Проблем с МАН
Проблем с МАН
Автобус с двигател МАН D2066 Евро 2.
По време на движение светва ЕДЦ и не може да се форсира, стои на празен ход. Това се случва само при малки скорости, извън града няма проблеми. В момента в който "изгуби" педала на "газта" двигателя може да се форсира и да се движи чрез лоста на темпомата. При диагностика изписва педал на газта, грешка 81 с Текса. Сменям сензора на педала с друг, от работещ автобус, същата работа. Пуснах нова инсталация от сензора до ЕЦУ, същата работа. Смених ЕЦУ с друго от работещ автобус, няма промяна.
Много ще се радвам ако някой колега се е борил с МАН да ми помогне.
По време на движение светва ЕДЦ и не може да се форсира, стои на празен ход. Това се случва само при малки скорости, извън града няма проблеми. В момента в който "изгуби" педала на "газта" двигателя може да се форсира и да се движи чрез лоста на темпомата. При диагностика изписва педал на газта, грешка 81 с Текса. Сменям сензора на педала с друг, от работещ автобус, същата работа. Пуснах нова инсталация от сензора до ЕЦУ, същата работа. Смених ЕЦУ с друго от работещ автобус, няма промяна.
Много ще се радвам ако някой колега се е борил с МАН да ми помогне.
Re: Проблем с МАН
Автобус не съм правил но от това дето разправяш да не ти прави парчета темпомата пробвай да го разкачиш.
Re: Проблем с МАН
Обърни се към Синигера! Той бори тежките машини като теб с Теха! Успех!
С нами Бог!
0886 224486
0886 224486
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Проблем с МАН
На мен ми се е случвало и от гнил пин на компа или в буксата. Провери връзките през лампа за стоп.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Проблем с МАН
дай марка на автобуса,модел,ЕДС-колко,немога да гадая,слага се този мотор на ванхол но са много модели с различно ЕДС.Предполагам че в педала има и ключе за празния ход и проблема е в него,на градско се отнема газта постоянно и сигорно на следващото подаване няма газ
KESS-5.017 EU and KTAG-7.020 EU ready for sale(FULL UNLIMITED)-0898484308
Re: Проблем с МАН
Да, автобуса е Ванхоол, Акрон 915 1998 година.
EDC MS 5 - бош.
На буксата на ЕЦУ пин 13 е маса и меря спрямо пин 45 1.24 кОма.
Между пин 13 и пин 27 при ненатиснат педал е 1.35 кОма, а при натискане е 1.85 кОма, няма прекъсване при бавно натискане на педала и съпротивлението нараства плавно.
Между пин 45 и пин 27 меря 1.23 кОма.
Ключето е между пин 13 и 39. При ненатиснат педал няма верига, а при натискане съпротивлението е 1.16 кОма.
EDC MS 5 - бош.
На буксата на ЕЦУ пин 13 е маса и меря спрямо пин 45 1.24 кОма.
Между пин 13 и пин 27 при ненатиснат педал е 1.35 кОма, а при натискане е 1.85 кОма, няма прекъсване при бавно натискане на педала и съпротивлението нараства плавно.
Между пин 45 и пин 27 меря 1.23 кОма.
Ключето е между пин 13 и 39. При ненатиснат педал няма верига, а при натискане съпротивлението е 1.16 кОма.
Re: Проблем с МАН
ключето го има в статус на тексата,а потенциометара в параметри,наблюдавай гоключето в какво положение остава в движение при проблема.В тексата задаваш ман модел-е2000 373кс,електрически схеми,там има схемата и стойностите на педала-мери дали отговарят
KESS-5.017 EU and KTAG-7.020 EU ready for sale(FULL UNLIMITED)-0898484308
Re: Проблем с МАН
До къде стигна с ремонта колега
KESS-5.017 EU and KTAG-7.020 EU ready for sale(FULL UNLIMITED)-0898484308
Re: Проблем с МАН
Два дена имах спешни машини за ремонт и този съм го зарязал. Схемите ги гледам в MANWIS. Това което съм измерил напълно съвпада с каталожните данни. В MANWIS има и кодовете както ги чете Тексата. Утре ако ми остане време ще сменя спийд сензора.
Re: Проблем с МАН
Днес ми остана време за Автобуса. Исках да видя на живи данни какво се случва, когато спре педала. След 100 километра градско във Варна най края светна ЕДЦ и педала изчезна. Когато повредата се появи спряхме автобуса без да го гасим и установих :
-грешката не може да се изтрие
-ключето си работи, при всяко натискане на педала го виждам в статуса
-на живи данни педала си седи на 0% независимо от положението му
- на буксата до ЕЦУ сензора на педала си го меря , като си има 5 волта и при задействане на педала на 27 краче напрежението се променя както пише в дебелите книги.
След като изгасих и запалих педала си проработи и грешката вече можеше да се трие.
При условие, че ЕЦУ е друго от работещ автобус, започнах да си мисля, че нещо друго по-всяка вероятност софтуерно блокира педала.
-грешката не може да се изтрие
-ключето си работи, при всяко натискане на педала го виждам в статуса
-на живи данни педала си седи на 0% независимо от положението му
- на буксата до ЕЦУ сензора на педала си го меря , като си има 5 волта и при задействане на педала на 27 краче напрежението се променя както пише в дебелите книги.
След като изгасих и запалих педала си проработи и грешката вече можеше да се трие.
При условие, че ЕЦУ е друго от работещ автобус, започнах да си мисля, че нещо друго по-всяка вероятност софтуерно блокира педала.
Re: Проблем с МАН
Възможно е,авариен стоп или нещо подобно,изчети и останалите компове за грешки
KESS-5.017 EU and KTAG-7.020 EU ready for sale(FULL UNLIMITED)-0898484308
Re: Проблем с МАН
Други грешки няма. Само в модула на КАН не мога да вляза, но не знам дали мога да го чета въобще.
Re: Проблем с МАН
Сега се сетих че на някой от камионите на спирачния педал има 2 стоп машинки-едната за стоповете другата на моторния комп и когато е натисната спирачката газ несе подава провери и нея ако има такава дали работи коректно,забележи точно в кой момент го прави-при превключване на скорости,при натискане на спирачка,при подаване на газта
KESS-5.017 EU and KTAG-7.020 EU ready for sale(FULL UNLIMITED)-0898484308
Re: Проблем с МАН
Да, вижда си машинките и при натискане спирачка, съединител или моторна спирачка педала за газта не действа. На пин 50 на ЕЦУ е входа за следене на врати капаци и т.н. При подаване на плюс, на пин 50 педала също не работи но не записва грешка. Пробвах и да премахвам захранващото напрежение на педал - 5 Волта. ЕДЦ светва и няма педал, при възстановяване на веригата всичко се нормализира, това го пробвах, с цел да видя да при краткотрайно прекъсване как реагира.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Проблем с МАН
Аз бих пробвал да откача и АБС - ЕСП за проба. А сега се сетх , че на някакъв джип ме ебаваше по подобен начин лостчето за темпомата. Беше с промяна на съпротивление и само с 2 кабела.
При ваг и форд също когато се ебава захранването на педала не прави постоянен проблем, а само при разлюляването на четящото напрежение, тоест пти лош контакт на плъзгача.
Другото което си мисля е, че в градско педала се ползва с началото на пътечката и обикновено там се изтърква, А на извънградско се ползва повече темпомата
При ваг и форд също когато се ебава захранването на педала не прави постоянен проблем, а само при разлюляването на четящото напрежение, тоест пти лош контакт на плъзгача.
Другото което си мисля е, че в градско педала се ползва с началото на пътечката и обикновено там се изтърква, А на извънградско се ползва повече темпомата
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67