Става дума за следното: При палене двигателя се развърта относително бавно/като дизел/ . При запалване - като че ли става отведнъж с удар. Оборотите спадат след няколко секунди на нормалните за загрял д-л. Колата загрява сякаш прекалено бързо до работната си температура. На тихи обороти работи стабилно, но твърдо ,с нещо като леки детонации на всеки няколко оборота. При форсиране двигателя е шумен / според други майстори/. Автомобила /Опел Зафира/ се ускорява прекалено добре /истински майсторлък е да превключа скоростите плавно, без подскачане/ до около 3000 об/мин., след което се забавя. Системата за промяна дължината на смукателните колектори не се задейства след 3600 об/мин. На моменти върви с 120 км/ч относително тихо, друг път е по шумна.
Сменил съм - тампони преден и странични, датчик вода, ламбда сонда, няма катализатор, гърнетата са нови.
Опитвал съм с подмяна на: дебитомер, ЕCU, блока за свещите, промяна в зацепването на ремъка, EGR. За момент като че ли нещата са по добре, но след ден всичко е по старому
Оставам с впечатление че или има нещо объркано в газоразпределението, или в момента на подаване на искрата.
Помагайте!!!
X18XE1 - Въпрос към знаещите
Re: X18XE1 - Въпрос към знаещите
Датчика за детонация най вероятно.
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
Re: X18XE1 - Въпрос към знаещите
Мисля че не е от него, развивал съм го, разкачал съм го - ЕКУ-то веднага усеща и реагира, освен това колата се движи на 5-та предавка с 40 км/ч при изкачване и се ускорява без причукване и предърпване. Не знам дали имате впечатления от този автомобил, нещо с предавателната кутия като че ли не е в ред - говоря за предавателните числа. Скоростите са къси и при 120км/ч двигателя вече дрънка на 3700 об/мин , където на всичко отгоре се усещат най силно някакви вибрации.
Re: X18XE1 - Въпрос към знаещите
Служебната ни Вектра имаше странни прояви X18XE 16V.Не може да се каже,че не вьрвеше,но отвреме на време при по рязко ускоряване се зачудваше,а на газ се е случвало и да грьмне.Кабелите и свещите и бяха НОВИ.При мерене на бобината,на вторичната намотка даде разлика(по принцип трябва да е еднакво сьпротивлението),пробвахме и с друга бобина-няма разлика.Датчика на разпределителния вал не показваше каквото трябва и след смяната му всичко каточели си дойде на мястото.Естествено сменихме и бобината с нова защото остана подозрението,че тя сьщо има своя принос за "сбьрканата" работа.Искрата на 1 и 4 цилиндьр беше доста по силна и от лулата на свеща на 1_ви се чуваше пукане,а датчика(CMP) е в непосредствена близост както и кабела му,та може и да е прихващал някаква индукция.
Що се отнася до шума на мотора и на мен ми се струва,че е малко шумен в средни обороти,но колата си вьрви доста добре след смените.
Що се отнася до шума на мотора и на мен ми се струва,че е малко шумен в средни обороти,но колата си вьрви доста добре след смените.