Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Post Reply
YonkoHama
Posts: 2
Joined: Sat Feb 18, 2012 9:45 pm

Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо

Post by YonkoHama »

Здравейте Колеги,
Имам проблем с едно Мондео 2000г. 2.0 TDDi 115к.с с код на мотора D6BA.Проблема се изразява в това, че не си управлява геометрията на турбото коректно.Вакумите са наред, вакум има в казанчето.Когато колата е запалена дърпа геометрията някъде до 1/2 и после колкото и да се форсира мотора не я дърпа, а даже малко я отпуска.Като грешки не изписва никакви свързани с турбото има само една за генератора.Клапаните които пускат вакума работят като ги пробвам само на акумулатора.По ауто дата мерих на компютъра какво трябва да идва на крачетата които управляват клапаните и работи коректно.(като там пише на контакт да меря и идват две захранвания) явно компютъра дава масата за да проработи, но когато запали едното захранване не изчезва а меря 5-6 V.Възможно ли е компютъра да е здал багажа или аз нещо немога да се ориентирам?

Благодаря!
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо

Post by bobolin4o »

По-скоро ти не можеш да се ориентираш.
1. Това с напрежението на клапана се мери с осцилоскоп, а не с мултицет. Седи около 5 волта, защото управлението е с ШИМ. Ако има 0 волта, клапанът щеше отдавна да е изгорял.
2. Вакум ясно че има, ама колко е силен? Опъва вилката до средата, защото е слаб или мембраната на актуатора има дупка, а е и напълно в реда на нещата геометрията да заяжда... При форсиране е нормално да отпуска малко.
Дерзай!
TuningMaster Image
0887 704 900
YonkoHama
Posts: 2
Joined: Sat Feb 18, 2012 9:45 pm

Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо

Post by YonkoHama »

Колега, по аутодата не ми дава, че само егр се упрвлява с шим, а доколкото се отнася до вкуум, като дам бобинката директно захранване от акумулатора, геометрията си отива до край.Което според мен елиминира липсата на вакуум и заяждането на геометрията...
Найс а?
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо

Post by bobolin4o »

YonkoHama wrote:...като дам бобинката директно захранване от акумулатора, геометрията си отива до край.Което според мен елиминира липсата на вакуум и заяждането на геометрията...
Найс а?
Cool bro!!!!
Помоли за съвет, беше ти даден. Можеше и в първия си пост да дадеш цялата информация.
Въобще не елиминира липсата на вакум или спукана мембрана, по-скоро показва обратното. Може пък клапанчето да е частично задънено... или пък някой да е натегнал пружината, че да разтоварва по-лесно. Няма клапан за управление на турбо, на който просто да му се подава ток и турбото да буства, и да му се спира тока, че да разтовари. Помисли върху това!
А! И що не оправиш скапания генератор? Всъщност той зарежда ли или само показва тая грешка свързана с него?
Поздрави!
TuningMaster Image
0887 704 900
Todio
КОЛЕГА
Posts: 568
Joined: Sun Jun 12, 2005 6:39 pm
Location: Асеновград
Contact:

Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо

Post by Todio »

Ти знаеш ли какво ровене пада за да оправиш генератора? Според мен заяжда геометрията на турбината.
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: Ford Mondeo Mk3 Управление на турбо

Post by nik7dob »

Ти знаеш ли какво ровене пада за да оправиш генератора? Според мен заяжда геометрията на турбината.
Като на повечето ВАГ-ени :mrgreen:
Post Reply