Лагуна-автоматични скорости
Лагуна-автоматични скорости
Здравейте.
Колата е с двигател F3R 723 95год.с автоматична скоростна кутия.Не включва на никоя предавка.
Нямах с какво да тествам електронния блок на кутията.
Намерих схема в аутодата на меган с двигател К7М 702/703,която отговаря на тази на лагуната(дори цветовете на кабелите съвпадат) и започнах да проверявам захранвания и другите работи.Всичко е наред освен това че клапана закачен на 53/55 крак на компа е 2 ома,а всички други са по 30.Според мен има окъсяване.При подаване на захранване клапана сработва,но черпи голям ток(повече от 10А)
Моля за съвети.
Колата е с двигател F3R 723 95год.с автоматична скоростна кутия.Не включва на никоя предавка.
Нямах с какво да тествам електронния блок на кутията.
Намерих схема в аутодата на меган с двигател К7М 702/703,която отговаря на тази на лагуната(дори цветовете на кабелите съвпадат) и започнах да проверявам захранвания и другите работи.Всичко е наред освен това че клапана закачен на 53/55 крак на компа е 2 ома,а всички други са по 30.Според мен има окъсяване.При подаване на захранване клапана сработва,но черпи голям ток(повече от 10А)
Моля за съвети.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 7:14 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Лагуна-автоматични скорости
Кутията АD4 ли е или DР0 . Нормално клапаните трябва да бъдат 28 ома. Дай някаква поща да ти пратя документация за първата , предполагам е такава.
Re: Лагуна-автоматични скорости
Кутията е AD4.Слави Шишков написа:Кутията АD4 ли е или DР0 . Нормално клапаните трябва да бъдат 28 ома. Дай някаква поща да ти пратя документация за първата , предполагам е такава.
Три клапана са по 28,но има един който е 2 ома.Той е отделен от другите.Мерих с осцилоскопа,компютъра му пуска 12в,правоъгален импулс с висока честота.
Датчика за налягането не измерва нищо.До него има един болт,като го развих не изтече никакво масло,а мисля че там е за мерене на налягането с манометър.
Май ще трябва да се смъква кутията.
Пощата ми е veelek@abv.bg
Предварително благодаря
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Re: Лагуна-автоматични скорости
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 7:14 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Лагуна-автоматични скорости
Имаш поща.
Re: Лагуна-автоматични скорости
Благодарности на Слави Шишков.
Смъкнахме кутията и се оказа скъсан вал на маслената помпа.
Обаждах се на няколко морги във Варна и Русе(понеже са ми по близо),но уви там намат такава кутия.
Ако някой колега има нещо на предвид нека пише,ще съм много благодарен.
Поздрави.
Смъкнахме кутията и се оказа скъсан вал на маслената помпа.
Обаждах се на няколко морги във Варна и Русе(понеже са ми по близо),но уви там намат такава кутия.
Ако някой колега има нещо на предвид нека пише,ще съм много благодарен.
Поздрави.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 7:14 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Лагуна-автоматични скорости
Помпата по спомен се задвижваше от хидротрансформатора, имам един. Ако е нещо друго виж тук
http://www.avtomatichni-skorosti.com/
сигурно го имат , ама за цена
Във МЕИто във Варна има един човек , ремонтира ги има и части, мога да потърся телефон.
дай някоя снимка да го видя тоя скъсан вал.
http://www.avtomatichni-skorosti.com/
сигурно го имат , ама за цена
Във МЕИто във Варна има един човек , ремонтира ги има и части, мога да потърся телефон.
дай някоя снимка да го видя тоя скъсан вал.
Re: Лагуна-автоматични скорости
Собственика на колата си я взе така че за мен всичко преключи.
Все пак ти благодаря за отзивчивостта.
Все пак ти благодаря за отзивчивостта.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Re: Лагуна-автоматични скорости
Здравейте колеги.
За да не отварям нова теме ще продължа тази тъй като проблема е със същата кутия AD4 на лагуна, проблема беше че изтича маслото на кутията през кабела от датчика за налягане, сега е с нов датчик няма течове но проблема е че върви напред много бавно и на високи обороти около 3000 като над 4000 почва да предърпва( нито на D нито на 1,2,3), а на задна върви без проблем даже тръгва на ръчна.Преди това тази кутия е била карана 2 пъти докато свърши маслото като по думите на клиента е вървяла до последно.Другия проблем е че е с 12 пиновата букса като по езито ми дават К-линията да е на 1-во краче,а тя има само 2 и 6(захранване) и 10 и 11 К и Л (за мотора) и в случая немога да я закача. По информация от колагата Слави за което съм му благодарен ако компа е с голямата единична букса би трябвало да се чете с кан клипа ако е с единичните само със стария XR25, утре ще погледна това и ще пиша.Явно работата върви на дисковете но ако някой колага има друга идеа или мнение ще съм благодарен да каже.На таблото несвети нито стоп нито сервиз нито чека (в смисъл светват и после изгасват), информацията която намерих е че трябва да се обучели пак двете крайни положения на tps или да се изведяла от сервизен режим. Благодаря предварително на отзовалите се колеги.
За да не отварям нова теме ще продължа тази тъй като проблема е със същата кутия AD4 на лагуна, проблема беше че изтича маслото на кутията през кабела от датчика за налягане, сега е с нов датчик няма течове но проблема е че върви напред много бавно и на високи обороти около 3000 като над 4000 почва да предърпва( нито на D нито на 1,2,3), а на задна върви без проблем даже тръгва на ръчна.Преди това тази кутия е била карана 2 пъти докато свърши маслото като по думите на клиента е вървяла до последно.Другия проблем е че е с 12 пиновата букса като по езито ми дават К-линията да е на 1-во краче,а тя има само 2 и 6(захранване) и 10 и 11 К и Л (за мотора) и в случая немога да я закача. По информация от колагата Слави за което съм му благодарен ако компа е с голямата единична букса би трябвало да се чете с кан клипа ако е с единичните само със стария XR25, утре ще погледна това и ще пиша.Явно работата върви на дисковете но ако някой колага има друга идеа или мнение ще съм благодарен да каже.На таблото несвети нито стоп нито сервиз нито чека (в смисъл светват и после изгасват), информацията която намерих е че трябва да се обучели пак двете крайни положения на tps или да се изведяла от сервизен режим. Благодаря предварително на отзовалите се колеги.
Re: Лагуна-автоматични скорости
Усеща ли се да превключва или тръгва на една скорост и на нея си остава?
Re: Лагуна-автоматични скорости
Непревключва на по висока сякаш тръгва на 4-та едвам едвам върви даже и по надолнището като я засиля пак същата работа иначе назаден е добре, днескаа ще видя с коя букса е и остава от колеги да взема кан клипа какво ще каже, ще проверя и съпротивлението на клапаните (даже ставали от DP0 само буксите им били различни но много по евтини ),но едвали ще е от тях тъй като според мен превключва коректно, не е от модулатора на налягане помпата и хдротрансформатора защото трърва на заден даже и на ръчна, от N на R се усеща натоварване на мотора а от N на D почти нищо.
Поздрави на всички.
Поздрави на всички.
Re: Лагуна-автоматични скорости
Дай няква поща довечера или утре сутринта ще ти пусна малко жокерчета.Мерил ли си
налягането? Във твоя случаи колата седи в авариен режим има 2ра и задна и сигурно
леко блъска като включва задна.
налягането? Във твоя случаи колата седи в авариен режим има 2ра и задна и сигурно
леко блъска като включва задна.
Re: Лагуна-автоматични скорости
Ето развитието по темата: Значи компа е с голямата единична букса при което може да се чете с кан клипа, утре или в неделя се надявам колега с кан клип да дойде да я закачим да видим какво пише, иначе си начертах схемата (ако някой му трябва да му я снимам) с изключение на няколко кабела към купето които незнам точно къде утиват, измерих клапаните и четерите са по 28 ома, модулатора (EVM) 1,3 ома, 10 и 11 пин на диагностичната букса се оказват и за мотора и за ABS , а когато компа е с 6-те букси К-линията е на 1 пин и се чете само с XR-25, Относно налягането не съм го мерил още но след като видим на тестера какво ще отчете ще си направя един накрайник и ще го проверим, иначе доколкото видях в ръководството и за AR4 ,AD8 дават 0,2бар на N и на 800об. и после да се види на D и 1200об. дали е над или под 5бар.sve25 написа:Дай няква поща довечера или утре сутринта ще ти пусна малко жокерчета.Мерил ли си
налягането? Във твоя случаи колата седи в авариен режим има 2ра и задна и сигурно
леко блъска като включва задна.
Пощата ми е bat_svilen@abv.bg
Благодаря предварително на колегата че ще ми изпрати още материали, иначе ако на някой му трябва съм намерил подробни снимки на кутията и частите които между другото са и на VW както и точните им номера и кое с кое може да се замени от VW,но дано до там да не се стига.
Поздрави на всички.
Re: Лагуна-автоматични скорости
Значи моето инфо е за стария компютър с многото букси но ще ти го пратя може нещо да ти помогне все пак.На 0.2бар няма да тъгне трябва да е от 2.5 до 3.0 на N за да върви нормално ако няма други проблеми.Ако успееш да го закачиш на актуални стоиности би трябвало да можеш да видиш това налягане не е нужно да правиш преходник.Свети ли някъкъв чек?
Re: Лагуна-автоматични скорости
Здравейте колеги.
Ето развитие по темата: след дълго чакане на един "колега" за помощ се наложи и аз да съм с кан клип та резултатите са следните:имаше грешка датчика за налягане (нормално стария течеше сега е с новия), грешката се изтри и не записва нови, направих обучение на педала на газта а резултатите от налягането са:
2,7бара празен ход и N,
2,8бара празен ход и D,
5,2бара при 1200об. и D, при по високи обороти утива кам 7бара
3,7бара празен ход и R,
11,3бара 1200об. и R
натоварването не го вади от 0 до 100% а в някакви единици от 16 до 227,
evm(модулатора на налягане) от 0 скача на10ms когатое на N, а на D около 1000об е на 6ms и после заковава на 10ms.
когато не работи мотора и е на D пише че включва 3HB,но когато е запалена е 1H и когато вдигаш обототите винаги си е на 1H ако гумите са вдигнати изрежда 1H->2H->2HB но по обортомера и скоростомера сякаш винаги е на първа и увлича едвам едвам (по оборотите на двигателя и на трубина стават големи разлики) .Единствената нередносткоято видях е че на P отчита пак N явно превключвателя прави беля но това спред мене не е проблем, другото интересно нещо е че на актуатори няма тест на клапаните само на лампата за повреди като няма отделна крушка а се използва serv когато не е запален двигателя тя свети и ще си помислиш че нещо не е наред а трябва да е запалена да изгасне и тогава пускаш изпълнение.Всички други неща работят ( стоп сигнал, кик доун,спорт ,за смяг,) както и управление на 4-рите клапана(не съм ги сверявал по таблицата)но ги активира гледано на живи данни.
Явно работата утива на дисковете, все пак 2-ти е оставала без масло и са се стопили.
Ето развитие по темата: след дълго чакане на един "колега" за помощ се наложи и аз да съм с кан клип та резултатите са следните:имаше грешка датчика за налягане (нормално стария течеше сега е с новия), грешката се изтри и не записва нови, направих обучение на педала на газта а резултатите от налягането са:
2,7бара празен ход и N,
2,8бара празен ход и D,
5,2бара при 1200об. и D, при по високи обороти утива кам 7бара
3,7бара празен ход и R,
11,3бара 1200об. и R
натоварването не го вади от 0 до 100% а в някакви единици от 16 до 227,
evm(модулатора на налягане) от 0 скача на10ms когатое на N, а на D около 1000об е на 6ms и после заковава на 10ms.
когато не работи мотора и е на D пише че включва 3HB,но когато е запалена е 1H и когато вдигаш обототите винаги си е на 1H ако гумите са вдигнати изрежда 1H->2H->2HB но по обортомера и скоростомера сякаш винаги е на първа и увлича едвам едвам (по оборотите на двигателя и на трубина стават големи разлики) .Единствената нередносткоято видях е че на P отчита пак N явно превключвателя прави беля но това спред мене не е проблем, другото интересно нещо е че на актуатори няма тест на клапаните само на лампата за повреди като няма отделна крушка а се използва serv когато не е запален двигателя тя свети и ще си помислиш че нещо не е наред а трябва да е запалена да изгасне и тогава пускаш изпълнение.Всички други неща работят ( стоп сигнал, кик доун,спорт ,за смяг,) както и управление на 4-рите клапана(не съм ги сверявал по таблицата)но ги активира гледано на живи данни.
Явно работата утива на дисковете, все пак 2-ти е оставала без масло и са се стопили.