Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
На въпросното Волво не му работи скоростомера и брояча на километри.Свети и лампата на АБС-а.Човека иска само километража да показва.Намерих един датчик на скоростната кутия до дясната полуоска с два кабела.На съпротивление не отчита нищо датчика,т.е. безкрайно голямо съпротивление.Отпред на датчика дето влиза в скоростната кутия има неподвижен магнит.На кабелите за датчика няма никакво напрежение.Търся схема на свързване на таблото?Този датчик на какъв принцип е и как да го проверя дали работи?Скоростта за таблото от къде се чете?
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Скоростомера не взема ли сигнал от АБС-а.
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Не зная,затова търся схема.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Цветовете на датчика какви са? Евентуално зелен с жълта ивица и жълт с кафява?
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Aвтоматик ли е? Не взима от абс-а, Датчика е ридампула по спомен. Приближи до него магнит и ще видиш. Щом нямаш напрежение предполагам или предпазител или кабел е прекъснат. Схема нямам, но свали таблото и се ориентирай по цвета на кабелите. На автоматика кабелите към датчика са с тези цветове дето е дал Боболинчо.
Иначе Ники/nik7dob/ е специалиста по тях. Ако види темата...
Иначе Ники/nik7dob/ е специалиста по тях. Ако види темата...
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Не е автоматик,цветовете не съм гледал.А датчика накрая има магнит.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Колега , имам доста схеми за тези коли но ми дай поща и по ясни данни за колата като код на мотора , коне и тн . За да помогна по казуса !
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Видяяяях темата, Краси Не бях влизал от доста време тук. Това, с което мога да помогна в случая е, че след 96-та нагоре волво сменят АБС-а с вееече малко по-нови технологии , демек преди 96 е стария гаден грозен с хиляди релета по него АБС. Преди 96 има отделен датчик на кутията, след 96 скоростта минава през абс-а. Конкретно за проблема, описан в темата нямам кой знае какви наблюдения, понеже никога не съм се сблъсквал с него, но накратко по пътя на логиката: Ако няма никакво съпротивление на датчика, значи или е ампула, ккато каза Краси или някакъв вид активен датчик - и в двата случая трябва да има някакво напрежение на кабелите на контат.
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
добре де, малко се престарах , да кажем края на 95та
https://www.volvoclub.org.uk/tech/servi ... tPanel.pdf
Не успях да открия схеми за пре 95 но тръгни както е описал Краси, цветове на кабели и замерване.
Искам да вметна и един пресен случай от вчера: в дилърския сервиз за волво и пежо, тук в Лийдс онзи ден ми звънят бла бла едно 207 не пали, няма комуникация КАН и прочие... купили втора ръка ЕКУ едц16-ка можеш ли да го клонираш - викам мога, клонирах го и съшата работа - няма кан комуникация. отивам при колата - цялата разглобена всички модули на HS КАН-а висят на кабели. Сложили и нов BSI (не посмях да попитам колко струва ) , програмирали го и пак няма комиуникация. Мерили кабели - всичко ок. Момчето, което се занимаваше с колата не беше по-възрастно от мен всеки случай. Каза ми едно такова смоталевено, че те всичко били премерили и ако искам аз пак мога да премеря, но само ще си загубя времето. както и да е, почнах от КАН пиновете на ЕКУ-то, АБС-а и BSI. Както повечето колеги тук знаят, КАн е шунтиран с 120 ома. На екуто има пунт, на АБС-а не проверих, на BSI също 120. Меря кабелите - здрави, без късо към маса или захранване. Слагам кабелите на екуто и меря от страна на АБС-а , няма 120, меря пак на пиновете на ЕКУ-то - има 120, пак меря кабелите - здрави са, слагам куплунга на ЕКУ-то и меря на АБС-а - няма 120. Две тънки жички в куплунга при ЕКУ-то и хоп , 120 се появи на буксат ана АБС. ВИкам палим, да ама не пали. Направих същото и с куплунга на BSI - същата история. Явно някой е бърникал много здраво в куплунзите и разширил клемичките (няма как на два куплунга в една кола да се прецакат от самосебе си) както и да е сега си имат в работещи BSI-a и две ЕКУ-та, поне докато не заопалят няколко пъти колата с единия комплект и не си смени имо кода
Стана дълго и все едно "баси колко са неграмотни в официалния сервиз" - не е така, просто момчето беше младо и без опит ( също като мен ). Та поуката от историята - мери всичко много внимателно, проверявай по 3 пъти и никога не казвай - това няма как да се случи. Понякога големите проблеми са в малките причини.
PS: пежото беше стояло 2 месеца в сервиза
https://www.volvoclub.org.uk/tech/servi ... tPanel.pdf
Не успях да открия схеми за пре 95 но тръгни както е описал Краси, цветове на кабели и замерване.
Искам да вметна и един пресен случай от вчера: в дилърския сервиз за волво и пежо, тук в Лийдс онзи ден ми звънят бла бла едно 207 не пали, няма комуникация КАН и прочие... купили втора ръка ЕКУ едц16-ка можеш ли да го клонираш - викам мога, клонирах го и съшата работа - няма кан комуникация. отивам при колата - цялата разглобена всички модули на HS КАН-а висят на кабели. Сложили и нов BSI (не посмях да попитам колко струва ) , програмирали го и пак няма комиуникация. Мерили кабели - всичко ок. Момчето, което се занимаваше с колата не беше по-възрастно от мен всеки случай. Каза ми едно такова смоталевено, че те всичко били премерили и ако искам аз пак мога да премеря, но само ще си загубя времето. както и да е, почнах от КАН пиновете на ЕКУ-то, АБС-а и BSI. Както повечето колеги тук знаят, КАн е шунтиран с 120 ома. На екуто има пунт, на АБС-а не проверих, на BSI също 120. Меря кабелите - здрави, без късо към маса или захранване. Слагам кабелите на екуто и меря от страна на АБС-а , няма 120, меря пак на пиновете на ЕКУ-то - има 120, пак меря кабелите - здрави са, слагам куплунга на ЕКУ-то и меря на АБС-а - няма 120. Две тънки жички в куплунга при ЕКУ-то и хоп , 120 се появи на буксат ана АБС. ВИкам палим, да ама не пали. Направих същото и с куплунга на BSI - същата история. Явно някой е бърникал много здраво в куплунзите и разширил клемичките (няма как на два куплунга в една кола да се прецакат от самосебе си) както и да е сега си имат в работещи BSI-a и две ЕКУ-та, поне докато не заопалят няколко пъти колата с единия комплект и не си смени имо кода
Стана дълго и все едно "баси колко са неграмотни в официалния сервиз" - не е така, просто момчето беше младо и без опит ( също като мен ). Та поуката от историята - мери всичко много внимателно, проверявай по 3 пъти и никога не казвай - това няма как да се случи. Понякога големите проблеми са в малките причини.
PS: пежото беше стояло 2 месеца в сервиза
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Ми тогава би трябвало да е индуктивен... има логика - на кабелите няма напрежение, нали той го генерира.ipivan написа:Не е автоматик,цветовете не съм гледал.А датчика накрая има магнит.
Или пък е с рид-ампула, както каза Краси (малко не го вярвам, ако е така, магнитът ще е някъде в диференциала, като на Ауди), а на кабелите няма напрежение, защото са скъсани или таблото е дало фира...
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Волво 850,2000 бензин,1994г-скоростомер
Към края на седмицата ще го гледам.Ако има развитие ще пиша.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79