galin wrote:Нека някой който е работил материята да обясни с малко повече подробности. Като гледам тука се въртим не повече от 20-тина човека, едва ли някой ще открадне клиентите на друг. Пък и сме от различни градове. А ако се притеснявате че ще попадне темата във някой форум и изведнъж се повишат продажбите на MPPS и подобни и работата ни рязко намалее

, и за тва има решение някой модератор да направи темата с парола и готово. Идеята на колегата пуснал темата е всички които имат повече опит да си го споделят как точно става, с какви програмки, къде трябва да се внимава, къде може да стане грешка и т.н. Едва ли от тука ще излязат върлите тунери, идеята според мене е за премахване на егр и дпф или паф. Представете си някой колега сменял е егр втора ръка или чистил и клиента се връща ли връща щото някой бай хуй така е решил че трябва да го има, и който и да е колега се поболява от ръчкане и смяна. Естествено не можеш и да вземеш същите пари като първия път особено ако ти е редовен клиент. Еми ето за такива случаи е за мене махането на ЕГР-а да се отърве и колегата и клиента и мотора от гадното изчадие. Не че ще ставаме тунери и ще правим милиони. И без това цените на тези услуги доста паднаха. Само за инфо днес ми казаха за чипосване на вектра 1.9 цдти във Варна при Тони(келеша) с дино преди и след и услугата струва 600 лв. Така че по знаещи колеги не мислете че ние по младите и не знаещи ще ви вземем хляба.
Ще се опитам да систематизирам...
1. Много ясно, че работата ще намалее щом повече хора могат да я вършат. Това си е естествен закон в природата. Без значение е кой как може да я свърши - за клиента е важно, че е свършена. Щом е за по-малко пари - още по-добре.
2. Премахването на DPF или EGR е по-сложна операция, отколкото така нареченото "чипосване", всъщност е по-сложна, защото не всеки знае как точно да го направи, а се доверява на всеизвестните програми. Тези програми всъщност са вече стари и неточни, ама за сметка на това са безплатни... Затова и услугата е с доста занижена вече цена. С други думи казано, цената пада, защото един вид, става лесно някак си, да свършиш работата... А е лесно, защото във всеки гараж има по един MPPS и комп с инсталирани Volta и EcuSafe - инвестиция за около 20 долара...
3. Що пък да не му вземеш на клиента същите пари за смяна на EGR клапан втора употреба? Поне при мен няма такъв филм - носят ми част, която те са си намерили и казват "смени я". Цената за услугата е фиксирана, какво ме интересува, че частта е дефектирала пак? Аз ли съм поел гаранция за нея? Ако си взел пари за смяна на двигател, който гори масло като за световното, вторият път без пари ли ще го смениш?
4. Относно знаещите и незнаещите колеги... когато си незнаещ виждаш нещата по един начин, когато си знаещ (знанията си придобил с часове ровене в дъмпове, дамоси, нета, безброй флашвания на една и съща кола, убил си я, съживил си я, плащал си на тоя или оня гей от някой чужд форум, не ти е свършил работа, ма ти е взел парите... и така нататък) , тогава други мисли ти идват в главата.
Не претендирам, че зная много за материята EGR и DPF, по-скоро обратното... обаче в тая тема, или в друга такава, дето всеки може да я чете, няма да напиша нищо съществено по въпроса. Коко даде предложение за закрит раздел на форума, нищо не става до този момент...