308 1.6 vti работи на три цилиндъра
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Казусът е следния..
Въпросното пежо беше с блокирано моторче(valve) за регулирането на вала на всмукателните клапани (variable lift position valve) и в това положение не държеше празен ход докато двигателя е студен. При задържане на обороти за около 2 мин. Нещата се нормализират, и колата вървеше доста спънато но на четири цилиндъра.
След смяна на въпросното моторче и съответните адаптации с пежо планет офис колата работи супер на празен ход, но студена. Върви перфектно, но след като загрее (над и 75-80 градуса) компютъра пише липса на възпламеняване на втори цилиндър.
Премерих компресия на студен и на топъл двигател на всички цилиндри дава 10 бара. Всички бобини са здрави въртях ги многократно. Дюзите също впръскват перфектно и еднакво и също са разменяни. Свещите са нови и също са размествания, а грешката остава само за втори цилиндър. След като я запише вадя бобината при работещ двигател и слагам друга свещ и има искра(управление от еку има). Ако извадя свещта от мотора преди да заработи на 3 цил., тя е в отлично състояние, а след като почне на три вече се дави, значи не спира дюзата. Извадих бобините със свещите и рейката с дюзите при въртене на стартер времето от впръскването до искрата е едно и също на всички цилиндри.
Та въпросът е: Какво по дяволите изпускам и къде бъркам?
Въпросното пежо беше с блокирано моторче(valve) за регулирането на вала на всмукателните клапани (variable lift position valve) и в това положение не държеше празен ход докато двигателя е студен. При задържане на обороти за около 2 мин. Нещата се нормализират, и колата вървеше доста спънато но на четири цилиндъра.
След смяна на въпросното моторче и съответните адаптации с пежо планет офис колата работи супер на празен ход, но студена. Върви перфектно, но след като загрее (над и 75-80 градуса) компютъра пише липса на възпламеняване на втори цилиндър.
Премерих компресия на студен и на топъл двигател на всички цилиндри дава 10 бара. Всички бобини са здрави въртях ги многократно. Дюзите също впръскват перфектно и еднакво и също са разменяни. Свещите са нови и също са размествания, а грешката остава само за втори цилиндър. След като я запише вадя бобината при работещ двигател и слагам друга свещ и има искра(управление от еку има). Ако извадя свещта от мотора преди да заработи на 3 цил., тя е в отлично състояние, а след като почне на три вече се дави, значи не спира дюзата. Извадих бобините със свещите и рейката с дюзите при въртене на стартер времето от впръскването до искрата е едно и също на всички цилиндри.
Та въпросът е: Какво по дяволите изпускам и къде бъркам?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Блокира някой повдигач на цилиндъра.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Свалих капака на клапаните, дадох тест на моторчето и превъртях коляновия вал за да докарам всеки цилиндър по отделно в работно положение, при което повдигачи, кобилици, пружини и т.н. на всеки цилиндър се движат по идентичен начин и съответно клапаните се движат свободно, без някакво съпротивление или усилие.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 171
- Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Така при вадене/слагане на бобина при работещ двигател ... много лесно плякат. Проблема е че до към 80 градуса ЕКУ-то не взима доста показания под внимание а предполагам работи ппо стандартни таблици. Имах прекъснат дросел и колата си работеше до 80 градуса и тогава чак записваше грешка, въпреки че потенциометъра на дросела реално беше прекъснал. Дай точния код за грешка. Това работене на 3 цил. е заради натрупаната грешка за горивната система т.е. уж някаква защита.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
P1338 - Permanent falut. Combustion misfiring on cylinder 2
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
autodata казва, че проблема е в запалителната система, но в случая бобина и комутатор са в едно и ги разменям с тези на другите цилиндри. кабелите са здрави и остава еку.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 171
- Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Хммм ... пробвай да ги размениш 2 по 2. Другия вариант е да се пробва да се премахне грешката и да се провери как ще работи без грешка. На колко км е автомобила ... масово им се запушва катализатора, но пък няма логика да дава само 2 цилиндър тогава. Колата само на бензин ли е ?
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Кога почва да работи на 3 цилиндъра, веднага или след известно време? Като почне да прекъсва изгасиш и след минута запалиш оправя ли се за известно време?
За да е мокра свещта значи имаш впръскване, но не пали. Логиката е или бобина или свещ или нямаш компресия. Докато разглобиш нищо чудно да омекне повдигача.
За да е мокра свещта значи имаш впръскване, но не пали. Логиката е или бобина или свещ или нямаш компресия. Докато разглобиш нищо чудно да омекне повдигача.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Бобините са разменяни по всякакви начини. Докато е топла, колкото и да трия грешката положението е същото. 160000км реални. само бензин.
Докато работи ок постепенно започват да играят оборотите на празен ход, след което 2ри се губи и до половин - една минута записва грешка. И да гасиш, и да палиш, и да махаш акумулатора е все тая. трябва да минат поне 20 да не кажа 30 мин. и нещата вече се нормализират. Съгласен съм с логиката за възпламеняването, както писах по-горе и че щом е мокра - има бензин, дюзата няма да пикае само топла или поне не съм имал подобен случай до сега. Разменях бобини и свещи и дюзи, за всеки случай, но грешката е само при този цилиндър. Компресията я меря, когато започне на 3 цилиндъра и е същата както когато е студена, на всички цилиндри 10. След това веднага слагам свещи и бобини и продължава да работи на 3, тоест всяка логика казва, че проблемът не е в компресията.
Докато работи ок постепенно започват да играят оборотите на празен ход, след което 2ри се губи и до половин - една минута записва грешка. И да гасиш, и да палиш, и да махаш акумулатора е все тая. трябва да минат поне 20 да не кажа 30 мин. и нещата вече се нормализират. Съгласен съм с логиката за възпламеняването, както писах по-горе и че щом е мокра - има бензин, дюзата няма да пикае само топла или поне не съм имал подобен случай до сега. Разменях бобини и свещи и дюзи, за всеки случай, но грешката е само при този цилиндър. Компресията я меря, когато започне на 3 цилиндъра и е същата както когато е студена, на всички цилиндри 10. След това веднага слагам свещи и бобини и продължава да работи на 3, тоест всяка логика казва, че проблемът не е в компресията.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Има вариант повдигача да заяде когато е спаднал. Тогава компресия имаш, но не отваря достатъчно клапана. Хлабини мери ли на топло? Досега да беше ги сменил.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Не съм мерил хлабини, ще я оставя да загрее и ще ги премеря, за всеки случай поръчах повдигачите и ще ги сменя пък ще видими.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Пиши после за резултат.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
вала си е наред, не знам какви хлабини да меря на хидравлични повдигачи, но както казах чакам новите и като ги сменя ще пиша.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
Подобен случай. На едно А6 шестак фси все ми записваше мисфаер на 4 и 5 цилиндър. Накрая се оказа износени пети на вала. При по големия лифт напомпваше постепенно повдигачите и явно изгубваше компресия и изключваше цилиндрите. При мерене имаше само бар разлика с останалите, а след 10 мин беше еднаква.Цяла седмица си играх докато го открия.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: 308 1.6 vti работи на три цилиндъра
За жалост абсолютно никаква промяна няма след смяна на новите повдигачи. Ако някой се сети нещо друго ще се радвам да го сподели.