Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
ditex
КОЛЕГА
Posts: 150
Joined: Mon Jul 24, 2006 9:02 pm

Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ditex »

Здравейте колеги, имам един такъв въпрос. Дали някой е виждал някога изпълнителен механизъм, който се управлява с широчинно импулсна модулация да е свързан към друго различно от 12 волта напрежение?
??-!!
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by rangel1 »

А каква е идеята на въпроса :?: Скромния ми опит не е срешал различно от бордното напрежение но не е изключено да има на 5 волта но би било глупававо а различно от 5в и бордно напрежение ми се струва нереално но знае ли човек(с камиони на 24в немога да кажа не съм се занимавал).
ditex
КОЛЕГА
Posts: 150
Joined: Mon Jul 24, 2006 9:02 pm

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ditex »

Идеята е един ШИМ генератор с достатъчно товароспособен изход, така че да е възможно да се задвижват всякакви изпълнителни механизми. Такива от типа на дросел клапа, ЕГР-и, управляващи клапани на комън рейл, малки правотокови мотори и доста други механизми . Сега е мястото да кажа, наясно съм, че много колеги знаят по презумция, че това ще е един ненужен инструмент.
??-!!
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ivanovbg »

ditex wrote: Thu Oct 25, 2018 9:24 pm това ще е един ненужен инструмент.
Прав си. А един тестер за инжектори върши същата работа. Има и честота и коефициент на запълване, а и е мощен с защита от късо съединение.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ditex
КОЛЕГА
Posts: 150
Joined: Mon Jul 24, 2006 9:02 pm

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ditex »

ivanovbg wrote: Fri Oct 26, 2018 11:40 am
ditex wrote: Thu Oct 25, 2018 9:24 pm това ще е един ненужен инструмент.
Прав си. А един тестер за инжектори върши същата работа. Има и честота и коефициент на запълване, а и е мощен с защита от късо съединение.
Това, че сте много находчив го разбрахме. А дали имате нещо да кажете конкретно отнасящо се до моето запитване от първият пост?
??-!!
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ivanovbg »

Ми нямам и затова не съм казал нищо. Както каза колегата Рангел, глупаво да се слага изпълнителен механизъм на напрежение различно от бордовото. Шим модулираните сигнали обикновено са и с голям ток и ако се сложи такъв механизъм трябва да се мисли и за съответното стабилизирано захранване за голям ток. Излишно усложняване и още един уязвим възел при която повреда могат да думнат всички механизми захранени от него.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ipivan
КОЛЕГА
Posts: 1124
Joined: Wed May 05, 2010 9:03 pm
Location: Плевен

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ipivan »

Колегата Рангел спомена и за камиони с бордово напрежение 24В.По този въпрос трябва да вземе отношение колега който се занимава с камиони!
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by rangel1 »

Виж колега дитекс през годините направихме доста машинки(аз по първобитни методи вие по професионално).Аз немога да направя мечтата ми понеже нямам хардуерен и софтуерен гръб :roll: Но вие можете да направите нещо уникално и практично което не го прави никой в цял свят предполагам поради финансови причини по изгодно е да правиш мънички нещица :idea:
Говоря за универсална машинка да покрива всичко което сте произвели досега и още...........
Примерно някакъв хибрид между вашето визо и ARC211 +управление Бензинови и дизелови дюзи управление ком реил помпи и т.н
Такова чудо би се харесало даже на колегата иванов според мен :D
В момента работя над такъв прототип лошото е че ще бъде сглобено от отделни модули но толкова от мен вие можете да го направите уникално само да искате но със сигурност няма да пожелаете защото е по изгодно да продавате отделни модули отколкото един комплексен :idea:
И напълно бих ви разбрал вие го правите за пари а аз за спорта :D
ditex
КОЛЕГА
Posts: 150
Joined: Mon Jul 24, 2006 9:02 pm

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ditex »

rangel1 wrote: Fri Oct 26, 2018 9:05 pm Говоря за универсална машинка да покрива всичко което сте произвели досега и още...........
Примерно някакъв хибрид между вашето визо и ARC211 +управление Бензинови и дизелови дюзи управление ком реил помпи и т.н
Такова чудо би се харесало даже на колегата иванов според мен :D
Излиза, че сме започнали да работим по едно и също време по почти една и съща идея. Новият CarScope i-Tester, който за момента е само с една функция, а именно - относителен тест на компресията. Плановете ни са да го надграждаме с много други възможности. Тези възможности ще бъдат постигнати само с промяна на фърмуера, понеже хардуера сме го заложили вече. Разбира се няма да можем с него да тестваме дюзи, особено на комън рейл но много други изненади предстоят. Все още нищо не мога да кажа със сигурност, но едно нещо е напълно сигурно, това не би се харесало на колегата иванов според мен :D
??-!!
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ivanovbg »

Много вероятно :cry: :wink:
Въпросът е за практическото приложение. Във всички коли са заложени изпълнителни тестове, така че с читава диагностика и познания този тестер е напълно ненужен. Да , ще пуска правилните токове и импулси, но без данните на това което чете компа от контролните им датчици е просто обикновена щракалка.
Ако искаш да подискутираме по темата.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ivanovbg »

И да не съм голословен - гледай това видео и виж как без демонтиране и закачане на допълнителни кабели се открива заяждаща клапа с помощта на теста на изпълнителните механизми. В реално време имаш заявено и изпълнено. Накрая на филмчето виж как заяжда и веднага се вижда разликата м/у задействано и изпълнено. https://youtu.be/z1MrLt3PE3E

С какво вашия тестер би бил по добър или би улеснил диагностиката?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
androidcho
КОЛЕГА
Posts: 105
Joined: Tue Jun 07, 2016 8:39 pm

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by androidcho »

ivanovbg wrote: Mon Oct 29, 2018 1:29 pm И да не съм голословен - гледай това видео и виж как без демонтиране и закачане на допълнителни кабели се открива заяждаща клапа с помощта на теста на изпълнителните механизми. В реално време имаш заявено и изпълнено. Накрая на филмчето виж как заяжда и веднага се вижда разликата м/у задействано и изпълнено. https://youtu.be/z1MrLt3PE3E

С какво вашия тестер би бил по добър или би улеснил диагностиката?
Колега Ивонов, уважавам знанията ти, но не е редно да се заяждаш с колегата.

Искам сега ти да докажеш от видяното във видеото, че заяжда клапата, а не е проблемен самия актуатор..!?
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by ivanovbg »

Не се заяждам, а предпазвам колегите от това да работят залудо. А тези неща най добре се сменят комплект - те май така ги продават :wink:
Доколкото разбрах искат да направят уред дето ще върши това което прави компа на тези тестове, но без да следи дали е в норми, а само визуално. Не мисля, че има смисъл като всяка кола си го има вградено вече.

И най важния въпрос- ти би ли си купил такъв прибор? Все пак хората (колегата Дитекс и сие) деца хранят и това мисля че е най-важния въпрос.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
rudoni
КОЛЕГА
Posts: 779
Joined: Wed Aug 24, 2011 8:40 pm
Location: Крумовград

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by rudoni »

По този метод дето показа Иванов ,наскоро открих така заклинващ и впоследствие освобождаващ се ЕГР на Опел.един път работи ,после не и т.н. след почистване ,шлайфане на контактните повърхности на луничката и ролката!
С нами Бог!

0886 224486
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Изпълнителни механизми с ШИМ/PWM управление

Post by rangel1 »

Всяка апаратурка е ценна в даден момент и си струва всяка стотинка :D Но проблема е глобален с неграмотноста на много от колегите който не си правят труда за "изледователска работа" как работи даден механизъм............. :idea:
1 Като питаш някой за шим или pwm модулация по плюс или маса (се ме гледат като теле в железница)
2 Всеки тика вече в диагностичната букса всичко и къпи ама като питаш кое се закача първо усбито или буксата и защо (пак същото)
3 Коя клема се разкача първа и последна се закача на акумулатора и ЗАЩО (пак същото)
Да не говорим за милисекунди ,милиграми,коефицент на запълване...................................и т.н.
Извинете но като не знаеш азбуката и таблицата за умножение в живота е същото да не знаеш гореспоменатите неща в автобизнеса :idea:
(дитекс извинете за спама ама ми тежи като гледам масовата неграмотност лъжите измамите и .............)
Post Reply