи като хората и то като гледам си превключил на бензин по някое време.
Най-добре пиши в кой град си и да ти се препоръча колега, който да я настрои.
Сондата ти не работи като хората и то като гледам си превключил на бензин по някое време.
Най-добре пиши в кой град си и да ти се препоръча колега, който да я настрои.
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
Да, обърна на бензин по едно време.emzo wrote:С това марели те чака приключение.
Сондата ти не работи като хората и то като гледам си превключил на бензин по някое време.
Най-добре пиши в кой град си и да ти се препоръча колега, който да я настрои.
Сондата ли.... чисто нова е. На 200 км е макс

От Бургас съм.
ЕДИТ: Да...държи ми средно към 0.8, а мисля, че трябва да бъде 0.4 ?
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
колега нестава ясно в крайна сметка на бензин колата работи ли добре, или не?
и освен това не си описал с какви компоненти на ГИ си, параметри, на колко км. е ГИ. . Дай и един .cfg файл да видим за какво става въпрос?
и освен това не си описал с какви компоненти на ГИ си, параметри, на колко км. е ГИ. . Дай и един .cfg файл да видим за какво става въпрос?
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
Здравей, извинявам сеmafiota wrote:колега нестава ясно в крайна сметка на бензин колата работи ли добре, или не?
и освен това не си описал с какви компоненти на ГИ си, параметри, на колко км. е ГИ. . Дай и един .cfg файл да видим за какво става въпрос?

Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
Това което ми прави впечатление от .osc файла е че най-вероятната причина колата да минава на бензин при рязко подаване на газта е голямото пропадане на dP - 1 до 0,4 bar-a . Щом наскоро си взел колата е добре да се подменят филтрите на течната и гаовата фази, и след това да се минава към настройки. Освен това ми се струва, че кривата в полето "калибровка" ти е много стръмна (малки дюзи) поради което при високи обороти над 4к газовите времена отиват на 32мс. !
Ако си с валтекоподобна рейка е добре максималните газови времена да се гонят около 24..25мс.
Предполагам че тамоната ти е окомплектована с редуктор Tomasetto Aliaska АТ-09. За съжаление този редуктор и по-големият му "брат" АРКТИК не се слави със стабилно поддържане на dP. И освен това след време при cut-off започват да връщат неконтролируема газ (поради повишаване на dP) от клапана за аварийно изпускане във вакумната магистрала и от там в колектора. По принцип Руснаците препоръчват dP при Тамона да е 1bar, но ако си с аляска се оказва че е по-добре dP да бъде 1,2бар-а, тъй като се оказва че пропадането при ускорение е по-малко.
Ако пък газовата ти е прясно поставена и си с рейка RAIL от 2012г. - задължително отваряне и ремонт на рейката, а на е зле и сега това да се направи профилактично щом скоро си взел колата с ГИ.
Ако си с валтекоподобна рейка е добре максималните газови времена да се гонят около 24..25мс.
Предполагам че тамоната ти е окомплектована с редуктор Tomasetto Aliaska АТ-09. За съжаление този редуктор и по-големият му "брат" АРКТИК не се слави със стабилно поддържане на dP. И освен това след време при cut-off започват да връщат неконтролируема газ (поради повишаване на dP) от клапана за аварийно изпускане във вакумната магистрала и от там в колектора. По принцип Руснаците препоръчват dP при Тамона да е 1bar, но ако си с аляска се оказва че е по-добре dP да бъде 1,2бар-а, тъй като се оказва че пропадането при ускорение е по-малко.
Ако пък газовата ти е прясно поставена и си с рейка RAIL от 2012г. - задължително отваряне и ремонт на рейката, а на е зле и сега това да се направи профилактично щом скоро си взел колата с ГИ.
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
ivant wrote: Има си тяга колата, работи равномерно, но това ме подлудява, защото при ниска скорост като сменям 1-ва, втора , гасне. Трябва на свободен ход да дигна обороти, примерно 2000-3000 и тогава да сменя, за да не сменям на 800.
Тези обороти за смяна на предавките низки ми се струват.

Колата трябва да заработи перфектно на бензин,и тогава да се гледа газовата.
Не е нормално при 800 оборота,налягането в смукателния колектор да е 0,45-0,5 бара.
Превключва на бензин понеже пада налягането на газта.Направи ми впечатление и че са зададени виртуални обороти.
Проблема няма да се реши само с настройка.Нужно е да се направи ревизия на работата на бензин първо и след това на всички компоненти на газовата.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
И на мен ниски ми се струват за превключване на предавките, това да не е трактор! И въпреки това не трябва да гасне.ipivan wrote:ivant wrote: Има си тяга колата, работи равномерно, но това ме подлудява, защото при ниска скорост като сменям 1-ва, втора , гасне. Трябва на свободен ход да дигна обороти, примерно 2000-3000 и тогава да сменя, за да не сменям на 800.
Тези обороти за смяна на предавките низки ми се струват.![]()
Колата трябва да заработи перфектно на бензин,и тогава да се гледа газовата.
Не е нормално при 800 оборота,налягането в смукателния колектор да е 0,45-0,5 бара.
Разреждането е типично за този модел... Да, малко е, но защо ли на всички фиати с тоя мотор все толкова съм виждал? Всичките ли не са били зацепени добре...??? Говоря за гледане на МАП-а през моторната диагностика!
А за това дето се вижда през газовата... може пък да са му хванали МАП-а на кофти място, или пък не е добре уплътнен. А може и вярно да мери...
За гасненето проблеми много може да има - пропадане или вдигане на налягането, лоша настройка (диаметър на дюзи, налягане, софт), неправилно поставени щуцери на смукателя...
Тсвърде много неизвестни.
Освен това защо ли се хващаме да оправяме поредната кола виртуално на неизвестен за нас човек? Поне да се беше регистрирал като хората - име, професия, населено място!
Моят съвет, ИВАНТ-е, е да отидеш при кадърен майстор , дето не само газови е поставял, да ти огледа монтажа и да прецени от какво ти идва проблема.
Поздрави!
TuningMaster 
0887 704 900

0887 704 900
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
Не съм писал достатъчно инфо, защото работя всеки ден по цял ден и се прибирам на месец за по 2 дена я има, я няма. За тези два дена се опитвам в града си да видя познати и с колата да се занимая и по най-бързия начин съм писал темата. Дори я проверявам в движение през телефона. Казвам се Иван, от Бургас съм. Утре сутрин заминавам за Русе и ще съм там доста време. Взимам колата, работи, не работи добре, взимам я. Това ми го прави само на ниските обороти, иначе си върви идеалка. На бензин казах, че колата работи като часовник. Току що заредих газ и сметнах разход 12/100 градско. Поне разхода от 20-22 ми се оправи.Освен на дълъг път да я карам на газ, а градско, ако ме издразни да си я карам на бензин. Нямам време да я оставя на майстор. На пишман майстори вече на 4-5 съм ходил и всеки различно ми казва, само сменям и пръскам пари и накрая нищо. На ауто италия исках да отида да ми я закачат на техния комп и там да я гледат, но така и не ми остана време, събота и неделя в нашия град те не работят за жалост. Сега изминах около 15 км градско за които ми изгасна само 1 път. Хванах му малко и цаката, но и не давам много газ, сякаш леко се пооправи. Преди ми го правеше този проблем и се пооправи от самосебе си. Почти беше изчезнал.... ще я карам така за сега. Ако има някой добър майстор на газови в Русе който работи поне след 18:30 ще отида да я погледне един обстоен преглед, че тука газаджията я гледа само на комп. Изобщо дори не ми погледна като цяло газовата уредба.bobolin4o wrote:И на мен ниски ми се струват за превключване на предавките, това да не е трактор! И въпреки това не трябва да гасне.ipivan wrote:ivant wrote: Има си тяга колата, работи равномерно, но това ме подлудява, защото при ниска скорост като сменям 1-ва, втора , гасне. Трябва на свободен ход да дигна обороти, примерно 2000-3000 и тогава да сменя, за да не сменям на 800.
Тези обороти за смяна на предавките низки ми се струват.![]()
Колата трябва да заработи перфектно на бензин,и тогава да се гледа газовата.
Не е нормално при 800 оборота,налягането в смукателния колектор да е 0,45-0,5 бара.
Разреждането е типично за този модел... Да, малко е, но защо ли на всички фиати с тоя мотор все толкова съм виждал? Всичките ли не са били зацепени добре...??? Говоря за гледане на МАП-а през моторната диагностика!
А за това дето се вижда през газовата... може пък да са му хванали МАП-а на кофти място, или пък не е добре уплътнен. А може и вярно да мери...
За гасненето проблеми много може да има - пропадане или вдигане на налягането, лоша настройка (диаметър на дюзи, налягане, софт), неправилно поставени щуцери на смукателя...
Тсвърде много неизвестни.
Освен това защо ли се хващаме да оправяме поредната кола виртуално на неизвестен за нас човек? Поне да се беше регистрирал като хората - име, професия, населено място!
Моят съвет, ИВАНТ-е, е да отидеш при кадърен майстор , дето не само газови е поставял, да ти огледа монтажа и да прецени от какво ти идва проблема.
Поздрави!
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
Така, след всичко изписано, разбирам, че професията "Авто-еди-си-какво" не ти е основна, по-скоро е хоби, или по-скоро неволята те кара да се занимаваш с колата си.
Горещо ти препоръчвам да се обърнеш към колегата "Markony", той е от Русе.
Повече не виждам смисъл да задаваш въпроси тук, относно как да си оправиш колата.
Успех!
Горещо ти препоръчвам да се обърнеш към колегата "Markony", той е от Русе.
Повече не виждам смисъл да задаваш въпроси тук, относно как да си оправиш колата.
Успех!
TuningMaster 
0887 704 900

0887 704 900
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
Неволята. Щом е от Русе ще го потърся тези дни. Благодаря за съветите.bobolin4o wrote:Така, след всичко изписано, разбирам, че професията "Авто-еди-си-какво" не ти е основна, по-скоро е хоби, или по-скоро неволята те кара да се занимаваш с колата си.
Горещо ти препоръчвам да се обърнеш към колегата "Markony", той е от Русе.
Повече не виждам смисъл да задаваш въпроси тук, относно как да си оправиш колата.
Успех!
Re: Проблем с ниските обороти на Тамона
Обади се.Това 18.30......
Сервиза е пълен ,но виртуално ще видим нещо..
Сервиза е пълен ,но виртуално ще видим нещо..
