За Romano OBD

- Пропан-бутан<br>
- Метан
Post Reply
scorpio
Posts: 7
Joined: Sun Jul 02, 2006 8:58 pm
Location: Нови Искър

За Romano OBD

Post by scorpio »

За този модел впечатления
gicho
Posts: 1
Joined: Sun Sep 09, 2012 9:11 pm

Re: За Romano OBD

Post by gicho »

От няколко дни съм с такъв. Работи тотално безпроблемно, но засега разхода ми се вижда висок. След монтажа само му пуснаха автоматична адаптация и така го оставиха. Очаквах да се оправи сам чрез ОБД корекциите, но не се случи (минал съм 600км вече). Ще пиша след като мина пак през сервиза и отново засека разход. Дано да излезе нещо. Под висок имам предвид че излиза около 30% над еквивалентния бензинов разход по същия маршрут и същия стил на каране. Очакванията ми бяха да е около 15% отгоре - или съм грешал?
Като вървене се чудя дали на газ не е дори по-динамична колата (логично предвид разхода, явно сместа е преобогатена).
Иначе като чаркове нямам никакви забележки, изглежда качествено. Всичко което трябва за монтажа е в комплекта (без филтър за газта). Абсолютно е невъзможно да се усети преминаването между горивата. Софтуерът изглежда много подробен и ако мина на вариант сам да го ровя ще е интересно. Възможен е авариен старт директно на газ със специална последователност при палене. Отделно може да се настрои да пали директно на газ.
Електронният му блок си е AEB, солидна метална кутия и качествени конектори / кабелаж. Отделни клапани (дюзи), които могат да се сложат много близо до колектора (така е и при мен). Може да добавя бензин към газта на високи обороти за да не се налага слагане на твърде големи дюзи, и пак да не се губи мощност.

Да предупредя, че нямам много опит с ГИ, така че мнението ми си е лични впечатления, без база да сравнение с много други марки.
Markony
КОЛЕГА
Posts: 264
Joined: Wed May 14, 2008 4:58 am
Location: Русе

Re: За Romano OBD

Post by Markony »

Адаптацията на почти всички съвременни системи минава за 2 температурни цикъла,на български -2 дена.
Хубаво е когато се ползва Адаптацията да се провери преди това как работи на бензин.Моята даваше леко(5-10 %) богата смес и се наложи да докоригирам ГИ ръчно.В цялата схема влизат вече състояние на кислородния датчик,катализатора,възд.филтър...което си важи и за бензина.
steich
КОЛЕГА
Posts: 171
Joined: Tue Nov 22, 2005 5:08 pm
Location: Sofia
Contact:

Re: За Romano OBD

Post by steich »

Нужно ли е да се включва и ламбда сондата в този случай ? предполага се че ОБД комуникацията вкарва именно тази корекция и би трябвало да е по бързата комуникацията или бъркам ? Монтираха ми такава система и колегата газаджия твърди е няма нужда да се свързва и ламбда сондата.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ipivan
КОЛЕГА
Posts: 1124
Joined: Wed May 05, 2010 9:03 pm
Location: Плевен

Re: За Romano OBD

Post by ipivan »

Ламбда сондата може и да не се свързва към ГИ.Ако се свърже то е само за визуална информация на този който настройва газовата.
Аз съм малко скептичен към тези самоадаптивни газови.Ако газовата не е настроена добре тя започва да си прави адаптация към бензиновото ECU.Ако и бензиновото ECU e адаптивно то пък започва да се адаптира към не добре настроената газова.И в крайна сметка какво става? :roll:
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
steich
КОЛЕГА
Posts: 171
Joined: Tue Nov 22, 2005 5:08 pm
Location: Sofia
Contact:

Re: За Romano OBD

Post by steich »

Предполагам когато адаптацията и корекциите на 2-та компютъра са за постигането на една и съща цел ... то двата работят в една посока до достигане на целта т.е. не работят един срещу друг и да се догонват постоянно.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ipivan
КОЛЕГА
Posts: 1124
Joined: Wed May 05, 2010 9:03 pm
Location: Плевен

Re: За Romano OBD

Post by ipivan »

Май един срещу друг работят!?Може и да греша ако е така да обясни някой по-запознат.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: За Romano OBD

Post by bobolin4o »

Много е просто.
Газовият комп "чете" шорт и лонг тримовете от бенз. комп.
Когато шорт трима на бенз. комп отиде в "+", газовият обогатява, така че бенз. комп да върне "газта" :lol: ... и обратното... От там нататък всичко зависи от интелигентността на програмиста, писал софта на газовото ЕБУ...
А именно - скорост и дълбочина на корекцията.
За "Фобос" - някои от опциите в логиката на корекцията са по мои идеи :oops: Конкретно - нулирането на газовия трим след рестарт.
Поздрави!
TuningMaster Image
0887 704 900
ipivan
КОЛЕГА
Posts: 1124
Joined: Wed May 05, 2010 9:03 pm
Location: Плевен

Re: За Romano OBD

Post by ipivan »

Колко ефективно работи това може да се разбере като се монтира на Пежо или Ситроен с Марели или Саджем.
Аз миналата година монтирах самоадаптивен ГИ БСМ на Киа Пиканто 2009г.При включена самоадаптация чека не светеше но и колата се чудеше накъде да тръгне.Изключих самоадаптацията и направих настройки както аз си зная.Мотора заработи нормално и клиента не е идвал да се оплаква.Колата е такси.А Плевенските бакшиши много реват за щяло и нещяло. :lol:
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
rockton
КОЛЕГА
Posts: 596
Joined: Tue May 27, 2008 7:29 am
Location: Захарна Фабрика

Re: За Romano OBD

Post by rockton »

ipivan wrote:.А Плевенските бакшиши много реват за щяло и нещяло. :lol:
:lol: -Кажи ми кои' и кой бакшиш не реве като "вдовица за к.р" и ще получиш медал.
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: За Romano OBD

Post by bobolin4o »

ipivan wrote:Колко ефективно работи това може да се разбере като се монтира на Пежо или Ситроен с Марели или Саджем.
Аз миналата година монтирах самоадаптивен ГИ БСМ на Киа Пиканто 2009г.При включена самоадаптация чека не светеше но и колата се чудеше накъде да тръгне.Изключих самоадаптацията и направих настройки както аз си зная...
Нямам наблюдения върху БСМ(Пърполини), нямам и намерение да придобивам...
След като си настроил уредбата е трябвало да включиш корекцията. Ако след това нещата се осират, значи куца логиката на програмистите.
Тая корекция по ОБД е допълнителна, а не основна, това трябва да се разбере! Тоест, уредбата трябва да е настроена перфектно... от там нататък компа на газта ще се справя с променливите - качество на газта, състоянието на филтрите и изпарителя, износването на инжекторите и т.н... Е, много ясно, че в разумни граници... няма как да компенсира запушен тотално филтър...
Поздрави!
TuningMaster Image
0887 704 900
Post Reply