Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Post Reply
ipivan
КОЛЕГА
Posts: 1124
Joined: Wed May 05, 2010 9:03 pm
Location: Плевен

Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Post by ipivan »

На въпросния Фокус, на тихи обороти напрежението на клемите на акумулатора е 14,8 В.При форсиране за момент скача до 15,3 В.Като откача буксата с трите кабела, зарежда около 13,5-6 В.Не съм го гледал с осцилоскоп, само с мултицет.Собственика си е носил генератора на майстор и няма промяна.Колата работи нормално.
Колко е нормално да зарежда този Фокус?
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
rudoni
КОЛЕГА
Posts: 779
Joined: Wed Aug 24, 2011 8:40 pm
Location: Крумовград

Re: Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Post by rudoni »

Колко,колко? Нормално, мах 14.5 волта!Останалото е аномалия и иска ремонт!
С нами Бог!

0886 224486
rockton
КОЛЕГА
Posts: 596
Joined: Tue May 27, 2008 7:29 am
Location: Захарна Фабрика

Re: Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Post by rockton »

rudoni wrote: Tue Dec 10, 2019 7:24 pm Колко,колко? Нормално, мах 14.5 волта!Останалото е аномалия и иска ремонт!
Точно така, прав е адаша , 14.5 максимално, Но не повече! В момента имам един Хюндай Соната 2004 с такъв дефект, зарежда на 14.8 в. но ECU-то реве за некоректно напрежение и то само при запален двигател! Ако е угасен двигателя, грешката се самоизтрива след около 5 минути в покой и без контакт! В момента в които запалиш и грешката веднага излиза, а чека не свети!
Алтернатора не е ремонтиран и утре отива на ремонт!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
auto215
КОЛЕГА
Posts: 139
Joined: Thu Mar 26, 2009 1:15 am
Location: София

Re: Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Post by auto215 »

Намагнетизирал се е много ротора затова при откачени кабели генерира напрежение погледни в живите процента на зареждане най вероятно го сваля до 10-15% но не може да го ограничи магнита,разумно крайно решение няма дори да сложиш нов ротор след много време пак става така ако се кара на тройна езда, демек не се гаси
"Теория" е, когато всичко е ясно, но нищо не работи. "Практика" е, когато всичко работи, но не е ясно защо..Гризането на дърво е полезно за размърдване на мозъка :oops:
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Post by gt40 »

Фокус 1 зареждане под 14.5 не съм виждал. до 15 В им е нормално.
При изключена букса работи по вътрешно възбуждане, иначе е с управление през ECU-то.
Това с намагнитването не го разбрах.
Поздрави.
rudoni
КОЛЕГА
Posts: 779
Joined: Wed Aug 24, 2011 8:40 pm
Location: Крумовград

Re: Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Post by rudoni »

Мите, остатъчен магнетизъм .Но това е толкова малко ,че направо незначително!
С нами Бог!

0886 224486
ipivan
КОЛЕГА
Posts: 1124
Joined: Wed May 05, 2010 9:03 pm
Location: Плевен

Re: Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Post by ipivan »

На Фокус-а му е бил изгорял диодния блок.Ходил е на майстор и там са му сменили диодния блок и регулатора на напрежение.След това дойде при мен.
Аз го изпратих при колега който се занимава само със стартери и генератори.Колегата му е върнал оригиналния регулатор и сега без значение от оборотите зарежда 14 В.Клиента(едно хлапе) е подскочил от кеф! :D
Това ми обясни колегата по телефона.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
stoqn
КОЛЕГА
Posts: 88
Joined: Sat May 21, 2011 10:13 pm
Location: Добрич

Re: Focus 1.6,бензин,2001г., алтернатор

Post by stoqn »

Форда е чума на алтернаторите много разглобявания и смени докато всичко е шест.Опита си казва оригинален регулатор с други само ядове.Или зарежда но свети лампаа на таблото или всякакви други ядове.Регулаторите им са няколко моделал за един и същ алтернатор и ако уцелиш печелиш.
Post Reply